Ingenjör Wallenberg svarar frågor om Makrovågsugnen



Några frågor från oroliga beställare har inkommit på fax till Ingenjör Wallenberg som uppfunnit Makrovågsugnen (mer info om detta i tidigare inlägg.)




Fråga från Jonas Gunnarsson:
Är Makron säker att använda? Jag är rädd att det blir lite som Hulken, att en viss kroppsdel, efter att ha makrats, blir stor och grön vid upphetsning.


Svar:
Helt ofarligt om man följer bipacksedelns instruktioner där Doktor Wallenberg rekommenderar max två minuters användande högst tre gånger dagligen eller vid behov. Huruvida Makrovågsugnen ändrar även färgen är svårt att säga då produkten är ny på marknaden. (Det finns fortfarande plats i Wallenberg-institutets försökspanel!)






Fråga från Tumadre, ung småbarnsmor:
Kan kvinnor också använda Makrovågsugnen i lustförhöjande syfte?


Svar:
Det är inte nyttigt för kvinnor att använda Makrovågsugnen, då fler kroppsdelar än de önskade hårdnar till oigenkännlighet (se foto i tidigare inlägg!).

Effekten på kvinnor är dessutom ganska permanent, oavsett kort eller långt makrande. Jag säger ganska eftersom  långvarigt pizzaintagande framför tv-apparatur har visat på viss tillbakagång av effekten.






Fråga från Joels Underbara:
Jag har råkat makra min granne lite för länge, och han har inte kunnat få på sig byxorna på tre dagar nu. Kan jag köra honom i micron och "omvända" processen?


Svar:
Omvänt makrande, så kallat micrande, på män resulterar i permanent mjuk micro-skopisk lem, och bör undvikas i de flesta fall.


Joels Underbara:
  Betyder det att alla män måste bestämma sig om de vill gå resten av livet med 2 meter flaggstång eller 2 cm daggmask?


Svar:
Du behöver inte vara orolig, makrons effekt på män är inte permanent utan håller i ca fem timmar, så länge man inte överskrider två minuters makrande. Vad gäller grannen måste jag tyvärr meddela att han kanske inte har något val än att micra. Eller jo, han har som sagt två val. Jag utgår ifrån att han inte makrades längre än 24 timmar? Bieffekten på extremt långt makrande - över ett dygn - är att hjärtat förvandlas till sten, vilket tyvärr är helt permanent och går inte ens att micra.






Fråga från Steffen:
Jag undrar varför det inte blir "ägg-effekten" om man skulle köra Linda Rosing i makron. Du vet, ägg exploderar ju om man kör dom i micron.


Svar:
Du har inte läst Makrovågsugnens
bruksanvisning ordentligt! Micron gör att ägg exploderar, medan
MAKRON gör dem hårda som granit!



 



Wallenberg-Institutet tar ej ansvar för oönskade bieffekter som varnats för i bipacksedeln. Övriga klagomål tas emot dygnet runt på telefonnummer: 90 510


Kommentarer
Postat av: Jacob

Först trodde jag att hela grejen om makrovågsugnen var ett skämt.

Men nu har jag sett en på riktigt. Det är en imponerande konstruktion måste jag säga. Jag vågar dock inte själv använda den, jag är rädd för allt teknologiskt. Observera att jag bloggar med hjälp av morsekod på en bit granit. Jag vet inte hur det sedan slussas fram till själva bloggen men jag har folk som sköter sånt.

Men makrovågsugnen, som sagt, är ståtlig. Hittills har jag bara sett den på OnOff i Väsby men jag antar att du kränger dem även annorstädes?

2008-04-16 @ 19:50:55
URL: http://jacobbengtsson.blogg.se
Postat av: Kotteby

När är mina två macrosar klara. Har de fått en brand ännu. Kan vara kul att veta vad exakt märket heter. Har också en del företagsamma idéer. Vi kanske kan samspråkas någon dag? http://kotteby.blogg.se/1200492401_en_annorlunda_bank.html

Förresten:
Löpsedel på väg.

2008-04-16 @ 20:24:31
URL: http://kotteby.blogg.se
Postat av: Jonas Gunnarsson

Jag köpte en mini-makro på internet, en piratkopia - bra pris. Det borde jag inte ha gjort. Nu har min lem varit styv men väldigt krokig, i hela åtta timmar. Vad ska jag göra Ingenjör Wallenberg? Kommer detta tillstånd att gå över?
/från "en tillkrökt man"

2008-04-16 @ 21:13:36
Postat av: Kotteby

Löpsedel klar. Vart mailar jag?

2008-04-16 @ 21:20:26
URL: http://kotteby.blogg.se
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Haha!

Jo, jag har adoperator, men ärligt talat så rekommenderar ajg dem inte eftersom man knappt får nån vinst för annonserna. jag som har en sk stor blogg har tjänat in knappt 200:- på två månader, men måste vänta tills jag har en saldo på 1000:- innan jag får min utbetalning.
om du ska ha annonser rekommenderar jag tailsweep.

2008-04-16 @ 21:34:59
URL: http://tumadre.blogg.se
Postat av: Jacob

Ok. Jag är Columbo just nu, som ställer en sista fråga i dörröppningen:

Williamsburg, säger det dig nånting?

2008-04-16 @ 21:51:52
URL: http://jacobbengtsson.blogg.se
Postat av: Kotteby

Här är min mail. Maila mig, så får du löpet.

2008-04-16 @ 21:53:31
Postat av: Valier

Min fru, kommentatrisen, lät mig inte köpa nån makro:
"Vad skulle det vara för nytta med det" som hon sa.

Jag har outat MC Pappa idag.

2008-04-16 @ 22:04:56
URL: http://valier.se
Postat av: joel

Blir pungkulorna större... Annars måste det se väldigt lustigt ut.. Samtidigt vet jag inte o jag vill ha två kokosnötter dinglandes mellan benen..

Kan man mellan-makra?

2008-04-17 @ 00:11:16
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: joel

så du är vaken och snuskar runt på andras bloggar du ;D

2008-04-18 @ 01:52:37
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0