Juiceförbannelsen ...


Hur i h*vete ska man få ihop sina 1,5 liter vätska om dagen? Det är fel på alla drycker!
I min dryckes-temaserie har jag nu kommit till avsnittet Fruktjuice. Den faller inom kategorin:


Allergi mot apelsiner

Apelsiner är som fruktvärldens sparvar. Det går tjugo sparvar på en blåmes,
och tjugo apelsiner på en persika (när det står Persikojuice på förpackningen!)

Om man så gjorde Blodjuice till kannibaler på Nya Guinea så skulle det stå:
Orangejuice 92 %. Touristblood 8 %*
(*32% of Recommended Daily Intake, RDI)

: (

Kommentarer
Postat av: Johan Lindell

Man kan också göra det enkelt för sig genom att köpa en råsaftcentrifug. Det gjorde jag. Det blir både godare och enklare när man själv kan bestämma vilken juice man vill ha. T ex upptäckte jag hur gott det var
med äppeljuice som smakar äpple.

Sedan ska du komma ihåg att all mat du stoppar i dig innehåller vatten. Äter du t ex ett kilo mat per dag (ganska normalt), får du i dig 70% vätska (kan variera) bara därifrån. Sedan kanske du dricker ett par glas vatten till det och en kopp decaf efteråt, och du är i mål.

2008-03-05 @ 13:08:38
URL: http://www.jois.blogdrive.com
Postat av: lollosmammas

Men för fan, kan du inte nöja dej med vanligt hederligt kranvatten?
Det gör jag också te förstås, men det är ju vätskedrivande påstås det. Så för varje tekopp måste jag dricka 2 glas vanligt vatten.

2008-03-12 @ 09:54:20
URL: http://lollosmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0