Mycket intern filmkväll för mina trogna läsare.


Jag har djupt konfidentiell mailkontakt med Hertiginnan, och kan avslöja en hemlighet:


Hon är ett högre stående väsen och tillhör Alvfolket Alevit!





Sagan om Bloggringen

(originaltitel: Lord of the bloggs)


Fritt efter boken av J. R. R. Tolk-igen - Anne Af Uppsala

I översättning av Redaktör Wallenberg

Regi: Jonas /att kommentera men inte synas/Gunnarsson



Hjältar:

Blogo Bagger - Joels Underbara

Spamwise "Spam" Gamgi - Og-Che

Gandalf - Pappa C

Kung Aragorn  - Mobila Bloggen

Boromir/ Faramir - Valier

Legolas - Prins Carl-Philip

Dvärgen Gimli - Jois

Hobittarna Merry & Pippin - Emma Barabratack & Buzan Buzprat

Ringen - Bloggröstningsknappen


Gollum - Fröken Wallenberg


Högalver:

Lady Arwen - Hertiginnan

Lord Elrond, Arwens far - Jacob Bengtsson

Alvfurstinnan Galadriel - Frau Neumann

Haldir - Världshärskaren

Statist, alla vackra alvmöer & understudy för Arwen och Galadriel - Linda Naughty


Världshärskaren: "Varför har jag fått en mansroll för?" *sur*

Castingansvarig Wallenberg: Fröken Wallenberg förknippar begreppet "Världshärskaren" med manlighet.

Världshärskaren: "Va!!??!! Vilken sexism!"


Övriga stora roller:

Enten Lavskägge (trädvarelse) - Kotteby

Kung Théoden - Peter L

Prinsessan Éowyn - Fröken Gud/ Baffe

Éomer, Éowyns bror - Steffen
Arbetslös Hob i Hobittbyn - Skonilsson

Vacker hobbitflicka som senare äktar Spamwise Gamgi - TUMADRE

Bilbo - Agge with the Kagge
Skuggfaxe, Gandalfs vita häst av rasen Mearas - J Kreftans
Bill, Spamwise Gamgis trogna ponny m strl 35 i hästsko - Närstående 2


Baffe och Fröken Gud: "Varför ska vi dela på en roll? Vi vill ha varsin!" *Tjurigt*

Castingansvarig Wallenberg: Det är en komplex roll. Fröken Gud är ljuv och romantisk och spelar Éowyns prinsesspersonlighet medan Baffes Éowynpersonlighet drar ut i krig - simple as that!

Baffe och Fröken Gud med en mun: "-Mäh! Gud/Jag vad fördomsfullt!"


Kotteby: Jag är som gjord för det här, detta är mitt livs roll!!! *Nöjt leende*


TUMADRE: Äntligen kom det fram vem som är far till mina två barn!

Hanna: "Jag har inte fått någon roll! Jag vill spela fru Bagger!"

Castingansvarig Wallenberg: "Ehh ... du, kan vi går lite avsides? Jo, du förstår, Blogo, han är ju inte riktigt som andra män. Du måste ha märkt att Ringen är hans viktiga uppdrag? Det enda han bryr sig om? Förutom Spamwise förstås. Det förstår du, eller hur? Jag menar, när de når Fylke igen så är det ju bara Spamwise som gifter sig. Blogo reser svartsjukt iväg över det stora havet ... Fru Bagger finns ju faktiskt inte.

Hanna: "Men ...? Det kan inte vara sant ...!??

Castingansvarig Wallenberg: Nej, inte gråta. Jag ser här att vi har en roll kvar att besätta, Grima Ormtunga ...



Farliga:

Sauron, mörkrets herre - Alex Schulman

Saruman, mörkrets trollkarl - Kevin Silver

Några random Uruk-haier - Blondinbella, Kissie, Kenza och Tobbe-grymt-ofarlig-uruk-hai.

