Vill någon intervjua mig? Please?

  Obs! Allvarligt inlägg ... Wallenberg är arg.


  



Pappa C skriver idag om skådespelaren och tv-kocken Per Morberg.



Ha ha ha, Morberg är min idol!!!


Morberg hatar att ge intervjuer och därför handlar hela intervjun om det. Morberg går på som en ilsken ångvält och den stackars journalisten får inte ett enda ord ur Morberg som har med hans skådespeleri eller kockkunskaper att göra. Åhh, vad jag känner igen mig! Visserligen skulle jag själv gilla att ge intervjuer, men jag känner igen den där hänsynslösa men ärliga respektlöshet som Morberg besitter oavsett vem han pratar med. Och hur han eldar upp sig och står för vad han tycker. (Will HE carbonate? NEJ!)


Varför skulle jag gilla intervjuer? Varför?!? Jamen, hallå! Det är ju som att verbalt få blogga, och uppnå en läsarskara på, låt säga, två miljoner människor! Tänk vilken chans att påverka massorna och föra ut behjärtansvärda budskap! Mums! Inte som det är nu ...


I lördags träffade jag vänner jag inte sett på ett par månader. Damen i sällskapet hade just varit i någon amerikansk sydstat och ställt ut sina tavlor.

Helt plötsligt, mitt i vårt samtal om hennes tavlor, så nämns något som jag går igång på. NEGATIVT alltså. Och jag förvandlas till Per Morberg. Jag håller en FEM MINUTER lång projektil-monolog om min avsky över USA. Alla tystnar och gapar storögt. Eller ... min väninna konstnären, som känner mig, hon tittar snarare lite trött på och - när jag drar åt mig  andan för att strax fortsätta - så säger hon bara helt lugnt: "Vad sjutton är det med dig?"


Vilket uppvaknande. Så brukar ingen våga säga till mig. He he, oupps! Det kanske är otrevligt och osocialt att hålla brandtal på en liten bar när alla en lördagkväll smuttar långdrinkar och är trötta efter arbetsveckan?



Jag insåg skamset att:


1) Någon i sällskapet kanske vill ha en trevlig kväll?


2) Någon i sällskapet kanske gillar USA, har släktingar där eller till och med har bott där? (och känner sig påhoppad?)


3) Alla människor kanske inte är intresserade av mina åsikter, i alla fall inte om de framförs på ett aggressivt sätt?


4) Jag kanske drar den här monologen i repris varje gång USA eller närbesläktade ord nämns?


5) Jag kanske har en gäll röst och de närliggande borden tystnar och alla stirrar mot vårt bord, vilket känns obekvämt för mitt sällskap?


... det finns säkert fler punkter.




Men det man inte får missförstå med mig är att jag inte avskyr enskilda människor i landet Amerika - jag hatar bara vad USA har gjort med världen. (Jag hatar möjligen deras ledare genom historien som gjort det möjligt för USA att förstöra världen.)


Jag menar ... deras hamburgare har förstört matkulturen. Deras färgämnen och socker i frukostflingorna har gjort våra barn överaktiva och överviktiga. Deras ytliga bimbo-kändisklan har hjärntvättat våra ungdomar och fått dem att tro att livet handlar om handväskor och senaste jeansmärket.


Och jag önskar att detta vore nog, men deras stat har dessutom lagligen utfört mord på sina egna medborgare ända in på tvåtusentalet, och de har ändå mage att kalla sig en demokrati! Glömde jag nämna att de startar krig lite som de har lust också? Deras kärlek till pengar har korrumperat hela västvärlden. De beter sig som om anarki och barbari är ok spelregler. Som om vi är kvar i 1200-talet, eller kanske till och med på grottstadiet, där överlevnad och egoism råder för att klara livhanken. Tacka vet jag grottstadiet i så fall. De hade en anledning att kämpa, för livet stod på spel. Men hör ni farbröder i senater och delstater. Jag tror att ni överlever. I alla fall ett tag. Men sedan är det kanske kört för både fattig och rik ...


