Feminina Fällan med Dr Wallenberg


FAKTARUTA: Doktor Wallenberg är utbildad på Wallenbergitetssjukhuset i Walmö. Dr Wallenberg är verksam överläkare på Wallolinska sjukhuset i Wockholm och professor i klinisk wsykologi. Dr Wallenberg tar emot patienter direkt i kommentarsfälten mellan 13-15 vardagar. Behöver du avboka en tid går det bra att ringa på telefonnummer: 90510.

Dr Wallenbergs kollega Frau Neumann tar emot akuta fall övrig tid, och det var också i hennes kommentarsfält som denna viktiga fråga väcktes för länge sedan.





Dagens ämne:

Det är så sorgligt att kvinnor alltid råkar ut för obekväma moden, medan männen slipper.


Patient 1: Män blir aldrig hånfullt anklagade för att vara flatfeminister, ändå går de alltid i foträta skor. Var finns rättvisan?


Doktor Wallenberg: Se det från den positiva sidan, ett par sylvassa klackar på pungen gör större verkan än en Ecco-sko med eftergivande rågummisula.


Patient 2: Männen har, utan att behöva skämmas, kunnat korpa åt sig de skönaste underplaggen: höga kalsonger med halvlånga ben. Grrr, vad avundsjuk jag blir när jag tänker på det! Inte nog med att de slipper ett vasst string-rep uppkört i underlivet, de håller sig också varmare, med ben som går ner över hela rumpan och en bit ner på benet. Det är ju inget annat än ironiskt, för män skulle med lätthet kunna bära string eftersom de inte har en KLYFTA där stringsnöret kan skära in, för det är ju faktiskt så, att det där stringsnöret inte håller sig på plats bak i rumpan när man till exempel bär kjol. Nä, det kan åka omkring -aj!

Och nu har det dessutom kommit något som heter: STRINGJEANS! Hur ska jag stå ut?


Doktor Wallenberg:utan trosor och låt mannen sköta tvätten av dina 7-8 kjolar eller jeans i veckan. Eller sno hans kalsonger och säg att de är dina nya highwater-trosor. Han kommer inte att kunna säga annat än att de sitter sexigare på dig. Lycka till!

Patient 3: Jag kör med hipster just nu, men har köpt lite "glittriga blingblingtrosor" i osund nylon nyligen för att duga. Det är så förnedrande att ge avkall på bekvämligheten hela tiden för detta "att duga". Vad ska jag göra?


Doktor Wallenberg: Låt mannen själv få välja. Antingen daglig hygien i bomullshipster eller en "Josephine Bonaparte", det vill säga sexiga nylonspetstrosor - som du burit de senaste 6 veckorna utan tvätt där emellan ...

Såvida han inte är född på 1700-talet så kommer han att välja bomullen.




DOKTOR WALLENBERG OM BEHÅRING
Kära läsare, det som är värre än stríngtrosetvånget just nu är rakningstvånget. Det kom ett sorgligt brev till mottagningen för ett par veckor sedan.
(Brevet är nedkortat för att få plats i spalten ... )



Kära Doktorn,

Mitt självförtroende är i botten. Förra sommaren blev jag dumpad av en kille som sa att det delvis berodde på att jag inte rakade underlivet, och att han hade hårfobi. Jag blev gråtfärdig och tänkte att: räcker det inte med armhålor, ben och att man i övrigt måste vara fin, perfekt och välklädd jämt, till skillnad från männen?

Mitt underliv är mitt! Att tvingas raka sig där känns som en kränkning av min personliga sfär. Jag vill inte se ut som tio år. Eller som ett råttfoster. Och jag tror att håret därnere har en skyddande och luftande funktion. Och i slutändan vill man bli älskad för den man är. Och han älskade mig inte, det är ju tydligt.

/olycklig med trekant



Doktor Wallenberg svarar:

Kära "olycklig med trekant", du hade ren tur som blev dumpad. De flesta män skulle stå ut med hår på både ben, rygg och kinder om det satt på kvinnan de verkligen älskar. Män av din "väns" sort är inte kapabla att älska. Min diagnos på honom lyder: Okulär porrfilmuensis non-realitetus morbidus. Sjukdomen är oftast obotlig, och leder på sikt till svårartad impotens med kombinerad tourettes samt vuxenacne.

Jag har anlitat en ukrainsk expert som kommer att göra hembesök hos mannen ifråga ... resultatet brukar vara tillfredställande, han kommer inte att besvära dig igen.