En Orch - En Ukrainare

Tusentals andra Orcher - Tusentals mode- och lattebloggare


Locations:

Fylke - Bakfickan

Midgård - Blogg.se

Mordor - Bloggregistret, Bloggtoppen, Bloggportalen osv ... i oääääändlighet.


Bloggbladets filmrecensent Esther Margar:

Filmen är en verklighetsbaserad äventyrshistoria med intriger, kärlek, hat och ond bråd död.

Vi får följa de 9 hjältarna på sin svåra väg mot ödet och kampen för det goda genom djupa statistikdalar och onda bloggtoppar.

En hjälte är skickligast och modigast och räddar allihop. Utan honom skulle alla ha dött, för han slår ner alla orcher och uruk-haier alldeles själv, och räddar alla prinsessor och alver och ... han är avgjort stiligast och är hela filmens behållning: Boromir!

Det blir tre www för filmen som helhet men 5 stora WWWWW för Boromir! Boromir är sexig, stor, modig ... (... fem sidor till)


Efter tryck:

Bloggbladets ansvarige utgivare: "Ok, vem f-n godkände den här filmrecensionen?"




Filmtrailer:


Dramascen:

Gollum: My preciousssss rösssstknapp ... mmminn bara miiin ...

Blogo Bagger: Ge mig den! Bara jag får bära den!

Gollum: Huh? Grummmpff, spott, tviii! (springer iväg kutryggig på alla fyra ...)

Blogo: Kom tillbaka! Du är besatt!

Spamwise: Tjong-bong, beng dong?

Blogo: Näe, inte ikväll, jag har huvudvärk. Men du kan få klia mig på ryggen?



Actionscen:

Uruh-Kai: Heej sötisar! Det här är Dagens Outfit: Smutsiga slemmiga läderkläder från Armani, svarta polisonger som klipptes på Frisör-Johan på Biblioteksgatan, gula huggtänder privata.

Ok, nu en videoblogg: Heeej allihopa! Vi är på ett slagfält, jag å mina polare. Vi vet inte riktigt var vi är, men ganska långt från Stureplan. Vi har typ inte druckit en latte på heeela dan. Men vi har fått goodiebags med ... böcker i? Guu va värdelöst! Och det är typ nån gammal gubbe i skägg som springer omkring här i särk. Jag ska sätta krokben för honom med mitt svärd tror jag. Blir kul ... eller ...
... f-n? Va i ..!!?? Neeejj ....


*Huggb ... slafs ... mode-gurgll ...*


Gandalf: Tack, det var nära ögat.

Boromir: Ja, de är otäcka de där Uruh-Kaierna. Men du, håll dig undan, det är bättre att du tar hand om de små.

Gandalf: Ok.

Legolas: Akta! Hundra Uruh-Kaier kommer hitåt!

Gimli: Kom igen, vi tar dom! Har ni sockiplasten på er?

Boromir: Jag är på G!

Legolas: Jag är rädd!

Gimli: Ok, jag och Boromir tar 99 av dem och du tar honom där *pekar på grymt-ofarlig-Uruh-Kai *

Legolas: Jag är rädd för honom.

Gimli: Ok, suck. Vi tar de hundra Uruh-kaierna och du kan inviga nya blogg.se-portalen istället.

Legolas: Jag vågar inte.

Gimli: Men va faan ... ja ja. Sätt dig på stenen där borta och vänta då. Du är ju ändå bara med för ditt utseendes skull ...



Mystisk scen:

Blogo besöker Alvdrottningen Galadriel, som är nyfiken på röstknappen, men låtsas som att den inte betyder så mycket för henne. Ganska snart har dock röstknappen fått även den mäktiga Galadriel i sitt våld:

  

- Kan jag få se röstknappen?

- Nej, det är bäst jag har den.

- Men, jag ska bara titta på den. Du behöver inte vara orolig.

- Nej, det är nog inte så bra. Folk blir galna av den.

- Inte jag. Jag står emot allt sådant. Nå?

