Ofrivilligt officiellt öppnande

Tänk att man inte ens ska hinna börja blogga innan man är förbannad!

Jag ville gå in och se hur det fungerar det här med bloggande. Testa lite. Se om jag kunde själv. Jag kanske kan lära mig, om jag får lite tid? tänkte jag. Behöver ju inte publicera sidan förrän jag är nöjd och förrän jag skrivit några texter som är värda att publicera.

Jag formulerade alltså ett namn, fyllde i lite uppgifter och ... vips!  "Välkommen, din nya blogg är publicerad!"
-Vad i helv...!?!

Varför publiceras min sida INNAN JAG ENS HUNNIT SKAPA DEN??!!?? Grrr ... Har aldrig bloggat förr och är inte särskilt tekniskt bevandrad vad gäller datorer, och genast blir man bestraffad.


Nu sitter jag således här i ett läge där jag känner mig helt hetsad att skriva något. På arbetstid dessutom. Jag har inte tid med detta! Jag som hade tänkt mig ett högtidligt öppnande av min första blogg. Ett färdigskrivet, i förväg planerat, inlägg. En färdig design, som kanske någon annan hjälpt mig att skapa. Och sedan, som när man klipper bandet på en invigning, skulle jag trycka på knappen "publicera", och Voila! Min sida skulle ligga ute, färdig å fin.

Nu ligger den här ändå, och som ett hån har jag på nåt sätt lyckats skaffa mig en tuggummirosa sida, hur farao gick det till egentligen? Tar liksom udden av det jag skriver.  Och "gilla läget" är knappast mitt favorituttryck. But I´ll be back!

Men eftersom jag nu ligger ute, riktigt illa ute verkar det som, så får jag härmed förklara min - förbannade - sida för öppen! Så ...

Välkommen kära eventuella läsare! Ordet är fritt.
Mitt nästa inlägg ska jag försöka publicera redan imorgon. Eftersom det är schlagerfestivaltider så kan jag nästan lova att det kommer att bli något kring detta. En profiltext kommer att publiceras så fort jag hittat den (j-a) funktionen. Och om min sida byter färg och form titt som tätt, så vet ni härmed varför!


Kommentarer
Postat av: linnea

haha, ååh. läste bara några rader och jag förstår din lska över datorer :) särskilt om du är ovan..

fröken wallenberg jag hjälper dej gärna med designen på din blogg.
Om du har msn så kan du lägga till mej där så fixar vi det där, annars får vi fixa det via mail, men det underlättar värkligen om du har msn :)
Så hör av dej.
[email protected]

och tack för tipset om klänningen ! :)

2008-02-28 @ 18:32:30
URL: http://linnuah.blogg.se
Postat av: Buff

HAHAHAHAHHAHAHAHHAHAH

jag och D skrattade gott och D tror att du kan bli kändis haha

skriv snart igen.

och tappa inte ilskan, det är den som gör det så kul.

2008-02-29 @ 11:25:17
Postat av: Pingvinet

Heja fröken! Kul att du äntligen har "kommit ut" som bloggare. Av sidans dignitet ser det ut som om du gått och knipit igen alldeles för länge och nu fullkomligt exploderat! Och därtill kom du t o m (ut) för tidigt... Härligt!


Jo, apropå "lagt kort ligger", hur är det nu med det man skriver här - kommer det att cirkulera i omloppsbana i cyberrymden för all evighet eller? Så att man själv riskerar att bli knockad i bakhuvudet en vacker dag (enligt principen "Allt du säger kan vändas mot dig")? Vad vet man, då kanske man redan har bladdrat på för mycket?

Keep on blogging...

2008-03-03 @ 01:37:04
Postat av: Fröken Wallenberg

Knockad i bakhuvudet? Nä nä, en Wallenberg har ögon i nacken serru ... !
; )

2008-03-03 @ 23:56:58
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0