Dr Wallenberg funderar i sängen på kvällen:
Hårfobikern ringer henne fortfarande på nätterna, trots att det är väldigt länge sedan de träffades, och trots att han har en ny kvinna. Hon har alltid sin mobil på ljudlös och brukar inte svara. Jag undrar vad han vill henne? Och jag undrar om den nya kvinnan är råttfoster-rakad?


  

  

Wepilog

Männen styr världen och ser till att ha mest pengar, mest makt och att leva mest bekvämt. För att inte tala om att de dessutom kör mest säkert i de största bilarna medan mor å alla barnen får tränga ihop sig i en minibil som vid krock trycks ihop till en tavelram ...










... men som hämnd spenderar vi alla deras pengar, och ljuger om att barnen är deras avkomma, när deras biologiska pappor egentligen är toyboys vi träffar ute då vi har så kallad "tjejkväll" ...


Kommentarer
Postat av: Joel

Det är mitt i natten som Fröken wallenberg skall skriva.. det är då de märkligaste, finurliga och rekvisita inläggen kommer in.

Rekvisita är ett så skönt ord så jag slängde in det där..

mmmm.. rekvisita.... mmmmmMMMmmmmm... Rekvisita.. mmmm

Och aprop dom där stringjeansen så är dom i vilket fall som helst bättre än jeansen som kom för tre år sedan som vi män skulle bära. De var skurna halvvägs nere på pungen så hela "fluffet" tittade upp..

Dom blev dock ingen hit även om dom också blev omskrivna i aftonbladet...

Kan man således jämställa aftonbladets modesida med humbug? Och är i så fall alla modetips humbug.. Hmm, bäst jag håller tyst innan jag får 32 miljoner arga cosmo-läsare på mig...

... och en ilsken barbados-magnus

2008-04-27 @ 07:24:24
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N Anne af Uppsala

flatfeminister det är vad man verkligen anser om feminismen

2008-04-27 @ 10:02:25
URL: http://veckomagasinet
Postat av: Pappa C

Tack Gud att jag
är född man och slipper det motsatta könets förväntningar på allehanda självspäkande plagg.

För övrigt damer - jag föredrar boxershorts och ecco även på kvinnor!

2008-04-27 @ 11:39:45
URL: http://www.pappac.se
Postat av: Neumann

Jag hoppas att män också vågar kontakta dig, Dr. Wallenberg! Muskelkomplexet framför allt, men också den såkallade "herrtrosan" som har blivit omdiskuterad hos Blondinbellan. Är det i själva verket kvinnorna som tvingar männen att ha boxershorts på sig? Jag tror att vi har ett stort mörkertal bland lidande män, Dr. Wallenberg. Beror det kanske på att experterna är kvinnor? Kanske borde du anställa en manlig kollega. Annars kan jag agera man. Tror jag.

2008-04-27 @ 12:23:09
URL: http://frauneumann.blogg.se
Postat av: Jacob

Män har makten. Men bakom varje framgångsrik man står en bitsk feminist och gormar. Eller en yppig blondin som till sist bedrar honom.

2008-04-27 @ 12:37:14
URL: http://jacobbengtsson.blogg.se
Postat av: emma

Bra inlägg. Jag kommenterar mer nån annan dag. Just nu har jag bara 3 minuter kvar tills jag loggas ur internet. Läs mer på min blogg, inlägget från idag. Bara så du vet hur synd det är om mig. Hoppas du har det roligt på Big Ben, för du är väl där?

2008-04-27 @ 20:45:08
URL: http://barabratack.blogg.se
Postat av: äm

tack för de fina orden. haha, apotensgrejen i inlägget under är ju klockren.

2008-04-27 @ 22:24:17
Postat av: Johan Lindell

Logiken är som bekant känslolös men ändå så enkel.
Fula kvinnor med kroppsbehåring och sloggitrosor har inte lika lätt att hitta partners som snygga renrakade tjejer med sexiga underkläder. Alltså känner de sig utanför, men inte dumma. Så de tycker det är männens fel att de inte blir påsatta och bildar i vissa fall politiska partier och i andra fall, blir helt enkelt ihop med varandra istället.

En del kvinnor frapperas över mäns sätt att tänke; "de kan ju inte bara vilja ligga, de måste väl för i he`v)0e, tycka att vi kvinnor ska ha rätt till lika villkor och samma respekt?

Av samma anledning som kvinnor drömmer om män som håller upp dörrar, diskar och skjutsar sin kvinna hem från jobbet, drömmer män om samma kvinnor som av ren kärlek tar på sig frimärken till underkläder och inte tjatar om blomplanteringar under fotbollsmatchen.

