Gröna fingrar


En blogg är lite som en krukväxt. Man kan lämna den några dagar utan att den dör. Sen när man kommer hem igen så vattnar man den bara lite och så mår den prima.
Ibland ger man den ett extra juicy inlägg med gödning i. Då växer den så det knakar.
Och på våren kanske man byter jord och ger den en ny kruka. Om man hittar någon snygg krukdesign man gillar.



Men det jag är lite orolig för nu är: Vad gör man på semestern?









Kan man låta kattvakten och blomvattnaren ta hand om bloggen också?

Kommentarer
Postat av: Valier

På semestern tar man semester, och bloggar bara lite grann. Fast jag tror att kattvakter är bra bloggare (eller nej, det tror jag inte, kattmänniskor är som bekant i allmänhet egotrippade, och du riskerar att bli av med bloggen helt)



Apropå min våldtäkt:

Att ha katt är väl också som att bli mentalt våldtagen hela tiden, lilla söta kissemissen gör väl alltid som den vill.

Pikar hit och dit, paranoid, vad vet jag?

Jag bara berättar hur jag upplever det att lämna in bilen/moppen på service. Alltid lika förödmjukande.

Och så måste man tacka efteråt.

2008-05-13 @ 21:48:01
URL: http://valier.se
Postat av: buzan

du får skriva en himla massa och sen knåpa i hop ett script som postar ett minlägg om dagen åt dig ;) Viola!

2008-05-13 @ 22:13:16
URL: http://buzprat.blogspot.com
Postat av: Neumann

Man köper en ny planta när man kommer hem.

2008-05-13 @ 22:19:28
URL: http://frauneumann.blogg.se/
Postat av: Pappa C

Bra ide buzan. Mindre bra valier.



För det första vill jag be om ursäkt för min frånvaro. Det skall naturligtvis aldrig hända igen. Jag är och förblir ditt mest hängivna fan.



För det andra så rekommenderar jag att du köper en telefon du kan blogga ifrån. Finns gott om sådana. Inläggen blir lite kortare, och det är inte roligt, men jag är säker på att fler än mig har överseende.

2008-05-13 @ 22:19:29
URL: http://www.pappac.se
Postat av: Rebecca-Allt utom räkor

Man kan leda vatten från ett glas till bloggen med ett snöre har jag hört. Se bara till så att vattnet inte avdunstar.



Det har jag läst på mitt bästa tips i Allers. Så det så!

2008-05-13 @ 22:33:00
URL: http://rebcca.blogg.se/
Postat av: Fröken Wallenberg

Valier: jag blir till och med FYSISKT våldtagen av min katt. Försöker sitta på mig vad jag än sysslar med. Stryker sig över hela mitt ansikte, nafsar lätt i min örsnibb. Försöker påkalla uppmärksamhet med sin lilla tass mot min kind. Rart. MEN INTE HELA TIDEN.

Och får han inte det går han direkt och lappar till sin mamma. Han är hemsk. Varför älskar man en våldsam man?



Buzan: Skojar du? Går det?



Neumann: Jag bondar med mina krukväxter, ingen får dö!



Pappa C: Hej, welcome back! Hur bloggar man från en mobil? Behöver man en sladd då? En sån som man laddar in bilder med? (Den sladd som jag aldrig använt och som nu är försvunnen) Ps. Hoppas du tackar ja till din roll i mitt förra inlägg förresten. Gunnarsson är lite otålig. han vill börja filma. Jag är mest orolig att jag inte ska hitta en lika fantastiskt ersättare ...

2008-05-13 @ 22:40:13
Postat av: Fröken W

Rebecca: Ja just det! Det gamla tricket. Det värsta är att inläggen blir lite urvattnade.

2008-05-13 @ 22:43:09
Postat av: J

Man kastar ner skiten från balkongen, hoppas träffa en av skitungarna på gården, och köper nytt när man kommer tillbaka. Skål

2008-05-13 @ 23:21:13
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Pappa pang i Hägersten.

Även en bloggskribent måste väl ha semester,? antar jag, lika torr som min ormbunkes jord eller George Lazenbys bondkaraktär.



Men ger du i blommorna katten, fås ej värme, syre eller vatten, så ock kan ordförrådet krympa så pass, att för du ska orka, vad vet jag, kanske boka en tripp till Mallorca?









