Bloggbladet idag: Blondinbella har blockat Fröken Wallenberg!


Igår bedrev jag ett litet sociologiskt experiment. I och med min lansering av Makrovågsugnen kontaktade jag tolv stora bloggar och skrev följande i deras kommentarsfält:



Nu kommer MAKROvågs-ugnen! Ny uppfinning som löser ett vanligt manligt problem! En vecka innan produkten är ute på marknaden och redan råder fullständig hysteri. Läs mer på min blogg! / Ingenjör Wallenberg



Eftersom texten inte direkt är att betrakta som reklam utan snarare viktig samhällsinformation så hoppades jag att de stora bloggarna skulle ta in mitt pressmeddelande. De flesta gjorde det också, och mer än så! Flera av dem hade storsintheten och ödmjukheten att själva besöka undertecknads obetydliga lilla blogg, bland annat Hertiginnan och Tumadre, och lämna en liten kommentar*!

Ett par av dessa bloggar läser ibland min blogg och jag läser regelbundet deras, till exempel Joels Underbara Blogg och Jockes Antiblogg.


*I några fall tog jag bort kommentaren efter min läsning om den bara var riktad till mig eller endast innehöll svaret på något jag frågat om i deras egen blogg. Jag brukar göra så ibland för att hålla kommentarsfältet så begripligt som möjligt för att andra läsare ska kunna hänga med.


Hur som helst: EN stor modeblogg utmärkte sig genom att INTE  ta in mitt pressmeddelande: Blondinbella. Och när jag en stund senare försökte på nytt att lägga in mitt meddelande, så kom jag inte ens in på hennes kommentarsfält!!! Antingen är det något allvarligt fel på hennes sida, den har ju alltid varit lite trög (obs. ofrivillig ordvits!) eller så har det ofattbara hänt: Blondinbella har blockat Fröken Wallenberg!!!


Kan det ofattbara vara sant? Vägrar hon ägna bloggar, som inte uppenbart tjänar hennes egna syften den minsta lilla uppmärksamhet? Är hon för egoistisk och självupptagen för att ens märka världen utanför? Eller ser hon Wallenberg som ett hot i bloggvärlden?


Blondinbella, om du ser detta får du gärna dementera! Jag vill inte tro ont om människor, men det ser faktiskt inte lovande ut detta!


Blondinbella, om du är rädd för konkurrens från Fröken Wallenberg så säger jag bara som så: Gårdagen var ett undantag. Visserligen sköt mitt besöksantal i höjden igår, men det torde vara tämligen tillfälligt. Jag har en liten trogen läsarskara som blivit som en familj. Vi stöter och blöter vardagen tillsammans och vår gemenskap är som isberget: det mesta händer under ytan (läs: i kommentarsfälten).



För alla eventuella nya läsare som alltså tillkom under gårdagen: Detta är inte en kommersiell blogg, eller en blogg där man kan vinna trosor! Det är inte heller en modeblogg i dess vanliga bemärkelse (sorry). Detta är en seriös politisk blogg som propagerar för ekologiska bananer, miljömedvetenhet och Konsums övertagande av världen. Bloggen lobbar också stenhårt för Wallenberg som statsminister. Om detta låter intressant är du välkommen i gänget med öppna armar! Om detta låter trist är du ändå välkommen så ska jag försöka tillgodose dina behov i den mån jag kan - konstruktiv kritik lämnas i kommentarsfältet nedan!


Förutom Statsminister-aspirant Fröken Wallenberg finns här några intressanta gästbloggare, till exempel:


Doktor Wallenberg

Ingenjör Wallenberg

Husmor Wallenberg

Manusförfattare Wallenberg

Tv-producent Wallenberg

Missbrukare Wallenberg

Låtskrivare och musikrecensent Wallenberg

Bokrecensent Wallenberg

Psykopat Wallenberg
Adolf Hitler



De flesta av dessa medverkande är röster i Fröken Wallenbergs huvud och brukar inte ställa till några större besvär, men för säkerhetsskull går hon i psykodynamisk analys på Neumann-institutet.


Om detta ändå inte är intressant kanske detta är hej då?  *Tår i ögat*  Jag hoppas jag inte gjorde dig alltför besviken ...



... som en liten tröst kommer jag frångå mina vanor och presentera ett seriöst MODEBLOGGSINLÄGG om en timme! Välkommen då!











Eventuellt kan det stora besöksantalet på min sida igår ha haft med att jag vann silvermedalj i Joels Underbara Löpsedelstävling. Tävlingen och lanseringen av Makrovågsugnen råkade nämligen sammanfalla. : O


Kommentarer
Postat av: joel

I sanning chockerande...

Jag protesterar genom att inte tvätta händerna nästa gång jag går på toa, hoppas det är tydligt hur stort mitt förakt är.

2008-04-16 @ 11:51:29
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: JB

Hon har blockat mig också, eller rättare sagt ingen av mina kommentarer jag lämnar i hennes blogg godkäner hon längre. Beror nog på att hon vet att jag har rätt

2008-04-16 @ 11:53:53
URL: http://www.modebloggarsuger.just.nu
Postat av: Pappa C

HAH!!!!!

Nu är i sanning det stekta måttet både råkt och rögat!!!!!!!!!!

Jag skall OMEDELBART blockera blondinbella på ALLA mina bloggar, radera hennes nummer ur ALLA mina mobiltelefoner, ta bort hennes bakgrundsbild från ALLA mina datorer samt BRÄNNA samtliga hennes äckliga date-sprutade rosa brev som jag har liggande i två arkiv i förrådet.

Må hon fräsa högt å länge på det pyrande digtala BIMBOBÅL jag kommer att sätta upp åt kvinnan.

VE henne. VE!

2008-04-16 @ 12:05:36
URL: http://www.pappac.se
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Gud vad jag gillar din blogg! :)

-

Längtar efter inlägget om en timme ;P

2008-04-16 @ 12:12:47
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Beatrice

Blondinbella är en mes. Hon kan inte ta kritik, men smutskasta andra det kan hon minsann!

2008-04-16 @ 12:13:37
URL: http://beabus87.blogg.se
Postat av: Pappa C

Tror minsann jag ska jobba i hop ett modebloggsinlägg också.

Det verkar ju vara det man ska göra om man ska tjäna pengar.

2008-04-16 @ 12:28:23
URL: http://www.pappac.se
Postat av: Kotteby

När jag besöker Bella, så finns det att läsa längst ner till vänster: Färdig, men sidan innehåller fel. Så jag tror allt är i sin ordning, för mig i alla fall. Vem vågar trampa henne på tårna. Inte jag och min fina skjorta i alla fall. Du är nog bannad! Eller så får du en faktura från hennes pappa.

2008-04-16 @ 14:45:43
URL: http://kotteby.blogg.se
Postat av: Jacob

Visste du att ett isberg inte innehåller salt?

Visste du att blondinbella inte är ett isberg?

Ergo...

2008-04-16 @ 20:55:35
URL: http://jacobbengtsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0