Ni tror ni läst det värsta redan?

Puhh, kom just hem från affären (ni vet ju vilken?) efter storhandling med skotskrutig dramatenvagn å allt. 858 kr. Så där ja. Nu ska det väl bli en bra kväll imorgon? Måste bara handla det sista på förmiddagen, till exempel godis, påskpresenter (schh, säg inget till närstående 2 om att jag inte gjort det än!) och vin. Herregud, får inte glömma vin. För då blir närstående 3 självmordsbenägen.


Jag måste också städa. Och då menar jag inte bara badrummet. Näe, hela min trerummare! (Eller nej förresten. Jag stänger dörrarna till sovrum 1 och 2.) Då så. Lite enklare. Men disken har börjat befolka köksgolvet så där går en timme (just nu äter jag middag med plastsked). Fast det värsta kanske är att jag måste leta påskpynt och påskägg i garderoben som anfaller när man öppnar dörren. Jobbigt. Nä, de där bekymren tar jag imorgon. Nu ska jag jobba.



Förresten, ni kanske tror att ni läst det värsta i mina tidigare bekännelser? Vänta tills ni läser det här som jag skrev strax innan jag åkte till affären:



Kl. 19.30. Duschade just, och i duschen fick jag genast idéer till tre nya blogginlägg, f*n. Men jag tänker inte ge efter. Jag går på antiblogg nu, och kommer att må illa om jag ens försöker. He he he.



Helt otroligt, jag har inte duschat sedan Globenfinalen tror jag. Hur många dagar är det? 1, 2, 3 ... 6 dagar? Det kan väl ändå inte stämma? Joo,tydligen. Och mitt rekord tidigare har varit tre dagar, men det var 2004.


Den gången låg jag ensam i någon konstig feberfrossa med en huvudvärk som gjorde så ont att jag inte ens kunde vara kvar i medvetslöshetens lugna ro. Jag vaknade av och an och kunde varken läsa eller blunda för att det gjorde för ont i ögonen. Då var inte dusch det första man tänkte på.


Nu har jag inte direkt någon sjukdom att skylla på. Eller jo. Alkoholism är väl en sjukdom? Då borde alla missbruk vara det. Som sagt, Sixx har sitt heroin, och jag har min blogg.


Och det läskigaste är att det var exakt 6 dagar som Nikki Sixx inte hade duschat på, nyss i kapitlet, när han var på turné. Fräsch kille, tänkte jag då i avsmak, stackars alla groupies! Fast mina groupies finns ju i cyberspace. Och "i cyberspace kan ingen höra dig lukta illa". (Eller hur löd ordspråket?)


Det konstiga är dock att jag faktiskt inte luktade illa*. (Jag måste vara född kroniskt ren, jag är Fröken Underbar! Eller nej, hon finns ju redan. Fröken Fräsch är jag! Och nu efter duschen är jag ... ja vad är man då? Fröken Doftar Godast i Världen?)


Det kanske inte är ett gott tecken? Konserverad mat har också ett långt bäst-före-datum. Men det har inte en fräsch frukt. Jag kanske är som en konservburk? Å nej ...











* Sant och inget skryt! Ring min man. Telefon: 90 510. (Han är av ickemänsklig härkomst och bryter kraftigt på mjauiska. Ja, jag lever i blandäktenskap, men jag kommer inte att acceptera några rasistiska påhopp i kommentarerna!!!!)




Ps. Jag kom inte alls just hem! Jag kom hem för en timme sedan. Skrev en blogg däremellan, om att ha feber. Den publiceras en annan dag. Det här går åt helvete ...

Kommentarer
Postat av: Pappa C

Personlig hygien är tämligen överskattat och vi behöver höja våra nasala trösklar ett gäng hack.

Man får säkert inte fler vänner (läs bloggbesökare) för att man doftar timjan och viol. Man får inte heller fler för att håret är balsamerat och benen vaxade.

Man verkar dock få fler om man bloggar som en rohypnolpåverkad juntaledare. Alternativt frekvent besöker stureplan.

Jag tycker ändå det låter som du har bra kontroll. Middagen är ju fixad, förrådet med makrill återfyllt. Vinet säkert inom kontroll också.

Ge dina vänner varsin laptop och umgås digitalt - det är sann glädje.

2008-03-22 @ 09:33:12
URL: http://www.pappac.se
Postat av: Gunnarsson

Skönt att Konsum har långa öppettider.

Jag kom att tänka på att om du, fröken Wallenberg, kommer ur det här missbruket skulle du kunna åka runt på skolor med organisationen "Non-blogging generation" och föreläsa om faran med att börja blogga.

Det börjar med att du bara vill skriva av dig lite. Sakta börjar du smaka på andra bloggar. Du blir bjuden på kommentarer av andra bloggare och annat löst folk. Plötsligt sitter du där. Allt du tänker på är hur du ska få nästa fix. Du gör allt för att få en bra berättelse - punktmarkerar Göran Greider, gör en road-trip till Upplands-väsby eller sågar ner alla träd på Djurgården.

Om du tar dig ur det här har du ett viktigt uppdrag fröken Wallenberg. Att förhindra andra från att hamna i bloggträsket.

Glad Pisk!

2008-03-22 @ 11:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0