Dagens Visdomsord






Någon har tagit en kurs i filosofi ...



















Kommentarer
Postat av: Mobila bloggen

Skit bakom spakarna

2008-05-21 @ 01:22:40
Postat av: Linda

Lovely.



(Väldigt icketkontruktiv kommentar, men ändock)

2008-05-21 @ 01:43:10
URL: http://naughtyshawty.blogg.se/
Postat av: Fröken WallenBet

Mobila bloggen: Blondinbella?



Linda: Älskar sådana kommentarer. Får vara hur korta som helst om de innehåller en komplimang. : )

Förresten ÄR komplimanger konstruktiva. De ger signalen grönt. Att man kan fortsätta i samma spår.

2008-05-21 @ 02:58:14
Postat av: Linda

Jamen det är bra, gillade speciellt ordet "Någon". Det gjorde hela grejjen ;)



(har besvarat alla dina frågor under inläggen nuu) puh

2008-05-21 @ 03:44:33
URL: http://naughtyshawty.blogg.se/
Postat av: Helena

Ha, jag har faktiskt foljt med i min faders nya karriar som bloggskadis. Ar mycket imponerad med allas insatser, speciellt regissorens!

Betyder det att jag far vara med som Eowyn i din storproduktion? Annars kan jag vara Eomer... jag ar inte sa knusslig.



Joels blogg laser jag nastan dagligen och roar mig med hans klockrena inlagg. Speciellt da dessa handlar om att bo i kollektiv i Sydney - nagot som jag ju faktiskt gjort sjalv och kan skratta igenkannande at.



For ovrigt vill jag bara ta av mig hatten at dina hysteriskt roliga, underfundiga och genomtankta inlagg som gett mig mycket noje under mina sena kvallar jobbandes pa Internetcafeet. Tack och bock!

2008-05-21 @ 03:45:47
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Neumann

När jag kritiserade Descartes i gymnasiet gick det inte så bra. Jag möttes bara av "Jaha? Så du finns inte eller?" och det var svårt att inte bara sucka som svar till det.

2008-05-21 @ 12:55:07
URL: http://frauneumann.blogg.se/
Postat av: Jessica

tack så jättemycket för dina fina kommentarer! just nu känns allt väldigt ledsamt, då min mamma inte stöttar mig. men har träffat en kurator idag som kommer hjälpa mig genom hela graviditeten, och det känns helt underbart :)



tack så jättejättemycket!!!

2008-05-21 @ 18:14:58
URL: http://syrupandhoney.blogg.se/
Postat av: Buzan

hahah.. eller inte ;-)



Gud så trött jag är.. skrattar åt allt..känns det som....

2008-05-21 @ 20:06:52
URL: http://buz
Postat av: Baffe

Det var nog det smartaste blondinbella sagt, shit hon börjar klättra uppåt på politik-trappan.

I am getting scared, tänk om... gud tänk om hon blir president iställer för mig :(



2008-05-21 @ 20:42:08
URL: http://bafraw.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag har alltid sagt det.

Den där blondinbella är allt bra smart hon.

Hennes pappa kan ju allt.



Bugar och bockar

2008-05-21 @ 21:50:39
URL: http://rebcca.blogg.se/
Postat av: Stina

Jag tror Bellis tycker det är viktigt med dessa existensiella frågor...

2008-05-21 @ 21:53:28
URL: http://ensvensktiger.blogg.se/
Postat av: Pappa pang i Hägersten.

Jag har inte mycket pengar i min hand just nu men jag köper klart den till vår tid anpassade cartesianska lärosatsen.



Hade Descartes bara själv haft vett att shopppa på sig tillräckligt varma nattkläder skulle inte den där för hans hälsa ödesdigra natten på Stockholms slott ha behövt inträffa.

2008-05-21 @ 22:49:35
Postat av: joel

Nu betyder ju inte SHOP att Shoppa.. SHOP är en vedertagen term inom Filosofins lära för Sensing How Other People Think.. T-et verkar ju dock ha ramlat bort..



Tror det försvann (t-et alltså) i början av femtiotalet då man bytte ut shopt mot shop allt för att filosofistudenter skulle minnas uttrycket lättare..



