Nationaldagen!


   


Många medborgare är vilsna denna dag. Så vilsna att de tågar runt gatorna och skallar om vit arisk blågul makt.

Vi här på Wallenbergpartiet satte därför vår sakkunnige Joels Underbara på att undersöka saken: Varför och hur firar man Sveriges nationaldag? Och hur gör Norge?

Svaret var förvånande, men tillfredsställande! Det visade sig att Fröken Wallenberg  verkligen firade som man ska igår trots att hon jobbade - med 12 sidor i halvtaskigt typsnitt (men eftersom det var Slash sidor så blev det mer som ett norskt firande = se Joels faktaunderlag)! 
På kvällen sjöng Patrik Isaksson ett tydligt budskap från Kungsträdgårdens stora scen till medborgarna rörande firandet: "Du får göra som du vill". Och det gjorde alltså Fröken Wallenberg.

Även Närstående 1 firade som han ville - enligt tradition genom att häckla "de rara demonstranterna" med rakade skallar i sitt fullt lagliga ariska blågula tågande. Poliserna uppskattade - enligt tradition - inte Närstående 1s firande alls och bevakade sina rakade skyddslingar som ankmammor på en trafikerad led.

Jag undrar hur det ser ut på en vanlig polisstation en nationaldagsmorgon?

Polisinspektör delar ut uppgifter under dagen:

-Godmorgon konstaplar! Idag har vi en tuff dag framför oss. Vi ska skydda nynazisternas lagliga demontrationståg samt hålla ordning på "Restaurangernas dag" i Kungsträdgården. Några sjuka idag?
-Konstapel Muhammed, Konstapel Jacksson , konstapel Silbermann och Konstapel Urgul, sir!
-Jasså, stackarna, de har varit sjuka 7 nationaldagar i rad nu. De missar alltid denna trevliga dag. Jag hoppas de inte fejkar sjukskrivning för att de inte orkar med barnskriken i Kungträdgården? Nåväl, frivilliga till Restaurangernas Dag?

*-Svosch-*

- Nej, inte alla! Vi behöver folk på demonstrationen också! Hallå?  (F-n också, varför händer alltid detta? Är resten på toa?)

En timme senare, polisinspektörens samlingsrum...

- Jaha, jag får väl ringa in det militära som vanligt då. Hoppas ingen märker nåt ...




 Ok grabbar, det här kan bli farligt , Närstående 1 har ruttna tomater!









Joel nämner också den viktiga "NATONALDAGEN", vilket är en förenkling av "Nato-analdagen" = den dag då Sverige gjorde långfingret till USA, Norge och de andra "polarna" och vägrade gå med i Nato. Den dagen är mycket värd att fira tycker vi här på Wallenbergs Arga Parti!


Kommentarer
Postat av: Valier

Jag anar ironi. Bra.



Vi har tillbringat helgen helt utan flaggfirande, helt utan Vattenfestivalen Light för bönder från Västerås, och helt i kärlek. Vi har i egen stil hyllat vår huvudstad, oförblommerat. Gonatt,

2008-06-08 @ 00:04:27
URL: http://valier.se
Postat av: Baffe

Hahahhaha, alltså jag vet inte vad jag ska säga.

Finner inte orden, du är helt enkelt bäst!



Ps: Jag hittade Mohammed ihopkrupen under en parkbänk, förde honom till sjukhus.

Konstapeln lider av nationalist-fobi, den stackaren :/

2008-06-08 @ 02:40:55
URL: http://bafraw.blogg.se/
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. af Uppsala

national dag borde kallas tradition dag

2008-06-08 @ 08:56:41
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: Neumann

Haha! Jag firade nationaldagen med att skriva hemtentamen för delkursen "etnicitet". Om integration och sådant där onationalistiskt.

2008-06-08 @ 13:47:59
URL: http://frauneumann.blogg.se/
Postat av: Fegon

Svar: Nike är ett varumärke? Nej men, det är bara ett förkortat smeknamn på Nicke... så enkelt är det. Är dock Nicke ett tjejnamn så ber jag om utsäkt och börjar skratta åt min vän.



Svar2: Kommentarsräknare är en siffra som står när man klickar på "kommentarer" när man loggar in på sin Blogg. Den siffran symboliserar hur många kommentarer man har på sin blogg. Så det faller in, rätt logiskt, att man kan kalla den för Kommentarsräknare



Svar3: Joel skulle inte ha en chans, jag kan karate. Eller, jag har sett på tv hur dom gör när dom kör karate och jag har tränat på höfyllda påsar när jag var liten.



Intressant fakta: Jag svarade på tre saker, som inte ens var riktade åt mig. JAG VILL HA UPPMÄRKSAMHET :)

2008-06-08 @ 19:58:36
URL: http://fegon.blogg.se/
Postat av: Ulla Ryder

Får man önska på den här sidan? I så fall önskar jag mig ett avklätt reportage från WNBR, World Naked Bike Ride utav självaste fröken reporter Åsne Wallenberg. För det är väl nakentema på denna sidan? Då cykeldemonstrationen tyvärr tyvärr ej körs i Sverige (för vi är så j-a liknöjda med vår miljösituation här??)föreslår jag att vi härmed startar en insamling för att kunna skicka vår alldeles egna skjutjärnsreporter ut i stora vida världen!

2008-06-09 @ 16:58:24
Postat av: joel

Natonaldagen är faktiskt en svensk förkortning på "not another anal day"



Detta ger oss att på nationaldagen är allt utan analsex tillåtet..



Straffet för analpetare under nationaldagen är en kram av valfri kvinna...



Svenskarnas straff har alltid varit rätt mesiga...

2008-06-09 @ 17:39:00
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Fröken Wallenberg

Valier: Så oerhört vackert och kyskt uttryckt: oförblommerat. Ungefär som en krokimålning. Yppiga former, men inte vulgärt, bara konst.



Baffe: Äsch, jag tror inte det var så farligt med honom. Han låg nog bara och följde myrornas väg mot stacken. En helt ok syssla en nationaldag med blå himmel, värme och sol!



Hertiginnan: Varför det? Och jag vill se förklaringen i ett inlägg!



Neumann: Ha ha, men det låter väl typiskt svenskt!



Fegon: Vill du ha ännu mer uppmärksamhet? Okej då, skyll dig själv!



Ulla Ryder: Låter fantastiskt! Å. Wallenberg är mycket sugen på att åka!



Joel: Ja just det. Det är därför vår flagga har Blåmesens färger!

Postat av: joel

Jag måste tacka för alla kommentarer du slängt in på olika bloggportaler där jag finns listad...



Det är jävligt schyst av dig att skriva en rolig rad..



Tack

2008-06-14 @ 12:12:06
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0