Fröken Wallenberg knarkar igen



Jag är inte frisk, det står allvarligt till med mig. Igår lyckades jag avstyra besöket hos närstående 3 för att kurera snuvan, och "vann" flera timmar. Mycket behövdes göras, men vad gör jag? Springer ivrigt  till datorn för att blogga förstås! Och detta fast jag jämrar mig inombords under tiden! Hur sjuk är jag tror ni? Inte i snuvan alltså, utan i huvudet? 

Detta stod på att-göra-listan:


* Röja alla golv för att komma att dammsuga - sedan dammsuga

*Boka tvättstugan - sedan tvätta. (Eller i värsta fall sno någon annans tvättid)
*Sortera återvinningen - sedan gå iväg med återvinningen

*Köpa söndagsbilagan till Närstående 3, (så hon inte blir Vargen imorgon om den tagit slut.)

*Städa kattlådan (eller slänga den kanske är enklare? Eller slänga katterna?)

*Prova postorderklänningar - skicka tillbaka klänningar jag inte vill ha

*Leta deklarationsblankett - deklarera titta på den, sucka och sedan boka in 5 maj kl. 23.59 i kalendern som vanligt.

*Sortera min egen vikt i lösa papper som står i kassar i garderoben och i sovrummet.

*Ringa tio vänner som tror att jag är död.


Förtränger alltihop och bloggar vidare ...

Då inträffar en katastrof ett mirakel - "Ask-sidan" med de blå bokstäverna visas. Ni vet den från Google. (Aka Page-not-found). Bloggportalen får en blackout och ingen åtkomst till publiceringssidan är möjlig. Jaha, säger jag och inser att magsäcken imploderat till ett svart hål. Dags för mat? Kanske diska samtidigt?


Simsalabim - ett par timmar senare är lägenheten fräsch och städad. Skräp och smuts puts väck! Vilken tur att portalen tog en tupplur! Det var "en herrans välgärning" som min gamla Närstående 4 skulle ha sagt!

Herrans välgärning?


Kvällen innan hade jag jobbat och sedan skrivit bloggar, alltså suttit vid datorn hela dagen och blivit bra mosig i huvudet. Jag hade därför dyrt och heligt lovat mig själv att jag äntligen skulle försöka varva ner framför tv´n istället de sista timmarna innan läggdags och det är precis vad jag säger till bekymrad Väninna L när hon oroar sig för att jag inte vilar tillräckligt:


Telefonsamtal

Frk W: Nämen du, vi kanske ska sluta prata då, klockan är 19.48 och jag hade tänkt se ett program klockan åtta.

Väninna L: Ok, vad bra. Jag tror jag ska se George Clooney-filmen lite senare.

Frk W: Jag med faktiskt!

Väninna L: Kul! Trevlig kväll!

Frk W: Tack, du med!


*Klick*


Frk W tänker: Vad duktig jag är, jag ska se på tv ikväll, inte blogga! Ok, klockan är nu 19.51. Alltså kan jag blogga i hela nio minuter till!


19.59

Nu borde jag sätta på tv´n. Snart.


20.14

Äsch, jag behöver inte se början.


20.33

Vad var det för ett program? Har glömt vad det skulle handla om.


20.41

Det räcker ju med att jag ser någon av långfilmerna. Det var ju Sk*tbra filmer ikväll, typiska Frk W-filmer! Få se nu: Kl. 21.30 Intolerable cruelty med George Clooney och Catherine Zeta-Jones, mmm kan bli mysigt. En må-bra -film. Eller The human stain med Anthony Hopkins och Nicole Kidman - älskar båda skådisarna!!!!  Eller: En Officer och Gentleman med Richard Gere? Nä, den slutar för sent, kl. 2.05


Kl. 21.42

J*klar, filmen har ju börjat, men jag måste bara kolla om Valier ...


Kl. 22.10.

Kanske får bli den andra filmen istället? Börjar 22.25. kan blogga en kvart till alltså. F*n det här går ju bra! Jag har kontroll!


Kl. 22.31.

Sk*t, nu har den filmen också börjat! Men, början är ju inte så viktig?


Kl. 23.53.

