Lyckad städning

Läggdags. Klockan Sent på påskafton

Wallenberg tänker: Mmmm det är inte så dumt att ha gäster ändå. Titta så fint hemmet blev! Ok, köket är visserligen plus minus noll just nu, men det kan väl gå under kategorin: God omsättning? Golven är ju fria. Soffbordet också fritt och tjusigt med en vas rosa (!) tulpaner och tre fyllda påskägg som säsongsenlig dekoration.
Gud vad jag älskar tomma ytor! Jag undrar var all röra tog vägen? Verkligen duktigt av mig att städa så bra! Men nu är jag visst så trött att jag raglar. Ska bli skönt att krypa ner i sängen. Kanske skippa tandborstning?
(=Dödssynd, värre än schlagerfinal-skippning).


Wallenberg vinglar trött mot sovrummet - där hon möts av en CHOCK!

-Va i helv...?!!?

I sängen ligger:

* En banankartong med påskpynt
* En samling gamla tomma påskägg som saknar över- eller underdel
* Inslagspapper
* Sax
* Tejp
* Presentsnören i minst 4 olika kulörer
* Ett måttband
* Femton CD-skivor, uppsamlade från golvet
* Tre stora tunga engelskalexikon samt 3-4 svenska ordböcker av olika slag, också från golvet
* Ett sällskapsspel
* Diverse klädesplagg från olika stolar i lägenheten
* En överfull kasse med återvinning
* En stor odiskad kastrull (Huh?)
* Stora sopborsten (dubbel huh?)


Samt givetvis allt annat i hela lägenheten som består av pappersmassa = Postorderkataloger, 1 kilo påskmatsrecept - varav inget blev omsatt till verklighet denna påsk, senaste veckans ranson av reklam, cirka fem kilo ihopsamlade anteckningar av blandad sort och sist men inte minst: en stor hög gamla City och Metro där Fröken Wallenberg "ville riva ut en intressant artikel" men noterade inte vilken sida det var.
På toppen av berget står ett par skor.





... det kanske låter som om allt i hela lägenheten hamnade i Fröken Wallenbergs säng? Det stämmer inte. Deklarationsblanketten hon fått i brevlådan tidigare i veckan ligger inte i sängen. Den ligger någon helt annanstans ...


Kommentarer
Postat av: lollosmammas

Haha, så väl jag känner igen mej själv i din härliga beskrivning!
Jag saknar förmågan att hålla ordning och för att komma tillrätta med det, försöker jag att inte dra fram för mycket skit.
För då kan jag inte ställa i ordning, utan allt blir liggande i högar på olika ställen i vår lägenhet, med irritation som följd!

2008-03-24 @ 06:40:07
URL: http://lollosmamma.blogg.se
Postat av: Pappa C

Frk. Wallenberg, som vanligt klok.
Det var ju umgängesytorna som skulle städas - eller hur!

Inte sovrummet.

Umgängesytorna blev rena och fina och du gladde dig och trenne vänners kamratskap på de bonade golven.

Precisionsrengöring är en mycket mer användbar egenskap än generaliserad städning.

Att ha högar hemma är mycket bättre än att fylla sina shureguard-förråd. Allting är snabbt återkomligt, och man vet ju var saker och ting finns.

Du är som vanligt eftertänksam och klok.

2008-03-24 @ 07:09:15
URL: http://www.pappac.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0