Herr och Fru Gårman?



image14

Diskriminering! 
Jag vill ha FRÖKEN Gårman!




image15

Sådärja. Fröken Wallenberg stoppar trafiken som vanligt.

Tack Blogge! Nu känner jag igen mig!

(Blogge har mängder av härliga skyltförslag för övrigt!)



Blondinbella tycker att skylten bör följa modet. Och Hertiginnan vill ha en egen skylt i guld.


Min rullstolsbundne granne undrar dock ilsket: - Var rullar man? Han vill ha "Herr Rullarman", annars tänker han fortsätta att rulla rakt ut varsomhelst så att bilarna får panikbromsa.
Sedan blir det förstås dags för "Fru Rullarman". Och Fröken Rullarman.



... vilket får mig att inse att det fortfarande inte finns ett skyltförslag för kvinnor! Jag menar: Fru GårMan - vad är det för ett kön? Det är väl fortfarande en man? En transvestit? Politikerna har alltså lyckats få till en NY mansskylt I ALLA FALL!!!

FI är upprörda. VARFÖR SKA MAN BARA GÅ PÅ MÄNNENS INITIATIV?
De vill ha en Kvinna Gårpåfeministisktinitiativ-skylt. Eftersom den skylten kommer att sakna sexistiska attribut som långt hår och kjol så kommer den att se exakt likadan ut som den nuvarande skylten (högst upp till vänster) så där blir det ingen skillnad, men Fi poängterar att skillnaden är ENORM då namnet på skylten är det viktiga!
FI:s skylt kommer att ha en framträdande position i årets Pride-parad. Hela 54 kvinnor har anmält intresse för att delta iförd Kvinna Gårpåfeministisktinitiativ-skylt-klädsel.



Kronprinsessan Victoria vill inte vara till besvär utan säger att hon klarar sig utan övergångsställe. "Så att skattebetalarna inte ska behöva punga ut med ännu mer pengar", sa hon vänligt i fredags och klev rakt ut i gatan på väg till invigningen av en ny skola, men blev överkörd av några Stureplansbrats som körde berusade i 180 på en 30-väg.

Statsministeraspirant Wallenberg däremot, lägger fram ett helt annat skyltförslag i Riksdagen:
Herr Gooreman. Det är en stoppskylt som ska sitta efter var fjärde meter så att bilarna knappt hinner starta förrän de måste stanna igen. Sedan ger bilägarna upp, säljer bilen och Goore till jobbet istället. Bättre för miljön. Bättre för hälsan.




De översta bilderna är från Aftonbladet här. 


Kommentarer
Postat av: JG

Jag tror att de flesta män tycker att det är okey, för att inte säga önskvärt med den fröken-gårman-skylten.

Sexism, sexism.

Jag förstår inte vad NI KVINNOR bråkar om. VI MÄN lär ju bli nöjda ändå?

2008-05-04 @ 23:27:08
Postat av: Joel

Fan, den där nya skylten kommer ju knappast minska trafikstockningarna i alla fall..

De hade en bild på en naken brud i en korsning i holland och under den veckan som skylten var uppe så tredubblades antalet olyckor..

Tror nog att fröken skulle ha samma effekt, fast å andra sidan..

Sveriges sjuksköterske-grupp skulle säkert tacka dig då de får mer jobb och mer pengar och eftersom detta är en grupp med bara kvinnor* så kommer ju pengarna till kvinnorna till slut i alla fall ;D

* och pappa c då förstås...

2008-05-05 @ 00:22:53
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Kotteby

Kottar som går över gatan då?

2008-05-05 @ 16:18:10
URL: http://kotteby.blogg.se
Postat av: Pappa C

Jag är på.

Häng upp en välsvarvad fröken W i profil på dom blå tavlorna så lovar jag att panikbromsa varje gång skylten närmar sig.

Tack Joel för övrigt, för att du minns mina kvinnliga sidor. Tack. Tack. TACK!!

2008-05-05 @ 18:34:50
URL: http://www.pappac.se
Postat av: Martin

Hej!

Har sett dina kommentarer, blev riktigt glad. Hoppas jag kan underhålla mera.

Tyvärr har det blivit tokmycket jobb senaste dygnen. Ska lägga upp lite schyssta tenkrentbilder med lite passande citat snart.

Nu ringde min avlösare till min hytt. Dags o slita i slangar igen.

Ha det fint.

