Carola: Det var Guds Straff ...

Scenario


Löpsedel måndag 17 mars:


Hero och Empty Room diskade efter dopingtest. Trean BWO skickas till
Belgrad.


Perelli: "Jag trodde det var vitaminer. Jag fick dom av min låtskrivare."


Bobby Ljunggren: "Preparatet är lagligt i Ukraina."


BWO: "Vi kanske verkar dopade, men det här är våra naturliga jag!"

Sanna Nielsen: "Jag erkänner, jag skar lök innan jag klev upp scen. Förlåt."



FAKTARUTA:
GUL LÖK anses vara det allvarligaste brottet mot knark- och dopinglagen, i melodifestivalsammanhang. Långt värre än Anabola Steroider, China White eller så kallade Magic Mushrooms.
Sanna Nielsen riskerar fem års avstängning från bl a Svensktoppen, EMA-Telstarkonserter och TV-programmet Så ska det låta.  Rättegången är beräknad till den 23 maj, och hon riskerar ett ovanligt långt fängelsestraff då hennes innehav - ett kilo - räknas som mer än "personligt bruk". En något mildare dom väntar stjärnan om hon samarbetar med utredarna och uppger eventuella langare. Många folkkära artister riskerar att dras in i denna skandal.

Sanna Nielsen har ingen ytterligare kommentar och hennes turnéstart är för tillfället uppskjuten då hon behöver komma ifrån all uppståndelse och vila ut hos sin familj. Hon vill ändå hälsa till sina fans: - Tack för ert stöd, och jag är sååå ledsen att jag gjort er besvikna. Det finns inga ursäkter för mitt handlande, men jag är ändå glad att detta uppdagades, så att jag kan få hjälp. Även om hjulen snurrar fortare och fortare och konkurrensen hårdnar, så är Gul Lök aldrig en lösning. BWO har visat att man vinner på sin naturlighet. Jag önskar dem all lycka i Belgrad!

Carola om sin kollega: -Det är hemskt det som skett och jag hoppas att Sanna kan komma tillbaka efter det här.  Jag vill gärna, genom Expressen, hälsa henne att jag tänker på henne och ber för henne. Och jag hoppas att  Sveriges befolkning nu förstår, att de skulle ha röstat på mitt bidrag istället. Ty Herrens vägar äro outgrundliga.

Journalist: -Carola, menar du att detta var guds straff. Att Gud straffar svenska folket för deras röstande i Västerås?

Carola: -Herren ger och herren tar. Praise the Lord. Amen.


Kommentarer
Postat av: joel

ääh, nu tycker jag du ska låta hennes läppar vara ifred ;)

och.. haha.. det här var ett skitkul inlägg.. riktigt jävla kul faktiskt ;)

2008-03-17 @ 06:05:48
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Pappa C

Hahahahaha du är ju för fantastisk...

2008-03-17 @ 07:31:29
URL: http://www.pappac.se
Postat av: lollosmammas

Den där Carola är så himla skenhelig och så är hon med i Livets ord som är en jäkla sekt! Att hon inte begriper det den dumma kossan!
Jag undrar om inte Perelli vann för att hon är Perelli!
Men jag röstade på Amy Diamond, jag gillar både henne och hennes låt.
Men det var ju tur att inte "charmören" Christer Sjögren vann i alla fall.

2008-03-17 @ 08:00:09
URL: http://lollosmamma.blogg.se
Postat av: emma

Hahaha, fantastiskt inlägg! Gul lök är av ondo, i fel händer. Ögon. Tja.

...lollosmammas (?): Jag tänker inte gå in i nån diskussion eller stå till nåns försvar, jag kan också stå kritisk till Livets Ord ibland. Men att kalla saker och ting för sekt, det ska man vara väldigt försiktig med.

2008-03-17 @ 10:34:00
URL: http://barabratack.blogg.se
Postat av: Mia

Ha haa rolitt :-D

2008-03-17 @ 10:53:15
URL: http://mariat80.blogg.se
Postat av: Gunnarsson

Haha, "Preparatet är lagligt i Ukraina". Med mera, med mera, kul.

Jag kan ju påpeka att Juice-inlägget var roligt också.

2008-03-17 @ 11:30:01
Postat av: schlagerkung

Humor humor humor :-)

2008-03-17 @ 18:58:37
URL: http://schlagerkung.blogg.se/
Postat av: schlagerkung

Det är roligt att läsa din blogg också. Hittade ju hit först nu. Ha det bra. Och fortsätt vara arg ;-)

2008-03-17 @ 21:03:15
URL: http://schlagerkung.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0