- Nja, jag vet inte ...? Du verkar så konstig. Går du i sömnen?

- Var inte rädd. Du litar väl på mig, lille hob?

- Jo ... ja, här då. En liten stund. *Sträcker ut den försiktigt*

- Ha ha...! Åhhh, rössstknappen! Mmmmm .. *Får vansinniga ögon *

- Va? Nej, ge mig den!!!

- Nej! Den är min nu. *Ler storhetsvansinnigt*

- Men, nej du måste ge mig den!!!!

- Undan lille hob. Du vet inte allt man kan göra med en sådan här kraftfull talisman.

- Den ska förstöras! Får jag den! *Rycker den snabbt ur hennes händer*

- Ahhhhhh, din lille ... suck. *Vaknar upp, kommer tillbaka till verkligheten och sin egen värdighet*


Kärlekscen:

Aragorn försöker smita bakom en kuliss.
Regissör Gunnarsson: -Vart ska du? Det är kärleksscen nu!
Aragorn: Jag vill inte. Kan jag inte få byta med kameramannen.
Regissören: Ser du den där orchen därborta? Han som ska se till att alla rabblar sina repliker?
Mobila bloggen: Det sk'*ter jag i.

Några brutna ben senare ...

Aragorn: Vill du gifta dig med mig, regera vid min sida och bli Drottning över hela Midgård?

Arwen: Näe, jag umgås inte med lägre stående.


Regissör: Bryyyyyt!!!!!! Ok, så stod det INTE i manuset. Arwen VILL gifta sig!


Arwen: Vem är du, min bloggmanager eller? Tror du verkligen att jag skulle gifta NER mig? Med en vanlig lågt stående människa? HAHAHAHHA!!!!



Arwen knycker på nacken, tar sin Islandshäst och rider bort mot solnedgången.

Resten av filmteamet träffas på bakfickan. Utom Uruk-Haierna som skriver autografer till Orcherna. Och Sauron som iakttar det hela  på avstånd och tänker: Tusen apor=Tusen Orcher.

Och allt är precis som vanligt igen.



SLUT

          


Ps. Vänligen acceptera rollerbjudandet i kommentarsfältet nedan, så att fansen kan hitta er.


Kommentarer
Postat av: fröken gud:

hahahahahahaha!!!



accepterar!

fast som det stod, så muttrar jag ganska rejält. inte för att rollen är delad utan för att jag ska vara ROMANTISK & LJUV??!! neeeeeeeej! :(

2008-05-11 @ 18:09:25
URL: http://shootmeagainiaintdeadyet.blogg.se/
Postat av: Fröken Wallenberg

Fröken Gud: Så går det när man är en straffande Gud. Då får man smaka den beska medicinen tillbaka ...

Eller så blev du helt enkelt typecastad av castingansvarig Wallenberg. Han tänkte "söt blondin" and the rest is history. Men, hon är en himla stark och modig kraktär, även utan stridskläder så, nä jag tycker det är en bra roll. Särskilt om man jämför med min egen. jag menar MINA EGNA ... ; )

2008-05-11 @ 18:33:53
Postat av: fröken gud:

fan också då. om jag låter bli att vara en straffande gud, får jag stå för stridandet så kan baffe vara romantisk & ljuv istället?

hehe, man ska inte underskatta gollum. han är ju grym!

2008-05-11 @ 19:12:41
URL: http://shootmeagainiaintdeadyet.blogg.se/
Postat av: världshärskaren

Jag accepterar rollerbjudandet. Det var mig tur att jag sökte mig in idag för att kolla mina kommentarer!



Men att spela man, det gör jag gärna. Då slipper jag kvinnologiken! :)



Och du... jag skall fundera på vad du sa. Jag har ju fått erbjudande om det också...

kram!



2008-05-11 @ 19:16:53
URL: http://[email protected]
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Jag accepterar min roll som vacker hobbitflicka..... haha du är rolig!

