Varför världen ser ut som den gör

Idag läste jag en ung flickas blogg. Hon skrev om saknaden efter sin pappa som hon inte sett på två år. Det var ett långt brev, men innehöll bland annat dessa rader:


Jag saknar min pappa.


Jag lärde mig tidigt att det var okej för killar att behandla mig illa, för om inte ens min egen pappa kunde värdesätta mig vem skulle då göra det?


Jag googlar på dig ibland ska du veta, bara för att låtsas att jag fortfarande känner dig.


herregud jag älskar ju dig..snälla.

jag behöver dig.
en flicka behöver sin pappa.



Jag grät. Hon hade fått en enda kommentar. Jag gick in på den för att läsa:




Postat av: Sara

Hejsan!
Fin blogg du har! Är du intresserad av mode, design, psykologi mellan människor, nyheter, reser, skvaller m.m så tycker jag att du skall besöka min blogg och säga vad du tycker, det är era kommentarer som betyder mycket. Titta gärna förbi och tipsa gärna dina vänner! Jag hoppas du stannar!
Sköt om dig
Kram SaraIsabell

(detta är inget spam, utan reklam för mode, skvaller, tips etc.)




Jag tror ni förstår att jag blev upprörd. Jag är så arg och ledsen att mina händer skakar just nu när jag skriver detta. Jag tror att ni är upprörda. Den unga flickan i bloggen har öppnat sitt hjärta och berättat om sin sorg, och hon får en kommentar, EN kommentar. Och den kommer ifrån jordens avskräde.



Jag har inte nog med HAT i mitt hjärta för denna "Sara" som helt hänsynslöst fiskar efter läsare till sin ruttna blogg- utan-innehåll. DU "Sara", kanske vill ha en populär modeblogg och bli "någon"? Du kanske har sett på TV hur man kan bli miljonär på sin blogg? Och då startar du genast en värdelös blogg för att sedan gå in på andras bloggar och förorena dem med ditt äckliga brev, utan att ens bry dig om VAR du lägger in dem, och om det är lämpligt. Kanske gick du in på alla bloggar du kunde hitta och bara klistrade in ditt sluga brev per automatik? Du brydde dig inte om flickan som ägde bloggen. Du kanske läste hennes inlägg - men struntade i innehållet? Eller så läste du inte ens inlägget. Jag vet inte vad som är värst.

Sedan avslutar denna "Sara" med att skriva: "detta är inget spam, utan reklam för mode, skvaller, tips etc."


Din falska slyna, är du inte riktigt klok??!!??

Kom hit till Stockholm "Sara", så ska jag banka dig sönder och samman, för det är sådana som du som förstör världen. Du kanske bara har en liten betydelselös blogg, men ditt sinnelag går igen hos hänsynslösa aktieägare och självutnämnda envåldshärskare som vältrar sig i lyx men låter befolkningen svälta. DU har lika låg moral som en samvetslös företagsägare vars arbetare vadar i kemikalier och cancerframkallande bekämpningsmedel. Det är DU som hugger ner jordens regnskogar. DU äger en station för plågsamma djurförsök, där det forskas om nya onödiga antirynkkrämer som smetas i de inspärrade djurens ögon så att de under smärtor förlorar synen. DU är den som godkänner nya avtal för dumpning av avfall direkt i våra vatten. Det är DU som utnyttjar barnarbetare på din fabrik. DU äger fyra bilar och flyger till LA tolv gånger om året. DU är otrogen mot din partner med dennes bästa vän, och DU sviker dina barn för att de inte levde upp till dina förväntningar. Vidare tillverkar DU hälsofarlig musli med socker och färgämnen och beställer reklamtid mitt i barnprogrammen på TV. Du har inga skrupler. Det är du som förstör en liten fågelsjö, därför att det passar dig att anlägga en ny stormarknad just där, och inte en kilometer bort. DU plockar på dig offrets plånbok när ingen ser, på en olycksplats när alla andra försöker rädda den skadade. Du är självisk. Du är en sådan som gör vad som helst för egen vinning. DU är ondskan i världen. Och om du vågar dig in här på min blogg, så ska jag söka upp dig, slänga ner dig i en trång källare och ge dig bara precis så mycket mat så att du knappt överlever. Där ska du dagligen få information om hur världen ser ut, men inte hur du själv ser ut. Och där ska du få lära dig om hur man bör leva i den på bästa sätt. Och bästa sätt betyder inte : Bäst för var och en med alla metoder tillåtna. 


Kommentarer
Postat av: Nicole

Äsch, ge henne inte för mycket creds. Hon verkar bara vara en väldigt osmidig marknadsförare. Det hade varit mycket mer vinstgivande om hon visade någon form av medlidande och sedan spottade ut reklamen. Men å andra sidan hade det tagit längre tid om det handlar om massutskick... Nej, jag tror att massutskick är dödsdömt hos bloggar. Man blir inte populär genom massutskick. "Sara", gör om gör rätt.

2008-03-19 @ 23:51:48
URL: http://frauneumann.blogg.se
Postat av: Fröken Wallenberg

Nicole, jag önskar att jag hade ditt stoiska lugn. Men då skulle min blogg heta något annat.