Slutet är viktigast ...den slutar 0.10. Det är ok, 17 minuter film. Bra ... ska bara kolla om nån mer kommenterat, går jättefort ...


Kl. 3.00 ... Fröken Wallenberg bloggar ... och ryggen börjar krokna ...

... snart se på tv ... varva ned. Kanske Mc Gyver går nånstans ... snart ... ska bara ...


Kl. 3.17.  Fyllesvamlar som en drucken, av trötthet ....

Jag är så trött, buhuuu .... känner mig konstig ... måste gå och lägga mig ... ska bara kolla om Neumann lagt in något mer ... nähä, det kanske är lite sent nu ... hon sover väl, suck. Ska också sova nu ... ska bara ... sover Pappa C också?  Jaha ... men Joel då? Det är väl dag i Australien? * scrollar i favoritlistan och försöker pricka rätt som en drucken kastar pil* ... oj, jag missade med musen igen. Jag ser visst dubbelt ... varför missar jag hela tiden? Nä nu hamnade jag på favoriten under: Konsums hemsida. Skriver ett inlägg på deras konsumentsida: Tjeeenaaa ... jag gillar er så j***vla mycket ... vet ni det? Jag schöööper ... nä? Hur stavas det? Jo, köper ...  jämt era varor ... juss de ... jag vill kraamaa ... äsch. Vi ses ...  Försöker med Joels blogg igen men handen har ofrivilliga tröttdarr och ögonen tittar i kors, *musklickar på favoriten över istället * = "Vägen till mannens njutning" ...?

Oupps! *panikrabblar*... Näe så stod det inte alls, bingo bingo det där såg ni inte, glöm bort, glöm bort! *stryker över*  "Vägen till mannens njutning" (J*klar, måste plocka bort den där ur mina favoriter, tänk om nån råkar se!) ...greppar musen igen och ... (Nej Joel - Inte den musen! )


Bröööööl .....di, din da dong!


Frk W: ?????


Monitor: Blå färg med texten "loggar ut". Fröken Wallenberg var för trött för att argumentera. Och för trött för att ens fråga sig vad som hände. Kanske blev datorn trött? Kanske var datorn en sträng mamma? Eller var det  - något annat? Detta var inte frågor som Fröken Wallenberg ställde sig just i denna sena timma. Därtill var hon alltför degenerad.

Frk W, knappt en daggmasks intellektuella nivå nu: Hmmm, vad gör 'en?  Ja ja, det var väl lika bra. (Uppgivet, och en aning lättat) Då går jag väl och lägger mig då ... * Lufsar lydigt mot badrummet* (Missbedömer avståndet i dörröppningen och dunsar i väggen på vägen.) Ajjj! Vad i helv ... ja ja, suck.



Kl. 3.29 Ramlar ned i sängen.

ZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzz --------------------



SLUT




Jag börjar faktiskt undra om det var en signal från Gud? Inte bara en signal förresten, ett regelrätt ingripande! Han stänger av min dator. Och nästa dag stänger Han ned hela blogg.se:s portal - för min skull. Han tar sig tid med lilla mig - fast han har 9 miljarder andra att tänka på! Nej kanske fler? Alla döingars själar också? Alla änglar? De sitter säkert i många möten och så, kanske stora konferenser, med Jesus, Ängeln Gabriel och lite andra viktiga ministrar. Då kommer Guds sekreterare inspringande och säger att det är "urgent". (Men, varför skrev jag på engelska nu? Vilket språk pratar Gud? Ha ha, vad dum jag är, ALLA förstås. Men ... privat? Vad pratar han då, sitt modersmål? Nej, vad säger jag? Han har ju  ingen mamma. Eller har han det? Vem är det i så fall, är det nån man känner? Jag har aldrig hört talas om någon mamma. Ingen annan religion har pratat om Guds Moder heller vad jag vet. Jesu Moder har man ju hört talas om ... men Jesu farmor? ... oj ... det här känns för svårt för mig ... jag får ont i hjärnan ...) * Grubblar sönder mig *


- Bryt! -


I alla fall, ... sekreteraren säger alltså - på Gudspråket - att lilla jag är i knipa, och Gud avbryter genast det han håller på med! Han lämnar rummet för att undsätta mig! Min hjälte!