Antingen samarbetar man, eller så spelar man i olika divisioner.

2008-04-28 @ 00:48:09
URL: http://www.jois.blogdrive.com
Postat av: Johan Lindell

Pappa C kan tillfälligt andas ut. Här kommer instruktioner för en skön kväll när frugan tvingar dig att sova på soffan.
http://tianmi.info/blogge/posts/07/11/16/Gor-din-egen-fitta/

2008-04-28 @ 12:09:01
URL: http://www.jois.blogdrive.com
Postat av: Valier

Vem är den där Esther som utger sig för att vara "Frau V"?
Min fru heter Eva Larsson.
Har jag blivit kidnappad?

2008-04-28 @ 12:13:27
URL: http://valier.se
Postat av: Fröken wallenberg

Joel: Alla modetips är humbug för någon. Man ska klä sig i det som framhäver ens egna vackra jag. Tyvärr måste jag ha missat "herrfluffmodet" : ( Kanske för att alla killar dessutom hade långa tröjor som hängde ned till knäna?

Hertiginnan: Ja, flata kan man knappast kalla dem. Eftergivna är ju det sista de feminister är.

Pappa C: Tack för dessa ord, jag och mina medsystrar känner oss lugnade! Däremot vill vi gärna se dig i en knallgrön Borat-baddräkt ?on special occasions? ?

Neumann: Dr Wallenberg ÄR man. Alla doktorer är män. För det är vad man förväntar sig att doktorer skall vara.
Herrtrosa är förlegat, jag pratade nyligen med Modeorakel Wallenberg som menar att herrstringen är på väg in. Man tar ett skosnöre av den längre sorten, t ex ett för skridsko eller vinterkänga, och knyter ett varv om lemmen. Ta sedan ändarna och för dem bakåt och fäst runt midjan. Klart!

Ditt förslag är intressant, är övertygad om att ni agerar en utmärkt man. Junge Herr Neumann, sehr gut!

Jacob Bengtsson, nyhetsuppläsare på SVT Bloggnyheter: Bra referat, du fångade essensen. Vi ses imorgon vid samma tid!

Emma: 3 minutes to critical masse? Aj då. Välkommen igen!?

Äm: Ja, Apotens är en stor succé!

Johan: Hmmm, väl värt att tänka på! Så om jag är ful, kan jag ändå få en man som håller upp dörren åt mig, bara jag har sexiga underkläder och är rakad? Å andra sidan, om jag väljer att ha mina gamla sloggi kvar med håriga ben som tillval ? så kan jag få en man som kanske vägrar att diska, men som under sin skäggiga grottmansyta ändå älskar mig?
Och heter jag Kate Moss kanske det kvittar vilka trosor jag har? Och om jag är vacker, rakad, och klär mig i frimärken, så får jag välja vilken man jag vill, men kanske ändå väljer en kvinna. Oj, vad svårt. Kärleken har lika många möjligheter som Rubiks kub! Och är lika svår att få ordning på.
Ps. Johan, jag försökte förtvivlat att cesurera din länk, men den vägrade vara länk då. Så nu vet ni det, alla ni som har tourettes: gör det till länkar. Det går inte att få bort utan odemokratiskt våld.

Valier: Heter hon inte Eva Valier?!?
Ja, den där Esther, vem är hon som gäckar oss så? Lika mystisk som skön i sina kommentarer. Hon dök upp lika plötsligt som hon försvann. Och likt en bloggvärldens Mata Hari stal hon våra hjärtan, för att sedan lämna oss i förundran. Kom tillbaka! Vi saknar dig O verbala Gudinna! (Har någon sett Gunnarsson förresten ?? Hjälp! Gunnarsson är också försvunnen! Fort! Vi måste ringa Chief inspector Barnaby!)

2008-04-30 @ 01:21:30
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se
Postat av: Kevin Silver

Jo, jag kan kommentera om du så gärna vill det. Egentligen skiter jag i om brudar är bekväma i sina kläder. Jag tycker att precis som snubbar förväntas laga bilen, så förväntas brudar vara snygga. String är ju sexigt om man har har tajta skinkor, och har man snyggt arsel så skall man gärna ha tajta brallor, så är det, och det kan ingen tycka nåt annat. Men sure baby, inte skall mina kvinnor se ut som nån östysk kulstötare under armarna, men inte tvingar jag nån att köra brasse vax varje vecka. Lite vildvittra. Men det jag kräks av är ju om fula brudar inte hajjar att dom är fula.

2008-05-01 @ 23:00:01
URL: http://kevinsilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0