2008-05-11 @ 19:21:37
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Peter L

Jag spelade kung i en pjäs i första klass. Nu, drygt 50 år senare, har denna gamla merit i min CV äntligen uppmärksammats och jag får detta erbjudande! Magnifikt!!



(Om pappa Gandalf kunde ha vänligheten att beröra mig med sin trollstav så jag blir aningen mindre sinnesslö vore jag ännu tacksammare)

2008-05-11 @ 19:58:49
Postat av: my &sophie

haha underbart! roliga människa!

2008-05-11 @ 19:59:57
URL: http://aligater.blogg.se/
Postat av: Agge with the Kagge

Jag accepterar!



Nej men vänta nu, det måste ha blivit något fel för jag har inte fått nån roll! (Tipsar om att jag passar som fet hårig och otroligt orörlig dvärg, eller troll för den delen).

2008-05-11 @ 20:34:46
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: Skonilsson

Bravo!

2008-05-11 @ 20:44:03
URL: http://skonilsson.blogspot.com/
Postat av: Neumann

Jag accepterar, såklart. Jag får ju vara alv, en snygg alv. Dessutom får jag vara lite slug, fastän jag bara drömmer. Det är perfekt, för då får jag spela ond utan att publiken ser mig som en riktig elaking. Tack!!!

2008-05-11 @ 20:50:56
Postat av: Agge with the Kagge

haha! Jag kissar seriöst på mig av skratt (lättare än man kan tro), så KLOCKREN roll jag fick :D



Är typ 12 v kvar till kläckning, och ultraljudet var ett sånt fancy 3D som kostar skjortan (men är lika dyrt som vanligt könsbestämmande här i Norget).

2008-05-11 @ 21:14:32
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: Pappa

2008-05-11 @ 21:33:59
Postat av: Pappa pang i Hägersten.

Trolliloll, vilken glädje läsa detta alster, aldrig jag sett något liknade sedan falster.



Att spänna en båge och skjuta en orch,

torde vara enkelt, men ändå så svårt, att hellre jag gummisnodd tar och prickar en sork.

2008-05-11 @ 21:41:15
Postat av: Baffe

Hahah klockren roll jag fick, men är rätt besviken för att mina repliker är så korta ( jag brukar babbla på som bara den annars)



Och tack ska du ha :), underbar födelsedag.

Men nu är jag iallafall på krigshumör igen, har du hört? eller kanske läst om vad som hände här?

När polisen kom med hunden sprang alla därifrån dock, fan va jag vill ha en hund alltså.

Men vad gör man om man har fobi för dem då =/?

2008-05-11 @ 21:47:33
URL: http://bafraw.blogg.se/
Postat av: Neumann

Jag är avundsjuk på den där hertiginnan förresten. Vem vill inte vara alv?

2008-05-11 @ 21:59:33
URL: http://frauneumann.blogg.se/
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. af Uppsala

alltså ta och ge dig du ger mig hjärtatck så mycket som jag skrattade.

La in min replik i min blogg

önskade att jag fick mer replik som sagt skådesplarna var många.

2008-05-11 @ 22:13:07
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: Joel

Ha! Fröken, jag fnissar som en tjej av förundran.. Helt underbart..



Rollen är accepterad..



Ska läsa ordentligt om en stund när inte hanna drar mig i pungen för att komma åt datorn....



Jag återkommer med mer beröm



grymt-ofarlig-uruk-hai.. Perfekt!

2008-05-11 @ 22:57:19
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag är liiite besviken över avsaknaden av min roll, men annars får jag väl lov att erkänna att det var ett härligt manus ändå.. Lite som days of our lifes, fast inte direkt. Sagan om stringen är en annan klassiker som står sig i alla väder.

2008-05-11 @ 22:59:59
URL: http://naughtyshawty.blogg.se/
Postat av: Jonas Gunnarsson

Jag är väldigt nöjd med den här pjäsen och med valet av skådespelare. Skådespelarna har förvisso väldigt hög integritet vilket gör det till en utmaning, en del pustande och lite svettigt att regissera dem. "Vi väntar en stund och ser om Hertiginnan ändrar sig och gör den här kärleksscenen. En timmes brejk, sen vill jag att ni är tillbaka vid inspelningsplatsen."

