Ann Heberlein, universitetslektor: -Shopping har blivit en religion



Vem är det som försöker distrahera västvärldens kvinnor? Är det en konspiration? Är det Belsebub själv?


Unga nyfikna och kloka flickor i åttaårsåldern förvandlas några år senare till tonårslallande shoppingklippdockor. Och deras mammor är inte bättre. Allt är bara yta.


Ann Heberlein: -Jag övervägde att lägga pengarna på en bröstoperation istället för på min doktorsavhandling.


Just en sådan sak kan få ett starkt I-land att snabbt förvandlas till ett maktlöst U-land.



Det kanske är Osama Bin Laden? Han har köpt Ebba Von Sydow och Blondinbella och grundat en livsfarlig religion som kommer att störta hela den "kristna" världen i fördärvet. En shoppingbibel (Veckoröven) och en modebloggsgudinna (Blondie) är allt som behövs. Amen


Det är därför muslimska kvinnor bär burka, för att de ska vara immuna. Detta har varit planerat lääääänge. Till slut kom man äntligen  på vad som ska störta det kapitalistiska väst i fördärvet.


Kvarstår en fråga: Vad vinner Fredrik Federley på det hela?  


Kommentarer
Postat av: Gunnarsson

Så vad händer härnäst? Är det burka på? Ska vi skapa en anti-shopping-drog? Kan man lösa det hela genom rätt sorts skatter och bidrag? Eller är det shop till you drop som gäller?

Jag är för trött för att försöka svara på mina frågor. :( Men jag har även fått för mig att arbetsbördan är ojämt fördelad på jorden. De industrielliserade länderna kämpar för att hålla de ekonomiska hjulen rullande (i högre takt), vilket ställer högre krav på oss.

2008-03-15 @ 01:58:44
Postat av: Pappa C

Du är klok du.
Burkifiera samhället och utrota modeindustrin.
Jag tror seriöst det skulle göra vår tillvaro lättare.

2008-03-15 @ 10:58:27
URL: http://www.pappac.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0