2008-05-13 @ 23:45:22
Postat av: Hanna

Vilken djup liknelse. Jag tror en bloggvakt kommer fungera alldeles utmärkt, är mycket nyfiken på hur detta projekt kommer gå.



Det är förresten ett av grundkraven för att bli grafisk designer, att man känner liderliga känslor för mac och alla bilder med ett äpple på.

2008-05-14 @ 06:02:51
URL: http://njorun.blogg.se/
Postat av: Berra

Ja men jag fattar inte hur folk ens kan hålla med henne, det är ju sjukligt att börja tänka om det finns kalorier i vatten. Vadå om de är kalorier i vatten, ska man sluta dricka och dö av uttorkning. Alltså borde inte hennes vänner märka något?

2008-05-14 @ 08:02:51
URL: http://berramagnusson.blogg.se/
Postat av: joel

Man skiter i semestern.. stannar hemma, tar hand om sitt enda livsintresse bara för att inse vid slutet av ledigheten att man "övergödat" sin skapelse till sådan grad att de dött..

2008-05-14 @ 09:56:38
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Anonymtpar

Ja inte är det alltför snyggt att ha blogg.ses egna designer men vi skulle aldrig klaga på er eftersom ni inte tror att ni kan.

2008-05-14 @ 13:45:39
URL: http://anonymtpar.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, det kanske man kan, men då får du först se till att hitta en grymtroligperson eventuellt bara fyndig och djup/intelligent som kan upprätthålla din standard, sen se till att denna går med på att även vattna blommor och katt.

2008-05-14 @ 15:54:35
URL: http://naughtyshawty.blogg.se/
Postat av: Agge

Semester är otänkbart, jag måste ha nåt att döda dagarna med dvs läsa andras svammel.



Annat hett alternativ är att betala småsyskon eller andra dumma ungar att göra det för en. Risken finns att ens trogna läsarskara försvinner illa kvickt när kvaliten på inläggen drastiskt förändras. (Så finns alltid risken för att ungarna är så jävla grymma, så de tar över bloggen totalt, och efter deras sommarjobbande så vill ingen läsa den ursprungliga bloggarens inlägg, du ser problemet..)



2008-05-14 @ 16:16:19
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: Celina

Men buhuhu, själklart så kan mat vara skabbig. Komentaren var inte ens till dig så jag förstår inte riktigt varför du tar åt dig? Själv så äter jag inte mat som ser ut som spya, men om du tycker om det så är det lugnt..

2008-05-14 @ 20:20:51
URL: http://raow.blogg.se/
Postat av: Fröken Wallenberg

Berra här uppe pratar om en anorexiblogg (ja de finns faktiskt!) som heter Faker. Det är ju otroligt att anorektiker kan ha "fans". Vilket sjukt I-land vi lever i. det är bra Berra att du säger åt henne. De behöver ruskas om. (Och lite annat också förstås.)



Celina: (Om hennes matkommentar "skabbig mat" i Kissies inlägg "onyttig sallad".)

Jag är ett världssamvete. Din kommentar var riktad till människor som kan läsa och äter mat. Det vill säga ALLA (eller de flesta i Sverige i vårt bortskämda I-land alla fall.) Men ditt buhuu bevekade mitt hjärta så jag säger förlåt att jag brusade upp. Dock ska vi tala väl om mat så inte fler får ätstörningar. Eller bantar i onödan. Alla är så fixerade vid mat och vikt. Det finns bara en fixering kring mat som är ok, och det är "Mums!". Hälsan före allt. Lev väl.



I övrigt: Det verkar farligt att lämna bloggen till bloggvakter ... he he. Kanske anställa vikarie?

2008-05-14 @ 21:04:22
Postat av: steffen

Mnja, din kanske.

Min är nog lite mer som snittblommor från MAXI.

2008-05-15 @ 05:57:19
URL: http://steffens.blogg.se/
Postat av: Buzan

Klart man kan! Bara man har skills så är det nog en lätt sak..



2008-05-15 @ 07:24:36
URL: http://buzprat.blogspot.com
Postat av: Fröken Wallenberg

Steffen: Aj då. Då spelar det ingen roll vad man gör. den lever ändå bara - en vecka, och slokar redan från början?



Buzan. Coolt. Vi kanske får gästa hos varandra alltså!

2008-05-18 @ 23:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0