För er konsumtionshets har spritt sig som en löpeld över planeten och ni vägrar lyssna på prat om ransoneringar. Ni har förstört jorden både moraliskt och fysiskt. Och det enda ni världshärskare tänker på är hur ert land ska kunna fortsätta bestämma över oss andra. Inte samarbeta alltså. Utan bestämma. Need I say moore?





Michael Moore.









B-usch!


Kommentarer
Postat av: Pappa C

EXAKT DETTA höll jag ett brandtal om idag!!!!!

Detta var nästan skrämmande.....

2008-04-24 @ 21:30:13
URL: http://www.pappac.se
Postat av: Peter L

Bra rutet! Det är lätt att tycka illa om USA som stor besserwisser-stat. Fast det finns trevliga människor där också.

2008-04-24 @ 21:34:24
URL: http://eopl.blogg.se
Postat av: Anonym

Apropå hårda män, och hyllningar till desamma bjuder jag er alla att läsa Jois blogg idag: http://jois.blogdrive.com/

Visste ni allt detta?

2008-04-24 @ 21:59:14
Postat av: Johan Lindell

Öh, den där förra kommentaren skickade inte jag.
Jag älskar USA och det är en av de vackraste platserna på jorden. Nästan oavsett var där. Förutom möjligen Jersey då... Men USA är en världsdel. Det är för mig svårt att hata en världsdel. I så fall kan vi i Europa skryta med förintelser, förföljelser och avrättningar ända in i dag. Vi är inte ett dugg bättre. Och de svenska vapnen gör det möjligt.

2008-04-24 @ 22:36:43
URL: http://www.jois.blogdrive.com
Postat av: ullrika

bättre tala än tänka. efter först, menar jag.
du vet jag håller på dig! - efter kinesarna (eller vad det var) är du min hjältinna!

PS. was ist förresten los med le hertiginna? är hon och joel bästisar nu? och har folk äntligen fattat att hon är sarkasmen personifierad? inläggen hos henne är inte alls sådär elaka längre?

2008-04-25 @ 00:09:10
URL: http://akirllu.blogg.se
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

feng shui för svenska hem måste jag ha! har letat överallt på nätet efter just före och efter bilder. tack för tipset! :)

2008-04-25 @ 01:36:00
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Joel

hehehe... jag har förstört åtskilliga av mina väskaper genom att mala på om just detta ämne.. har varit på ett antal demonstrationer men faller alltjämt för demonen i livsform.. mcdonaldshamburgaren.. VARFÖR!!!!???

Jag avskyr allt som den står för men äter den ändå.. Jag är svag...

;D

2008-04-25 @ 12:06:21
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Johan Lindell

Det är som sagt inte korven man blir tjovk av...

2008-04-25 @ 20:03:25
URL: http://www.jois.blogdrive.com
Postat av: Fröken Wallenberg

Jag tror att jag har världens klokaste kommentatörer och att svara er är som ett starkt blogginlägg varje gång, något annat duger inte för att hålla jämna steg med er!
Men eftersom jag svarar så sent så blir det rappt denna gång, ni kanske ändå inte kommer att se detta:
Pappa C, Peter L: brandtal behövs då och då och visst, jag känner trevliga människor där också.

Johan: Den skillnad mellan USA och Europa som jag inte gillar är att USA försöker härska över hela världen och att de inte är ödmjuka. Där finns också en djup dubbelmoral som stör mig.

Ullrika: Just det. Ska man tänka efter varenda gång så blir inte mycket sagt! ha ha, jag tror i alla fall att Hertiginnan gillar Joel skarpt!

Joel: Du har en fråga att besvara i Ullrikas blogg (se ovan!)
I övrigt, jag älskar också hamburgare! Det är bl a därför USA är ett farligt fenomen - man kan inte värja sig. men det kan inte knarkare inför heroin heller ... det beror inte på att knark är bra eller att langare är schyssta snubbar som sysslar med marknadsekonomi!

2008-04-30 @ 21:26:37
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0