Nej "Sara" självdö! Av en överdos läppglans.

Och sen ska jag gå in på hennes mammas blogg och skriva: Hej Saras mamma, vilken fin blogg du har! Kan du svara på dagens fråga: Vilket LÄPPGLANS tycker du att jag passar i? Gå in på min sida, Saras mamma - du kan vinna fina priser! Puss och kram, Fröken Wallenberg. Ps. Ha en fin(begravnings-)dag och hoppas att du stannar på min blogg!

2008-03-20 @ 00:43:12
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se
Postat av: Unit13

Tack. Känner vi varandra?

2008-03-20 @ 00:59:22
URL: http://Unit13.blogg.se
Postat av: Anonym

Alltså, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, jävla horor till modebloggare.

2008-03-20 @ 01:02:28
URL: http://Unit13.blogg.se
Postat av: Anonym

Nu kanske det inte framgick och jag orkade inte lägga fram några vidare argument. Men givetvis skall det inte vara så enkelt så du själv kan blåsa skallen av dina kusin eller dylikt. Utan självklart görs det utredningar och utefter dem görs bedömningar etc.
Still, do you know me?

2008-03-20 @ 01:10:24
URL: http://Unit13.blogg.se
Postat av: TUMADRE

Innan man lägger en kommentar kan man vl ändå läsa inlgget man skriver till tycker jag!

2008-03-20 @ 01:17:52
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Fröken Wallenberg

Unit13: Nej, bara i bloggvärlden. Hej, hej! Får jag läsa din blogg ändå ibland : ) ?

Till alla läsare: Kommentar 5 handlar om dödshjälp på Unit13:s sida, inte att blåsa skallen av personen i MITT inlägg. (Även om jag skulle vilja)

Tumadre: Hej! Ja, verkligen!

2008-03-20 @ 02:04:48
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se
Postat av: Jacob

Din ilska är befogad tycker jag.

Jag undrar varför modebloggar ÖVERHUVUDTAGET finns.

...men så sitter jag i ett par trasiga mysbyxor och en smutsig luvtröja. Intalar mig själv att det är i protest mot modebloggarna.

2008-03-20 @ 07:04:06
URL: http://jacobbengtsson.blogg.se
Postat av: Louise

Hej hej!
Du har gått in på fel sida..
Hehe.. Min blogg heter rosaOCHfluff inte rosafluff :)
Prova de så ska du se att det funkar :)

/Louise

2008-03-20 @ 08:51:14
URL: http://rosaochfluff.blogg.se/
Postat av: TUMADRE

Jag klickade in till dig från Majas kommentarer inatt när jag hade tråkigt och inte kunde sova. Jaa, läs gärna lite i arkiven , det finns nog en hel del intressant där.

2008-03-20 @ 08:56:32
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Gunnarsson

Aj! "Saras" kommentar passar verkligen inte till inlägget.

Sorgligt att pappan inte finns till för sin dotter. :(

2008-03-20 @ 13:27:53
Postat av: Pappa C

Ni glimrar som vanligt Frk Wallenberg!

Vilken makaber människa.

Sannolikt är hon hjärnskadad av en för hög kontinuerlig toxisk sminkkonsumtion sen tidig prepubertet.

Sannolikt är hon empatiskt stympad efter för många årgångar av veckorevyer och mittlivsnoveller.

Sannolikt är hon gravt intellektuellt retarderad efter åratal av umgänge med likasinnat ytliga klorinbimbos.

Sannolikt kommer hon sluta sönderrökt, söndersolad, sönderbotoxad och utbränd som bittert vårdbiträde på ett kommunalt äldreboende.

Sannolikt är hon redan körd. Det är en tröst.

2008-03-20 @ 18:51:05
URL: http://www.pappac.se
Postat av: Fröken Wallenberg

Shit Pappa C! Jag tror jag ska klippa ut det där svaret och plantera det i hennes vedervärdiga kommentarsfält. Visserligen kan ingen annan läsa det (hon har redan raderat min första kommentar, he he) men det räcker att Hon läser. Kanske den kan bli hennes första lektion i källarhålan? *Moahahaha* Slyna.

2008-03-20 @ 19:33:50
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se
Postat av: emma

Ett stort fett medhåll från Öst.

2008-03-21 @ 05:24:36
URL: http://barabratack.blogg.se
Postat av: lollosmammas

Jag provar igen att kommentera. Det har inte funkat på ett tag, därav tystnden.
Först trodde jag att det handlade om min egen dotter, men hon träffade ju sin pappa så sent som förra helgen. Så fick jag för mej att det var hon som skrivit det som en metamorfos. Men jag har pratat med henne och frågat, nej det är inte hon som skrivit det, tack och lov!

Den uppläxning som du ger den flicka som "svarade" på tjejens rop på hjälp är berättigat. Jag håller med dej, det är människor med den inställningen som ställer till eländet vi ser omkring oss. Som snackar skit om vänstern och bara ser till sin egen svällande plånbok.
Dom borde raderas från jordens yta, tycker Lollosmamma!
Jag har velat kommentera ditt inlägglänge, men det har som sagt inte gått.

2008-03-22 @ 14:12:04
URL: http://lollosmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0