Dr Wallenberg lär ut svar på tal ...

[FAKTARUTA: Doktor Wallenberg är utbildad på Wallenbergitetssjukhuset i Walmö. Dr Wallenberg är verksam överläkare på Wallolinska sjukhuset i Wockholm och professor i klinisk wsykologi. Dr Wallenberg tar emot patienter direkt i kommentarsfälten mellan 13-15 vardagar. Behöver du avboka en tid går det bra att ringa på telefonnummer: 90510.]






Hej Dr Wallenberg!
För en tid sedan gjorde min före detta sambo slut med mig på ett så förskräckligt sätt att det känns som om jag aldrig kommer att  våga satsa på en relation med en man igen. Men det märkligaste var att jag några dagar efter att han flyttat hittade ett dokument med "råd" från en relationsexpert som kallar sig Fegon. Där stod nedtecknat exakt det som jag fick uppleva kvällen min sambo gjorde slut. Detta har nu traumatiserat mig och jag vet inte hur jag ska gå vidare med mitt liv.
"Förödmjukad"

Kära "Förödmjukad",
du är inte den första som skriver till mig i detta ämne. Med din tillåtelse publicerar jag denne skojares dokument som du varit vänlig nog att skicka mig en kopia på:


Hur man blir av med en tjej på en minut

1. Hon berättar hur mycket hon älskar dig och du svarar med att hennes mamma har snyggare bröst.

2. Hon känner sig förolämpad och du passar på att nämna hennes vikt innan hon är så arg att hon inte bryr sig om vad du säger. Du vill att vikt-dissen ska sitta kvar, länge.

3. Berätta att du var otrogen och säg med vem, och ja... alla killar har varit otrogra på ett eller annat sätt... men säg aldrig på vilket sätt eftersom att du mest trol5igt enbart fått pussas. Sedan säger du att du kan göra det igen, så du springer till hennes granne och ligger med henne,hennes mamma och hennes hund.

4. Fråga varför hennes nagelband är som dom är, varför hennes kinder inte ser gulliga ut, varför hennes axlar inte är tillräckligt smala och varför hon ser så överviktig ut.

5. Kasta en frukost på hennes soffa och säg att du inte ens tycker att hon har en bra personlighet... just innan du går.



Allt detta hinner du på en minut.

3 av 6, Fegons livsnödvändiga guider.


Dr Wallenberg:
Kära "Förödmjukad", och alla ni andra kvinnor därute som råkat ut för kvacksalvare Fegons lärjungar, den där Feg-on, är en lömsk typ. Han står i mörka gatuhörn och säljer moraliskt tveksamma råd lägre än Glocalnet till ännu lägre män. Jag har anlitat en expert på området - Hondjävul Wallenberg - som kan lära er att ge svar på tal. I de flesta fall är ju en spark på pungen alltid snabbast och smidigast, men har man tid och ork att vara lite mer raffinerad så kan Hondjävul Wallenberg se till att damerna inte står mållösa utan har lite rediga svar till hands! Här är originaltexten igen med Hondjävul Wallenbergs förslag till svar markerade i mörk text:


Fegons Dokument

1. Din mamma har snyggare bröst.
Svara: Det tycker inte din pappa


2. Du har blivit rätt fet hörru.
Svara: Det kallas kurvor, men jag har hört att killar som är undertryckt homosexuella inte brukar uppskatta kvinnliga former.


3. Jag har vart me Britta, och det kan nog bli fler gånger serru. Förresten har jag en fyrkant att passa nere hos din snygga granne, hennes mamma å deras hund nu. Lika bra vi gör slut. Ciao!
Svara: Det är lugnt. Jag tog dig egentligen bara för pengarna, men du hade ju ändå inte så mycket av den varan så ... och nu när jag tjänar mer än du så behöver jag dig inte längre.


4. Varför har du så osexiga nagelband, hamsterkinder och hulkenaxlar för? Och det där arslet kommer inte se bra ut i en bikini i sommar.
Svar: Ödet gav mig ett utseende som inte attraherar dig, men däremot din chef. Det är ju bra för min del eftersom jag var på intervju hos honom igår. Han har annonserat ut din tjänst. Visste du förresten att jag har ett högre IQ än du? Jag råkade se ditt testresultat som låg i hans skrivbordslåda, medan han duschade ...


5. *Ett löskokt ägg och en tallrik chokoflakes kommer flygande på sofföverdraget*.  - Jag står inte ut med din personlighet, det är fel på dig!
Svara: Det är för att allt du kan om kvinnors personlighet har du lärt dig av porrfilmer.



Kvacksalvare Fegon: Allt detta hinner du på en minut.