2008-05-12 @ 00:06:18
Postat av: Joel igen

Verkar ju lite suspekt det här med den stora kärleken för boromir..



jan antar att det kommer ut en uppföljare på det sen...



Sagan om ringen..



Gollum friar till Boromir..



Boromir blåser i sitt horn och puttar Gollum utför ett stup...



En grekisk tragedi i sitt esse...

2008-05-12 @ 00:23:44
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Joel igen en tredje gång.. jag har inget liv

Tänkte för övrigt tillägga.. detta är det roligaste jag någonsin läst på en bloggsida..



Jag ger det 5 =K (dracula med sneda hugtänder)

2008-05-12 @ 00:25:20
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hahaha SEGERDANS! Jag fick en roll!!! Yeeeah



fran och med nu maste Joel alltid kalla mig.. eeeh... Grima Ormtunga. Och fru Bagger nar vi rollspelar.

2008-05-12 @ 02:48:45
URL: http://njorun.blogg.se/
Postat av: steffen

Åh, jag känner mig hedrad!!



Trodde först inte det skulle bli nåt när du sa "Dont call us, we call you."

2008-05-12 @ 06:55:21
URL: http://steffens.blogg.se/
Postat av: Linda

Ah, men det är ju lysande! Passar ju utomordentligt till mina 264 olika looks. Sen får man väl nöja sig med lite bakgrundsroller innan man hunnit bli gammal i gamet så att säga ;)

2008-05-12 @ 10:25:54
URL: http://naughtyshawty.blogg.se/
Postat av: emma

JA! Jag får vara Merry! Du har verkligen läst av min personlighet. Merry är nog rentav översättningen på mitt namn.



Och wow, Frk W - riktigt bra skrivet!

2008-05-12 @ 12:20:40
URL: http://barabratack.blogg.se/
Postat av: buzan

hhahaaa.. skitskönt! Men du har missat alla mina monologer/dialoger... för det finns inte en chans att JAG INTE kacklar...hela tiden typ. :)

2008-05-12 @ 13:36:33
URL: http://buzprat.blogspot.com
Postat av: Jessica Anshagen

Hej,

Tänkte bara tipsa om en tävling på min sida där man nu kan vinna jättefina smycken från Pandia.se !

Ha en bra dag :)

Kram

2008-05-12 @ 15:16:03
URL: http://www.jessi.se
Postat av: J

Du är ganska sjuk du, på ett bra sätt =)



Men vems håriga måste jag kyssa för att få en roll? Jag kan spela häst, det är jag ganska bra på. Jag spelade häst i en klassteater i fyran minns jag. Hej

2008-05-12 @ 18:57:10
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Esther Margar

Jag är mycket nöjd. Det hade varit lite svårt för mej med en "riktig" roll. Historien känns bekant, som ett vanligt svenskt förortstema i norrort. Rollbesättningen till Jois är rolig!

2008-05-12 @ 20:56:34
Postat av: Rebecca

Svar angående pingst: HAHA! Lustigt. Jag drog exankt samma skämt igår.



Ditt inlägg kräver mycket hjärna. Min har runnit ut nu. Ska se om jag kan hitta den inatt...

2008-05-12 @ 22:59:12
URL: http://rebcca.blogg.se/
Postat av: Mobila bloggen

Hahahah what theeeeeeee!!!!

Den här ska jag spara och visa barnbarnens grannar.



By the way: det är gammal mac-style på sajten.

Passar ju när jag bloggar från en iPhone ;)

2008-05-12 @ 23:22:35
URL: http://mobilabloggen.blogspot.com
Postat av: Joel

Åter igen lovordar jag denna underbara skapelse.. det blir fan bara bättre för varje gång man läser..



