Ingenjör Wallenberg har bekymmer



J-drar också! Min lilla fräkniga, bleka och timida 16-åriga städerska Sinead som egentligen är utbytesstudent från Irland - men som jag håller inlåst i min källare när jag inte behöver henne i hushållsarbetet - har visst råkat ut för en smärre biverkning av Makrovågsugnen - trots att jag bara makrade henne i 30 sekunder! Hon ser nu ut som en rysk kulstöterska med hårigt bröst istället, oupps. Jag tänkte ju bara speeda på städningen lite (det var brådis och jag väntade besök).


Sinead, 16 år.

Vad ska jag nu säga till hennes föräldrar? De kommer inte ens att känna igen henne, hon har gått från size zero till Big is beastiful* på några timmar...
Hmmm, jag har redan sagt till föräldrarna att hon går livsmedelstekniskt program på gymnasiet när de undrade varför hon inte behövde göra läxor eller hade några skolböcker, men det här kan jag nog inte snacka mig ur ?

*Big is beastiful är Klädföretaget Indiskas nya kollektion. Den tar vid där Big is beautiful slutar. Det vill säga efter storlek 48.


Å andra sidan ... det verkar som om hon har råkat ut för en lättare sinnesförvirring. När jag lätt stressad frågade henne om hon hade tänkt ringa sina föräldrar under de närmaste timmarna eller så, svarade hon: Vilka föräldrar?

Hmmm, jag hoppas inte närminnet har påverkats permanent? Tusan också, jag visste ju att makrovågsugnen inte var bra för kvinnor! Fast ... närminnet sitter väl i hjärnan? Män har också en hjärna (tror jag?).
Hon makrades ju bara en enda gång, och bara i 30 sekunder ? Och männen har kört två-minuters makrande dagligen ... ibland mer ... helv ... ! (Vad har jag gjort?!?) Eller ... det kanske inte är permanent, utan bara under verkningen? Det vill säga under själva kärleksakten. Det skulle betyda att makrade män under sexakt har en IQ som närmar sig en gurkas. Är detta ett problem? Och har fruarna märkt något än?








Hmmm, den där sinnesförvirringen? Bäst att hålla tyst om den. Bara det inte läcker ut till Bloggbladet! Åtminstone inte innan ceremonin med Kungen om några dagar ...

Kommentarer
Postat av: ullrika

jag tror att du inte behöver oroa dig så länge hon sköter sitt jobb?

2008-04-20 @ 20:47:21
URL: http://akirllu.blogg.se
Postat av: Ingenjör Wallenberg

Akirllu: Jag är mest orolig att föräldrarna ska stämma mig ...

2008-04-22 @ 23:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0