Han räddar mig i sista sekunden när han tycker att det håller på att gå för långt genom att stänga ned hela Blogg.se-portalen! Bara så där ... utan att ta hänsyn till alla andra bloggare som duktigt sitter och bloggar på andra sidan jordklotet, mitt på ljusan dan. J*drans Stepfordwife-bloggare!






Om den bara hade varit nedstängd lite längre så hade jag hittat deklarationsblanketten också ...

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Fruktansvärt roligt inlägg. Jag själv firar kvartalsrapport i bloggvärlden och får snart ett psykbryt!

2008-04-15 @ 03:00:23
URL: http://kotteby.blogg.se
Postat av: Fröken Wallenberg

Jag är mäkta mallig över att jag lärt mig länka i text! *öppnar Champagne*

2008-04-15 @ 04:37:29
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se
Postat av: Hanna

Kvinna! Du skriver perverst långa inlägg! :O

2008-04-15 @ 08:37:44
URL: http://njorun.blogg.se
Postat av: joel

Det här är egentligen ett ledsamt inlägg, för det är helt sant...

Jag tror halva Sverige är fast i bloggberoende... För att föregå med gott exempel så ska jag sluta blogga i en vecka..

...

...

Om några år...

2008-04-15 @ 09:27:11
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Neumann

Det är så synd att McGyver går så sent på nätterna. Varje gång jag ser det mår jag illa av trötthet, och det vore riktigt synd om jag blir klassiskt betingad. Jag gillar ju McGyver.
(Jag menar inte att ignorera din huvudsakliga poäng, det finns bara så mycket att kommentera i din text att jag låter det mesta vara osagt för att vara rättvis. McGyver är ju kändis, så han behandlas speciellt förstås.)

2008-04-15 @ 12:14:11
URL: http://frauneumann.blogg.se
Postat av: Fröken Wallenberg

Kotteby: Psybryt är en gåva från Gud.
Hanna: Jag är inte en kvinna. Jag är ett Det.
Joel: Jag också!
Neumann: McGyver: Word! Betingning: Jag tänker försöka betinga mig gällande bloggandet. Varenda gång jag bloggat så tänker jag gå i på min banksida och betala en räkning. Vad tror du om det?

Andra möjliga betingningsidéer:
Skriva en berömmande kommentar i Blondinbellas kommentarsfält eller lukta på Joels Underbara strumpor.

2008-04-15 @ 14:15:34
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se
Postat av: Pappa C

Herren tar. Och herren ger.

Jag tycker det var bra uppstyrt att stänga ner blogg.se. Han gör det ofta dessutom märker jag.

Hahaha för övrigt....mannens väg till njutning får du läsa en gång till. Men det kanske är jag som är old-fashioned och inte har hajat tjusningen med mikrovågsugnar.

2008-04-15 @ 14:37:09
URL: http://www.pappac.se
Postat av: Neumann

Fröken Wallenberg: Jag tror att det blir bra, men håll dig till den nivån av betingning så att du kan blogga någon gång ibland i alla fall.

2008-04-15 @ 15:02:25
URL: http://frauneumann.blogg.se
Postat av: Världshärskaren

Känner igen mig läskigt mycket. Ikväll blir det nog en tv-kväll för den sakens skull. Skall bara kolla igenom bloggarna. Skall bara skriva ett sista inlägg så... öhm. Ja, men är tv bättre än blogg egentligen?

Båda ger strålning... båda... man kommunicerar genom blogg, tv är asocialt... Fan!
Öhmm ... blir nog bloggning i alla fall...

2008-04-15 @ 17:54:51
URL: http://varldsharskaren.blogg.se/
Postat av: ullrika

och så har vi mage att oroa oss för att våra barn ska bli tv-spelsberoende...

skönt att läsa att nån faktiskt är värre än jag. ska visa det här inlägget för min man:

you may have saved my marriage?
tack!

2008-04-15 @ 23:27:25
URL: http://akirllu.blogg.se
Postat av: thebuff

jesus är väl gud och guds son samtidigt eller? så isåfall så är ju maria både guds mamma och jesus mamma och samtidigt jesus farmor? eller haha XD

2008-04-16 @ 20:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0