I natt drömde jag att jag fått barn


Det var hemskt, för jag visste inte vad jag höll på med.

Jag hade "glömt" att amma de första dagarna. När jag kom på det, och tittade ner i vagnen, så låg babyn där ändå och skrattade emot mig. Puhh, tänkte jag, babyn lever fortfarande - saved by nature. De allra första dagarna måste nämligen alla bäbisar fasta, eftersom mamman inte fått mjölk än, så än var ingen fara på taket.



Reklamavbrott: //Denna dröm inspirerades av  frauneumann.blogg.se i inlägget: "Du vet den där hm-hm-hm"//


Jag lyfte genast upp babyn och la den till bröstet, MEN, eftersom jag inte låtit babyn suga från första början, så hade brösten inte fattat galoppen och var obönhörligen tomma. Det fanns inte ens råmjölk längre, alla hormoner hade gett upp, och brösten hade återgått till arbetslöshet: Jag hade missat tåget!

Eller? Kunde man träna upp dem igen? Jag fortsatte desperat att försöka få babyn att suga. Sakta kom jag till nästa fasansfulla insikt: Babyn ville inte. Eller förstod inte? Babyns instinkt att suga hade försvunnit eftersom jag inte "hakat på" redan efter förlossningen.


Denna nya hemska information tog cirka två sekunder på sig att landa i mitt medvetande - ungefär som när man slår tån i tröskeln och hinner tänka "det där kommer att göra j*vligt ont" - det vill säga precis lagom tid för mig att börja resonera med mitt inre: Ok, ok, andas djupt. Inte bli hysterisk. Tänk isTÄLLEEEET! Nej, nej, lugn nu, get a grip, ruhe! Mjölkersättning? Och där - tog de två sekunderna slut: PAAAANIIIK! Var finns en affär där jag kan KÖPA MJÖLKERSÄTTNING???!!??? Här började jag rusa runt som en nackad höna, i cirklar på väg till ingenstans - och knappast till en affär.


... ända tills jag slogs av det oåterkalleliga: Om babyn inte längre har en längtan eller en överlevnadsinstinkt att suga, så skulle inte ens mjölkersättning på flaska fungera.


Jag tittade ned på den - än så länge - nöjda lilla varelsen som skrattade emot mig och tänkte: så fin, och så dödsdömd.


THE END.






Vad betyder detta? Ska jag tolka det bokstavligt? Eller är det ett mer förtäckt budskap till mig? Är det Gud? Har jag cancer?

Eller är det mitt undermedvetna som påminner mig om att jag inte matat djuren. Eller deklarerat.
(Åhh nej, var är blanketten? Fortfarande försvunnen sedan påskstädningen!!!)


Varför kan man inte drömma bokstavstroget, så att man begriper vad Gud/samvetet/omvärldens intryck försöker berätta för en?









Förbipasserande: -Du, det är tjugo minus ute. Borde inte babyn ha mer än en omlott-tröja på sig?


Kommentarer
Postat av: joel

äääh tolka den äkta freud...

du vill ha sex och någon som knådar lite bröst helt enkelt.. svårare än så är det inte...

och mohahaha.. jag hittade ett hål i säkerhetsystemet och kommentarer i värsta james bond anda... MOAGAGAGA!!!!

Mogagagaga - en elak form av moahahaha....

2008-04-10 @ 15:50:57
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Fröken Wallenberg

Förklaring till ovan kommentar: Jag accepterar inte otillbörlig fylla i min blogg. Joels Underbara ligger i rännstenen, utkastad av mina bloggdörrvakter. "GaGaGaGa" är inget annat än klappret av de lösa tänder som nu skramlar omkring i hans svalg.

Moahahahahahahaha!!!!!!!!!!!! (Förresten har jag en ännu värre hämnd på gång för dig ... just you wait!)

2008-04-10 @ 16:13:04
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se
Postat av: Pappa C

Hur ska man tolka detta?
Drömmar om graviditet. Hm. Jag ska nog inte spekulera med tanke på risken å hamna i samma rännsten.

2008-04-10 @ 16:43:28
URL: http://www.pappac.se
Postat av: Jonas Gunnarsson

Den stora frågan är väl hur ungen hamnade där? Den var förmodligen beställd på postorder och det var därför du inte hade någon mjölk; från IKEA och de hade glömt att skicka med mjölkersättning. IKEA måste skaffa sig bättre rutiner när de förmedlar ungar.

Vart tog sakerna du hade i sängen vid påskstädningen i vägen?

2008-04-10 @ 17:23:05
Postat av: Mobila bloggen

Jag vet svaret faktiskt...
Läste en bok om detta.

By the way:
om du bara visste vilken såpa jag och Farsan C lever i.
Du säger Sunset Beach, jag säger: Fabriken.

2008-04-10 @ 17:56:19
URL: http://mobilabloggen.blogspot.com
Postat av: Pappa C

Ånej...inte Fabriken...

2008-04-10 @ 18:13:43
URL: http://www.pappac.se
Postat av: em

behöver man se ut på ett speciellt sätt för att vara vacker?