Ordet shop var ju inte så vanligt på grekernas tid..



Joel - Trogen läsare av filosofi A t.om G har talat..

2008-05-22 @ 00:42:30
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Jonas Gunnarsson

Det är djupt. Tragiskt nog är det kanske shopping som får somliga att känna att de lever.



Man kan även vända på det: "I am, therefore I shop". Det är inte lika fyndigt, men tämligen realistiskt.

2008-05-22 @ 15:20:55
Postat av: ullrika

till joel: engelska språket var däremot mycket vanligt förekommande på grekernas tid. när var det förresten? under OS 2006? :)

2008-05-22 @ 19:28:36
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: buffie

fan vad coolt! den där bilden "i shop.." använder jag i min bildanalys i konsten :D vilket sammanträffande..

den konstnärinnan är jätte duktig.

2008-05-23 @ 09:53:06
Postat av: Fröken Wallenberg

Linda: Uttrycket ”Någon” har jag snott från Närstående 2. Visst är det bra!



Helena: Både Eowyn och Eomer är tyvärr tillsatta. Men du kan få vara häststatist tillsammans med mig? Det är ganska många hästroller som inte är tillsatta. Alla roller finns utom Gandalfs vita Skuggfaxe och Sams ponny Bill.

Jag är alla rödbruna hästar, så kan du vara de ljusare hästarna? Kolla in vems häst du vill vara och säg till!



Neumann: Ha ha. Of course. Neumann är obstinat. Pratade väl omkull lärarna!

Men det är väl svårt att helt stänga av tankarna? Kanske någon enstaka munk i Tibet klarar det. Men det kanske är då han når Nirvana?

Munken: Jag är i Nirvana. Alltså finns jag inte.

Eller bakfull Fröken Wallenberg: Jag kan inte tänka - alltså är jag i Nirvana?



Jessica: Bra med kurator! Jag är glad för din skull. Det blir bra det där. : )



Buzan: Försöker förtvivlat hitta en komplimang i detta ditt uttalande. Hmmm …



Baffe: Tro mig. Hon skulle nog vinna röster på Shop-partiet ”ALL onödig shopping är avdragsgill, om det är dyra märken. Dubbel beskattning på mat.” När den fjortis-generationen växer upp kommer de att svälja ned detta partiprogram med hull och hår. Det är det enda de kommer att svälja ned, eftersom de har anorexia allihop.



Rebecca: Hon vet hur man tjänar miljoner på att leva livet. Jag tjänar ingenting på vara en halvdöd Gollum …



Stina Tiger: Det tror jag också. Tycker du jag ska bjuda in henne till en filosofisk bloggträff? Fast då behöver hon nog livvakt. Fröken Wallenberg kan vara bitsk.



Pappa Pang: Hur mycket kostade lärosatsen?



Joel: Det betyder att klädkedjan Topshop egentligen ska heta Topshopt? Det blir ju plötsligt en roligare logga! Tänk er: TopshopT. Oändliga möjligheter öppnar sig …



Jonas Gunnarsson: När man vänder på det blir det inte tragiskt längre, det blir REN EGOISM! Om man ska tolka dessa två rent psykologiskt så skulle man kunna säga att din version är rent egoistisk, i betydelsen ”jag har rätt att shoppa, eftersom jag finns till - allt finns till för MIG”! Medan versionen i inlägget ”I shop, therefore I am” plötsligt får en tragisk klang. En liten krake till människospillra som greppar det sista halmstrået för att försöka känna att hon finns till, och har någon slags mening i tillvaron. A reason to exist. Ett sista existensberättigande.”Åtminstone ger jag arbete åt barnarbetarna. Och föder H&M:s arvtagare så att de kan fortsätta att sola i St Tropez. Det är alltid något. Jag har ett värde. Tycker plötsligt synd om Blondinbella



Ullrika: Jaha! Antecknar



Buffie: Oj, kul! Fast egentligen gillade jag inte den här röda färgen. Grått och rött är inte bra ihop.

2008-05-23 @ 23:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0