En vanlig schlagerfinalkväll i Svedala

Globenfinal hos närstående.


Kl. 19:58. Ringer på dörr.


*Kling-klong!* (Dörren öppnas av närstående person 1)




Fröken W (med andan i halsen) : "Hej, hej! Är TV´n på?!?"


Närstående person 1 (med roat överseende leende): "Strax."


Fröken W till Närstående person 2: "Hej, hur är det? Du ser trött ut?"


Närstående person 2: "Ja, jag är så j-a förbannad på våra grannar. Vem börjar borra hysteriskt kl tio på morgonen - en lördag?"


Fröken W: "Oj, tyst, nu börjar det!"



Fröken W tänker: Jesus, vad alla finalisterna är på tårna. Bengtzing formligen exploderar ut genom TV-rutan och Sanna Nielsen - ja det är inte bara personbästa, det är banne mig OS-medalj i balladkänsla! Alla är bättre än sig själva. Går de på anabola steroider?

Nu blev det svårt. Jag hade ju bestämt mig för Kavajbröderna. Hmm. Fast det spelar ingen roll egentligen, så länge Perelli inte vinner. Skitlåt. Min röst är automatiskt en ICKE-RÖST  på Hero, så jag kan välja vilken som. Sagt å gjort!


Fröken W (vänder sig till närstående person 2) : "Vem ska du rösta på då. Empty Room? Sibel? Jag har röstat på Rongedal."

Närstående person 2: "Jag tror faktiskt jag vill rösta på Charlotte."

Fröken W: "What the f-ck ... ??!!?? Är du inte klok?!?  Varför då??!!??"

Närstående 2: "Men hon verkar faktiskt rar på nåt vis."

Fröken W: "Vadå rar! Låten är ju kass! Du skulle ju rösta på Sannas Nielsen!"

Närstående 2: "Nä, jag tror att Charlottes låt har större chans i Eurovision."

Fröken W: "...!!?!? Eurovision?!? Jamen, så kan man ju inte rösta! Du ska ju ta den du gillar!"

Närstående 2: "Men jag gillar Hero."

Fröken W: "-Det gör du inte alls det!"

Närstående 2: "Jo-o!"

Fröken W: "Det sa du inte förut! Förrädare!!!"

Närstående 2: "Rösta nu!"

Fröken W (armarna surt i kors): "Näe."
Närstående 2: "Men skärp dig! Jag måste ju få rösta på den jag vill!"

Fröken W: "Näe. Inte från min telefon i alla fall!"

Närstående 2: "Rösta! Vad är ditt problem?!?"

Fröken W: "Men du neutraliserar ju min röst!"

Närstående 2: "Ja ja, skit i det då. Jag bryr mig ju egentligen inte."

Fröken W: " ... "

Närstående 2: " ... "


Två minuter senare ...

Fröken W: "Äsch, förlåt. Det är klart att jag röstar åt dig. Hon är ju rar. Inte tillgjord som Carola. Fast hon har en ful och för kort klänning..."

Närstående 2 : "Jag tycker den passar henne ... "

Fröken W (blir arg igen) : "Men va f-an, hon ser ju ut som ett ... "

Närstående 2 (blir också arg):  "Skulle du rösta eller?"

Fröken W: "Ja, ja ... " (fibblar med telefonen)

Närstående 2: " ... ?"

Fröken  W: "Jag kommer inte fram."

Närstående 2: "Du ljuger!"

Fröken W: "Näe, det är sant!"

Närstående 2 (misstroget) : "... jaja, whatever."

Fröken W (ringer igen): "...nu kom jag fram!"


Lugnet infinner sig. En minut senare...


Fröken W (till närstående 1): "Vad vill du rösta på då?"

Närstående 1 (orolig blick på närstående 2): "Nä, det är bra. Jag behöver inte."

Fröken W (till närstående 2): "Förlåt att jag var dum. Om Charlotte vinner så blir jag glad för din skull."