2008-04-10 @ 18:15:19
URL: http://www.metrobloggen.se/empem
Postat av: Neumann

Vilken äcklig dröm. Freud hade sagt att du är kär i din pappa, no matter what. Allt leder till elektra-komplexet (kvinnliga formen av oidipus-komplexet), och om du förnekar det betyder det bara att det är sant. Håller du med är det också sant i och för sig - alla vägar är Freuds vägar (precis som Hjärter Dam i Alice i Underlandet)!

2008-04-10 @ 19:15:00
URL: http://frauneumann.blogg.se
Postat av: Fröken Wallenberg

Pappa C: Inte graviditet, TA HAND OM var det. Vilket jag misslyckades med. Eller glömde bort eller jag vet inte. Bloggade kanske bort babyn, hu.

Gunnarsson 1) No comments 2) De vräktes ned på golvet of course, och har därifrån vandrat iväg till olika ställen i lägenheten. Av sig själva. Jag är i alla fall oskyldig.

Mobila Bloggen: 1)Oj, du vet något om mig nu. Något som för mig själv är en gåta. *Generad*. Du säger väl ingenting till någon? Förresten: Är du Gud? 2) Fabriken låter stressigt. Löpande-band-ringsignaler?

Em: Vem är du och jag förstår inte din fråga? Skrev jag om skönhet i mitt inlägg??? Eller försöker du LURA in mig till din egen blogg, kanske? = Missil är på väg!

Neumann: Jo, kanske inte äcklig, men den skrämde vettet ur mig. Tyvärr (eller tyvärr, är jag sjuk?) så kan jag inte vara kär i min pappa. jag har aldrig haft någon. Det är ju förstås "tyvärr" i sig. det är väl därför jag bara vågar ha kontakt med män via bloggar ...

2008-04-10 @ 20:09:13
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se
Postat av: Valier

Om Em får göra reklam så får jag också: http://mkla.wordpress.com
Apropå barn som inte vill amma.

2008-04-10 @ 20:52:23
URL: http://valier.se
Postat av: Jonas Gunnarsson

Fröken W: Du är ganska unik att inte ha en pappa. Det är du och Jesus som är koncipierade utan manlig inblandning. Men snart/nu(?) kan man fixa det med genteknik.

2008-04-10 @ 21:29:41
Postat av: Jacob

Här är min något amatörsmässiga tolkning:

Babyn representerar för ditt undermedvetna det oanade, det förvånande, det som du inte är förberedd på.

I drömmen kastas du direkt in i moderskap utan föregående graviditet, vilket tyder på att du någonstans har givit dig in på ett område som du inte behärskar. Du känner dig ofullkomlig. Kanske är det ditt jobb. Kanske var du tvungen att slå upp ordet "pregnancy" i en engelsk ordlista och blev på så sätt påmind om din bristande kunskap och samtidigt blev ledd att undermedvetet kombinera rädslan att misslyckas med själva företeelsen "pregnancy" i sig. Kanske är du rädd att bli upptäckt som en bluffmakerska. Kanske vill du egentligen föda upp får på en farm i Queensland. Kanske har du starr, vi vet inte. Endast du, o Wallenberg, kan utforska djupet av ditt eget vridna psyke.

2008-04-11 @ 00:10:07
URL: http://jacobbengtsson.blogg.se
Postat av: Fröken Wallenberg

Valier: jag besökte ditt länktips mkla, och klickade mig sedan vidare på en länk där vid namn: pappas blogg. Spännande resultat! : )
Jonas Gunnarsson: jo jag vet. Det tyckte barnen på dagis när jag var liten också.
Jacob: Du har rätt i det mesta. Förutom det där med fåren. Det är i Lake District, England jag vill föda upp dem. på Rookin´house farm.
Just det ... och så har jag inte starr. Men jag HAR allergi mot nötter och apelsiner. (Tips till Joel om han vill ha ihjäl mig. Om inte missilen når fram alltså)

2008-04-11 @ 11:11:20
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se
Postat av: ullrika

usch vilken genomrutten dröm. jag hade blivit skitskraj.

ps. måste fråga: varför lägger du så mycket energi på att snacka illa om uppsala-"hertiginnan"? jag tycker det är tråkigt att läsa såna riktigt elaka kommentarer (om en fiktiv figur) i joels annars otroligt underhållande blogg. ville bara säga det. hoppas du inte blir arg på mig också nu! :)

2008-04-12 @ 21:23:29
URL: http://akirllu.blogg.se
Postat av: Fröken Wallenberg

Förlåt Ulrika, jag vet, det är fånigt av mig att uppröras över Hertiginnan, men jag tycker hon är läskig helt enkelt. Det finns ingen humor, eller ironi eller något man kan förstå alls. Jag känner bara obehag. Jag skulle gärna ignorera henne men hon dyker ständigt upp och kommenterar i mina bloggvänners bloggar så man kan varken glömma eller strunta i henne heller. Det finns knäppa, löjliga bloggar därute som man bara kan skratta åt, men hennes, näe, man kan inte ens skratta. jag blir rädd. Förstår du vad jag menar?

2008-04-12 @ 23:29:44
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0