Ska du börja dra massa historier som bygger på det här nu eller stannar du med det här? vad är planen? berätta vi vanliga dödliga pirrar av upphetsning.. ;D



Såg förresten din kommentar i hetiginnans blogg till sandra som dissade min blogg..



Jag har en egen bloggvakt!



I know dub you, miss wallenberg to serve osv osv..



dub? stavas det så.. dubba... dubbar...



jaja, du kopplar nog.. och borde inte fröken spela häst egentligen?



jag avviker, toaletten blev ledig.

2008-05-12 @ 23:56:16
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Baffe

Ja det är verkligen synd, förstår inte hur folk tänker och det verkar inte få ett slut.



Jag har lagt upp några dikter, men skulle bli glad om du skickade någon också.. Bara att läsa om du inte vill att jag lägger upp.

Tror du skulle vara en fantastisk poet om du gav det en chans faktiskt.

Haha du är iallafall välkommen till min "dikt-festival" som kanske varar några dagar. Beror på hur många dikter jag får in :)





God natt,

2008-05-13 @ 00:23:35
URL: http://bafraw.blogg.se/
Postat av: Fröken Wallenberg



Till alla: Googla gärna på era rollnamn för att läsa på om er roll. (Wikipedia)

Säg till om något inte känns bra!



Fröken Gud: Glöm inte att din roll innebär ett inre stridande med känslor. Komplext och intressant! Passar dig perfekt! Och Baffe har gjort en fantastisk audition för just stridscener, hon är typecastad där. Så castingansvarig är bestämd på den punkten.



Världshärskaren: Jag tänkte väl att du skulle gilla rollen!



TUMADRE: Du kommer dessutom att fånga hennes glada vänliga natur på pricken! : )



Peter L: Ja, det var just det CV:t som hittades här i arkivet! Vill du inte lämna din bloggadress här så att alla kan se hur perfekt du är för rollen? Samt hur vackert det är i Rohan, med sjön, det gröna gräset osv ...



my&sophie: Tack!!!



Agge with the Kagge: Castingpersonalen ber om ursäkt, detta är nu åtgärdat! Hårigt troll blev för svårt för stylisterna, men visst blev denna roll bra!?!



Skonilsson: He he … tar det som ett JA.



Neumann: Rollen är specialskriven för er, välborna dam.



Pappa Pang: Fyyy, man får inte skjuta gummisnodd mot små sorkar! chockad



Baffe: Ja, trailern gav dåligt utrymme för alla att visa sin enorma talang och potential, men manuset är tjockt, och fler än du har flaggat för sin verbala talang, något personalen på castingsidan redan tagit i beräkning förstås!



Hertiginnan: Ja, denna ynka trailer gav inte utrymme för mer dialog tyvärr. Manuset är naturligtvis fyllt med dialog.



Linda: Castingansvarig ber om ursäkt, och du är nu kompenserad med inte bara EN roll, utan 264 stycken! Vi tänkte just på din bredd, och naturligtvis också på dina stora förutsättningar att spela underskön mystiskt alv.



Jonas Gunnarsson: Vi överväger att göra några smärre justeringar i manuset. Eller så använder vi bodydouble i vissa scener. Vi har ju en understudy nu! Återkommer alltså om en alvtimme!



Hanna: Roligt när folk blir glada på audition! Rollspel? Ja, det är där man hittar inspirationen …



Steffen: Grattis till rollen, roligt att du blev glad! Har du bekantat dig med din syster än? (Spelas av två ungmöer).



Emma: Ja, det tror jag också. Merry är ditt namn!



Buzan: Manuset är tjockt. Du och Emma får Buzkul ihop! Och Kotteby har ett uråldrigt tålamod ...



Jessica Anshagen: Det är inte riktigt dags för bioreklam än. Och har du ens kontrakt med Filmstaden Wallenberg???



