Könsbestämning av mig ...

Har just upptäckt att den här beskäftiga bloggsidan anser mig vara "Man 20 år". Inte lite fräckt. Vad har den fått det ifrån? Funderar på om detta kan ha någon negativ inverkan på tolkningen av mina inlägg. Eventuellt lyfts inlägget Jag hatar rosa till en ännu intressantare dimension. Eller mer förvirrande.


Könsbyte
Kombinationen Fröken + man passar i och för sig ganska bra inför kvällens tema: Melodifestival.
Jag accepterar härmed att ikläda mig rollen som "Schlagerbög" ikväll. Och har jag inte hittat funktionen för bloggkönsbyte till nästa gång så får jag snällt bli kvar i den rollen till Andra Chansen!

Dagens Metropanel:
Anna Book, Bert Karlsson och Rent-stjärnan Thérèse Andersson ...
berättar idag i tidningen Metro om sina förberedelser inför kvällen, dvs hur de fördriver denna viktiga kväll, vilka förberedelser de gör o s v. Det tänkte jag också göra här och nu:

Metrofråga: Lokal och sällskap?
Anna Book, Bert och Thérèse: Stanna hemma med många schlagerintresserade vänner!
Fröken Wallenberg: Jag är en osocial eremit och vill sitta ensam hemma. Inga störningsmoment!

Metrofråga: Snacks och dryck?
Anna Book, Bert och Thérèse: Chips, coca-cola, eller en vräkig middag med efterrätt! Samt alkoholfritt!
Fröken Wallenberg: Varför ska man äta en massa? Middag kan man äta innan. Man hör ingenting om det knastrar och slafsar i munnen. Och detta småätande framför tv:n som folk pysslar med. Fjantigt fredagsmys och melodifestivalgodisbuffé. Jag har aldrig förstått sånt. Ät ordentlig middag istället så behöver ni inte vräka i er chips  efter maten!
Nej, ge mig ett glas rödvin. Dels för att kunna stå ut med all falsksång, och dels för att döva nerverna när min favorit (alltid) röstas ut i första omgången!

Metrofråga: Dresscode
Anna Book, Bert och Thérèse: Joggingdress, bekvämt och plagg man kan svettas i.
Fröken Wallenberg: Ha ha, dresscode, vad är det för dumheter? En mysig filt och en katt räcker.

Metrofråga: Regler?
Anna Book, Bert och Thérèse: Det ska vara tyst under låtarna!
Fröken Wallenberg: Just det. Tyst ska det vara. Lycka till med det Anna, Bert och Thérèse, som tittar med halva kvarteret.
Människor som pratar under låtarna (eller mellanakterna för den delen) kan jag blir fruktansvärt arg på!
... i  99 procent av fallen är den människan jag ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0