Närstående 2: "Ok." (Ler mot Fröken W)


Frid och fröjd. Äter godis ... En minut senare ...


(Närstående 1 försöker resa sig omärkligt och gå till köket, datorn eller sovrummet.)


Fröken W: "Vart ska du?" Det är snabbgenomgång nu!"

Närstående 1: "Jag, ehhh ... "

Fröken W: "Sätt dig!"


Snabbgenomgång. Bidrag 3, bröderna Rongedal i rutan ...


Fröken W (skrålar, sjunger med och gör moves i soffan ...) "la la la- wihuuh! ... erkänn att den är bra! Songedaaaal... la la la ...kolla, såg ni när dom hoppade! La la la ..."

Närstående 2 (himlar med ögonen) -"Ja, ja. Kan du sitta still?"


Rösträkning. Många tolvor till Hero ... men många bra poäng till Rongedal också.


Fröken W: "JA! Nu fick dom SJU poäng!"

Närstående 2: "Suck ... "

Fröken W: "...och nu fick dom ...ÅTTA poäng! Vad duktiga dom ÄR!!!

Närstående 2: "...måste du skrika så?"


TV-kändis i jurystad X:  "... och tolv poäng går till ... Rongedal!"


Fröken W (ställer sig upp med armarna i segergest): "JAAAAAAAA!!!!!!!"


Närstående 2 till närstående 1 : "Kan man ringa störningsjouren på en person som befinner sig i ens egen lägenhet?"


Ridå.




Kommentarer
Postat av: 1an

Haha, jag satt faktist och skratta högt av detta inlägg. Du har en härlig ton och väldigt skönt skrivet. Just nu sitter en annan person och tokfnittrar i soffan medans hon läser denna.

Tack för skrattet

2008-03-16 @ 19:25:03
Postat av: TheBigB

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA

vad hemsk och bitterfittig jag låter :P

det var iaf riktigt trevligt :D

2008-03-16 @ 19:26:00
Postat av: Gunnarsson

Hehe, är du tävlingsmänniska?

Jag lyckades inte klämma ur mig någon röst. Jag blev för osäker på vem jag ville rösta på. För någon dag sedan tänkte jag BWO (ursäkta svordomen), men Charlotte Perelli har funnits med som ett alternativ (ops, I did it again). När jag lyssnade tyckte jag att balladerna var förvånadsvärt bra och när jag tänkte på låtarna i morse associerade jag Sibels låt till romantik. Hon sjunger riktigt fint.

Ah, det är väl kontigt att tävla med sånger? Musik är ju till för att lyssna på, njuta av, dansa till. Man kan väl inte rösta bort musik? Som tur är finns låtarna kvar även idag.

2008-03-16 @ 19:45:52
Postat av: emma

Nu känns det nästan som att jag befann mig mitt bland er...återupplevt trettio mil ifrån och tjugosju timmar senare, nånting. Men shit asså. Skriver du böcker? Film?

2008-03-17 @ 00:05:07
URL: http://barabratack.blogg.se
Postat av: Fröken Wallenberg

1:an: Vad kul! Varsågod!!! : )

Gunnarsson: Fy, inte svära i kyrkan. Nä, jag försökte ju rösta bort musik, he he, men det gick inget vidare som sagt, med förrädare i samma TV-soffa ...

Emma: Tack! (Var det en komplimang?) Nä, jag skriver inte böcker och film, men det vore roligt!

2008-03-17 @ 00:26:38
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se
Postat av: Nicole

Jag säger som de andra; jag fnissade. Det är kul med dialoger faktiskt, men jag ogillar att skriva egna egentligen. Det är då jag kommer på att jag kunde ha sagt något ännu häftigare och det betyder ju att jag inte var särskilt häftig på riktigt.

2008-03-17 @ 00:33:23
URL: http://frauneumann.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0