2008-05-05 @ 19:36:42
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Fröken Wallenberg

Kära framtida väljare, JG, Joel och pappaC: Jaha, ni kommenterar som de män ni är! Ni kommenterar BARA Fröken-skylten. Jag är mkt smickrad, MEN! Vad tycker ni om herr Gooreman-skyltförslaget? Det är där jag kommer att lägga min energi i Riksdagen!
/Fröken Statsministeraspirant Wallenberg
(Redaktör Wallenberg: -Joel=Man? Oj, tryckfel i bloggen igen.)

Kotteby: En sådan skylt ligger på dagordningen! Skylten blir av trä.

Martin: Som den Kaptensdotter jag är, kommer jag naturligtvis att följa din (B)loggbok med spänning! /Pippilångstrump Wallenberg

FAKTARUTA: Kapten Wallenberg dog på de sju haven, efter lång och trogen tjänst. Han var en god och jämlik man. Musikalisk, poetisk och melankolisk som gärna tog upp en gitarr eller berättade långa spännande historier om sina äventyr i fjärran land. Mager och senig, med hår svart som ebenholtz, ögon i djupaste stålblått och en lätt road kurva i ena mungipan, står han och tittar outgrundligt mot kameran, på det enda kort jag har. Var han ens verklig? Må han vila i frid. Han som jag aldrig kände.

2008-05-05 @ 21:08:51
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se
Postat av: Sandra

MEN SNÄLLA MÄNNISKOR SOM HAR NGT ATT TILLÄGGA OM SKYLTEN, HAR NI INTE FÖLJT DEBATTEN????????

HÄR ÄR LITE FAKTA

"HÄR GÅR MAN" HETER FAKTISKT SKYLTEN SOM EN PEDAGOGISK KOMMENTAR FÖR ALLA ATT MINNAS=)) KAN SJÄLVKLART LEKAS MED UTTALET OCH BLI "herr gårman" MEN MEN NU VET NI ALLA DET!!!!!!!!!!!!!!!!

HOPPAS NI LÄRDE ER NGT NYTT NU... det sägs ju att man lär sig ngt nytt varje dag=))))

2008-05-05 @ 22:58:22
Postat av: Fröken Wallenberg

Sandra: OMG ASSO!!! De har ja ALLRI tenkt på! Ped... peda...våddå,sa ru? Faan asså. Svåra ord hon kör me. Fatta noll asså. Men de e bra de e en kommentar. ja hajjar kommentar. De e sånna som ja skriver ju. Nu ju. Asso.
tack saru ha för lekksjonen! /Valännberj

2008-05-06 @ 02:38:27
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se
Postat av: emma

Jag undrar verkligen om hon kommer att heta Fru Gårman eller Fru Gårdam. Rätt ska vara rätt, eller? Och Fröken Trippartjej. Och min debut som väljare kommer självfallet tillägnas Fröken Wallenberg med Goore-förslaget. Helt i min egen hejamiljönanda! Skulle Fröken behöva en sekreterare eller dylikt, är hon förstås angenämt välkommen att kontakta undertecknad.

2008-05-06 @ 08:43:54
URL: http://barabratack.blogg.se
Postat av: steffen

Håller med stadsministeraspiranten.

"Ingen Ford på min Goored"

2008-05-06 @ 21:20:34
URL: http://steffens.blogg.se/
Postat av: Fröken Wallenberg

Emma: Absolut! Statsministersekreterare Emma! Och sakkunnig i Kina-frågor? Tillsammans är vi starka!



Steffen: Schysst slagord! Anlitar dig som min partireklambyrå!

2008-05-06 @ 21:27:14
Postat av: Jonas Gunnarsson

Jag ska nog kunna komma på ett sätt att runda Goore-skyltarna.

2008-05-06 @ 21:45:34
Postat av: Rebecca

Först tänkte jag att det skulle vara bra om det gick en man och envinna och höll varandra i händerna på.

Men då skulle väl världens homosexuella ta illa upp.

Det enkalste förslaget är nog att en man och en kvinna går över gatan från varsitt håll.

2008-05-12 @ 20:20:31
URL: http://rebcca.blogg.se/
Postat av: Fröken Wallenberg



Gunnarsson: Fyyy ...



Jag tycker Rebeccas förslag förtjänar Nobels fredpris. För fred mellan könen.

2008-05-15 @ 03:52:47
Postat av: Joel

den där bloggregistreringstävlingen.. allt står på deras sajt..



Checka "nya regler för månadens blogg"

2008-05-16 @ 08:35:30
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0