Hondjävul Wallenberg: Varför inte skippa svaren och göra något av följande istället, detta är vad DU hinner på en minut:


-Säga att du ska hämta lite grejor i hans lägenhet, lånar sedan hans bil och kraschar den rakt in i den dyraste bilen på gatan, lämnar bilen där och slänger bilnycklarna i närmaste avloppsbrunn.


-Ta hans mobil och radera hela hans adressbok, med ett "hoppsan, vad gjorde jag nu?"


-Lägga ut hans hemadress på Hells Angels hemsida med texten: Fest på lördag - fri sprit!

-Radera kodmallarna till hans blogg. (Vad bra förresten att killen är tidsmedveten. Han kan behöva lite tid till att skapa en ny blogg.
Eller till att helt enkelt grina en stund. )








För avancerade damer med teaterbegåvning :
-Ring gråtande till hans mamma och be om att få träffa henne på ett café. Där berättar du att hennes son gjort slut av en anledning du knappt vågar yppa, men du gör det för att du tror att sonen behöver professionell läkarhjälp: att den enda kvinna han någonsin tänt på är hans egen mamma...


Kommentarer
Postat av: Fegon

Det är inte så att... eller jo. Jag är kär i dig nu:P

2008-06-09 @ 22:04:15
URL: http://fegon.blogg.se/
Postat av: Fegon

Jag var tvungen att ge dig uppmärksamhet nu:D

2008-06-09 @ 22:18:47
URL: http://fegon.blogg.se/
Postat av: Linda

Hahaha. Ja du är nästan lika bitsk som jag Dr. Wallenberg. Det är härligt. Härrrligt.! Det manliga släktet skulle gå under ganska snabbt om alla kvinnor var som oss. Men vi behöver dem ju ändå bara till en sak, och den saken kan man ändå spara för framtida bruk på burk.

2008-06-09 @ 22:43:31
URL: http://naughtyshawty.blogg.se/
Postat av: Neumann

Hahaha! Det här är verkligen ett av de där ämnena som jag inte behöver känna igen mig i för att uppskatta. Manipulativa bustricks för vuxna, jag gillar't.

2008-06-09 @ 22:47:16
URL: http://frauneumann.blogg.se/
Postat av: Fegon

Nu med närmare eftertanke så känns det här nästan elakt. Fan.

2008-06-09 @ 23:33:50
URL: http://fegon.blogg.se/
Postat av: Fröken Wallenberg

Fegon: 1) He he, den dag jag outar mig som Göran Persson så hoppas jag att du står för dina ord ...

2)Om vi uppmärksammar varandra mer nu så kommer folk att tro att vi är en och samma person. (Kanske Isabella Löwengrip...)

3)Du eller jag?



Linda: Fast många går att tämja, och sedan är de fina. Precis som katter.



Neumann: Jin och Yang i stygg tappning.



Postat av: Härskaren

åh kärlek (L)

2008-06-10 @ 00:17:12
URL: http://fettagen.blogg.se/
Postat av: joel

HAHA! Journalen avsnopppade svar har fått ytterliggare en frilansare märker jag..



Nu borde vi på allvar slå oss ner, dra två dygn under grovt kokainmissbruk och skriva den ultimata guiden i hur man jävlas tillbaka..



(kuriosa är att boken dr Jekyll och mr Hyde skrevs under ett sånt kokainrus, därav kommentaren)



Givetvis kommer året efter boken..



Avsnoppningar på snoppisar ut då vi lär ut avsnoppisar på avsnoppabnde svar..



Uppföljaren.. Avsnoppande avsnoppisar på avsnoppisar blir dock ett steg för mycket och borde enbart komma ut som samlarversion för ett fåtal...



Och på ryktet som jag ser att du skule vara Göran Persson svarar jag Ha! Jag är Göran Persson...

2008-06-10 @ 12:04:40
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Baffe

Hahahahahahahahahahahahah, du är helt fantastisk!



Vad säger man till sådana som gör slut och säger att de "bara vill vara vänner" samt ses då och då och bara "prata" som vänner gör?

Men tänker sånt som man inte bör göra?

2008-06-10 @ 12:34:20
URL: http://bafraw.blogg.se/
Postat av: Fröken Wallenberg

Härskaren: Ja visst är det kärlek! Till sig själv.



Joel: Just det. Göran Persson. Det kan jag ha fått från dig, faktiskt. Men trott att jag själv skrivit om det, ha ha.



Baffe: Lätt som en plätt: då säger man bara NEJ. Det är en fantastiskt skön maktkänsla när de tigger om fortsatt kontakt, ett simpelt nej bara. Det svider i killens skinn oavsett varför han vill ha fortsatt kontakt.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0