När man får oväntat besök

Trevligt. Det ringde nyss på dörren: Jehovas vittnen. Jag sa ärligt som det var, att jag sitter och jobbar förtvivlat mot en deadline.

Jag tyckte precis att de hånlog åt mig. Något skumt leende hade de i alla fall i ansiktet, som inte hade att göra med att de var i sin vanliga penibla situation (det vill säga att knacka på dörrar flera timmar förgäves).
Ok, lite konstigt är det kanske att bära en filt som en långkjol runt kroppen, men värre saker måste de väl ändå ha sett när de helt oanmälda ringer på hos folk så här en söndag?

Jag sa hej då och stängde dörren. Usch, undrar hur jag ser ut i håret egentligen? Snabb titt i spegeln. Då ser jag att jag har stora svarta fräknar kvar på kinderna från igår kväll ...





Nej, fråga inte.

Kommentarer
Postat av: Mobila bloggen

Har du hört bandet "Säkert!"?
Ungefär lika märkligt...

(Jag frågade inte om "det", utan om det)

2008-03-24 @ 00:44:08
URL: http://mobilabloggen.blogspot.com
Postat av: emma

Säkert! in my heart! Och näe, jag frågar inte heller. Men åh vad rolig du måste ha sett ut. Här ser man spontanpåskkärringar varje dag, året runt (har dock inte varit här mer än på påsk nu då, men har fått höra. Säger vi. Ja, men näe, inte tror jag att dessa fattiga kinesdamer klätt enligt vår barntradition i Sverige.)

2008-03-24 @ 06:00:45
URL: http://barabratack.blogg.se
Postat av: Pappa C

Kan det ha varit så att de trodde att de såg en reinkarnation av Johannes Döparen?

2008-03-24 @ 07:11:02
URL: http://www.pappac.se
Postat av: Fröken Wallenberg

Hej mina kära bloggfamilj! Hmm, idag förstår jag inte era liknelser. Jag måste ha tappat hjärnceller av stress och sömnproblem. Sedan undrar jag vem "mobila bloggen" är? Verkar vara någon "Hertiginna". Är det samma "Hertiginna" som besöker Pappa C? Verkar vara en modeblogg av det fundamentalistiska slaget. I så fall måste jag nog be min mentor Frau Neumann att avgöra om det i så fall rör sig om en humorblogg på så hög nivå att jag inte förstår den utan helt naivt tror på allt som sägs!
Emma: Jag har läst om din mur, men vågade inte kommentera än. Sitter i bloggkarantän, du vet. Och här får jag inte vara heller, så: farväl så länge. Jag har två kapitel att klämma idag. Må Gud hjälpa mig! (Trots att han förmodligen inte gillar ämnet ... eller det måste han väl? Har inte Gud skapat allting? Alltså även Heroinet? Hmmmm, detta tål att tänkas på. MEN INTE SKRIVAS EN BLOGG OM! Men kanske någon av er vill skriva en blogg på det ämnet? Snälla... så slipper jag ... har just nu en tvångstanke ... hjälp mig ...

2008-03-24 @ 12:18:19
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se
Postat av: Neumann

Åh, jag vill också få besök av Jehovas! Livets Ord har dock dykt upp, men trots att jag ivrigt ville diskutera med dem var jag tvungen att stänga dörren fort. De luktade så hemskt.

2008-03-24 @ 15:13:01
URL: http://frauneumann.blogg.se
Postat av: Rebecca

Dom var här för ett par dagar sen också.. Pust säger jag bara..

2008-03-24 @ 19:39:06
URL: http://glooria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0