J: Gollums glest håriga skalp förstås! Och castingansvarig har självklart en roll åt dig! Den förnämsta i sitt slag! Googla på Skuggfaxe, och lär känna din karaktär! (Wikipedia)



Esther Margar: Fint! Det är roligt hur Joel i en av sina kommentarer är helt förbryllad över recensionen, ha ha. Han vet inte vem du är …

Ps. Javisst! Jag skrattade högt när jag rollbesatte Gimli. (Hoppas inte Jois blir arg. Och säg inte till honom att jag skrattade … lova!)



Rebecca: Hej! Det som kan vara svårt är om man inte känner till alla skådespelarna. Hoppas du ändå hade behållning av dramat!



Mobila Bloggen: Hedrad! Jag tar det som ett accepterande. Jag var lite rädd att du skulle backa ur. Hoppas det inte var den ukrainska Orchen som hotade dig att skriva under kontraktet?



Joel en gång till:

Jag tror det stannar här. Men man vet ju aldrig …

Ps. Jodå. Fröken Wallenberg är häststatist i alla hästscener där rödbruna fuxar ingår. Huvudrollshästen är dock tillsatt av en stjärnhästskådespelare med erfarenhet, vilket framgår av rollistan. Och det är i huvudsak Missbrukare Wallenberg som spelar Gollum. Fröken Wallenberg har färre Gollumscener.



Baffe igen: Trevligt med diktfestival!











Postat av: Valier

Hmm, om jag förstått det hela rätt så är Boromir egentligen Mr Bean?

Vilket ju är ganska roligt.

Jag accepterar.



Men jag ber att få påpeka att den där Ester Margar inte verkar vara riktigt klok! Jag trodde att jag var en stalker, men hon är värre.

Kul att hon gillar mig, men lite läskigt samtidigt. Är hon nån kompis till dig, Wallenberg? Är hon påhittad?



Jag gillar också Jois som dvärg. Så får han se hur andra har det.

2008-05-13 @ 12:30:22
URL: http://valier.se
Postat av: Valier

...fast jag vill ogärna vara död, så någon måste återuppväcka mig i uppföljaren.



För övrigt vill jag inte bli våldtagen heller, och ändå...

se http://valier.se

Valium från Valier.

2008-05-13 @ 12:32:35
URL: http://valier.se
Postat av: Peter L

I ett ögonblick av tillfällig klarhet försöker jag här på allmän begäran av frk W rista in min bloggadress...



Alla färdigcastade väntar nu med spänning på det fullständiga manuset till detta blivande epos!

2008-05-13 @ 12:59:56
URL: http://eopl.blogg.se/
Postat av: J

Yeehaaaw! Skuggfaxe, världens kanske ostigaste häst. Det här ska jag visa för min pappa, mina lärare och alla andra som alltid tvivlat på mig! Jag har även tackat nej till några jobberbjudanden från annat håll för att kunna fokusera på min hästgestaltning. Tackarrr

2008-05-13 @ 14:14:26
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: J

Öppna upp i Norge I say. Vad kan gå fel liksom? Inget. Inget kan gå fel. Till häääääst! =)

2008-05-13 @ 14:27:24
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: buffie

tummen upp för matlagningsdag! längtar efter linsgrytor och soppor :) och vi får ha dejter på govindas lite oftare tycker jag!

haha slipsen fästs dessutom med kardborreband (ica är very classy) så man kan inte ens korta ner den så jag antar att dom försökte sig på en "one size fits all" men kanske lyckades dom inte så bra hehe

2008-05-13 @ 15:59:09
Postat av: buffie

ps. jag vill också ha en roll :( jag kan vara sams ponny Bill! haha

2008-05-13 @ 16:00:28
Postat av: Baffe

Tack ska du ha för din fina kommentar, jag fick helt seriöst tårar.

Vi kan säga såhär lite kortfattat om inte texten gav all info jag ville nå ut me.

Vi har varit med om mycket, staten (framförallt irak,iran och turkiet) har plågat och torterat våra kurdiska frihetskämpare men också vanligt folk då de tvingats fly från sina egna hem och söka trygghet i andra städer/länder under en väldigt lång tid.

Men fortfarande har inte Halabja 88 (Massmord på kurder i en kurdisk stad i Kurdistan)erkännts av FN som massmord och jag tycker att det är på tiden att vi gör någinting åt saken.

Vi har kämpat länge och kommit långt, men vi har nog fortfarande en bit kvar på den långa vägen mot självtändighet. Jag har absolut ingenting emot att

bo i Sverige, utan är helt seriöst evigt tacksam för att jag, min familj och tusentals andra fått chansen att börja om på nytt i ett fritt och demokratiskt land. Men jag är trött på att ses som invandraren och kommer nog aldrig känna mig riktigt hemma någonstans. Och det hatar jag diktaturstaterna för, de har berövat mig mitt hem.

Men samtidigt skulle jag nog inte vara JAG om jag inte hade blivit uppvuxen här i Sverige.





Haha jag läste det, tack för de "ökade" replikerna.

Och fröken G'd har ingen rätt att vara avis, hon verkar vara en duktig krigare.

Är rädd för att hon tar över min roll faktiskt x).



Och du får sätta dig ner och skriva något snart, någon som berör, helst något personligt.

Det är mycket lättare att skriva då. Det är som om alla ord redan finns där och din uppgift är att få ner dem på papper =)



Hoppas du får en trevlig fortsatt dag nu :)

2008-05-13 @ 16:16:52
URL: http://bafraw.blogg.se/
Postat av: Fröken Wallenberg

Valier:Kärleken ÄR läskig. På tal om läskig. Klart du ska slippa vara död. Du återuppstår som Boromirs bror, bra va? (Det är han som senare äktar prinsessan Éowyn)



Peter L: Finemang!



J: Ha ha!



Buffie: Klart du ska ha en roll! Och logiskt är ju att du är häst, med tanke på saker och ting! En liten häst förstås. : )



Baffe: Jag suger i mig denna info som ett vetgirigt lackmuspapper. Jag förstår att det måste vara förvirrande att tänka "vem skulle jag ha varit om ...", en helt svindlande tanke. Intressant och spännande. Och lite vemodigt.

2008-05-13 @ 20:14:47
Postat av: Jois

Alltså, du måste vara den sämsta castaren i historien. Jag ÄR Legolas. Kolla min ava om du inte tror mig.

2008-05-14 @ 00:25:31
URL: http://www.jois.blogdrive.com
Postat av: Frk W

Jois, du är ju en hjälte! Legolas var bara en mes ... inget att trakta efter. : )

Och man kan inte bortse ifrån humorn med att den störste spelar den minste, he he. (Bortsett hoberna då)

Själv är jag givetsvis alvprinsessa i verkligheten, men se vad jag råkade ut för.

2008-05-14 @ 01:04:52
Postat av: Pappa C

JA!!!!!!!!!



Jag är stolt och rörd över att bli tilldelad den mest prestigefyllda av alla roller.



Jag kommer göra mitt yttersta för att spela den perfekta Gandalf, och skall redan nu börja odla meterlångt skägg.



Brilliant Fröken Wallenberg! Brilliant!

2008-05-14 @ 17:57:49
URL: http://www.pappac.se
Postat av: Frk W

Pappa Candalf: Du var självskriven. : )

2008-05-14 @ 21:15:31
Postat av: Fegon

Jag vill bara säga. Klockrent. Tamigfan klockrent. Bland de mest underhållande jag läst :)

2008-05-15 @ 11:58:36
URL: http://fegon.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Fruktansvärt roligt. Du har myntat ordet Bloggbladet stenhårt, till den grad att jag inväntar snart lite STIM-pengar.



Eller förresten - vi drar troligtvis jämt skägg då jag annonseras lite titt som tätt gratis i din blogg. Och det, om något, är inte kattskit!

2008-05-16 @ 13:05:52
URL: http://kotteby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0