Hobfötter




Fristående fortsättning på förra inlägget ...





Folk med en fotbredd som inte motsvarar deras fotlängd borde också kompenseras på något sätt.

Närstående 2 har storlek 35 i skor. Tycker affärerna. Men det stämmer inte! Hon har storlek 35 i längd - men motsvarande storlek 40 i bredd.

Var ska hon köpa skor egentligen?


Vad är det för konstig storlek, undrar ni? Jo, det är den storleken som Kajsa Anka och Frodo Bagger har. De ska väl också ha skor, som passar deras fötter, va?? Va???


Skofabrikanter!

Gör som bh-fabrikanterna: En storlek för fotlängd ("revbens-omkrets") och en för bredd ("kupa").


A = mycket smal fot 

D = enormt bred fot


65 = jättekort fot (svensk barnfot, eller kinesiska)

85 = båt.



75 B bör alltså motsvara en vanlig dam-38:a = medelbredd och medellängd.

Mycket få kvinnor har 65 D eller 85 A. Men det finns sådana behåar, för att kvinnokroppar är olika.


Men fötterna struntas det i.


Närstående 2:s fötter är en ytterlighet. De är motsvarande en 65 D. Men hon tvingas köpa 65 A.
Som ni förstår är det plågsamt för henne att klämma in sina fötter i detta. Det är som om Pamela Andersson skulle klämma in sina gödgrisar i en A-kupa, vilket i princip är en tyglapp stor som en barnvante.


Närstående två brukar ofta ge upp och köpa 36 eller 37. Dels för breddens skull och dels för att hon är trött på att tvingas gå på barnavdelningen jämt.

Men det blir som clownskor på henne med en decimeter tomrum längst fram.
















Oavsett storlek: Att gå in ett par skor betyder i hennes värld att skorna spruckit på båda sidor.


Kommentarer
Postat av: buzan

Jag säger bara AJAJAJ!!!



Har själv ankfötterså jag vet hur kul det är att ha glappglapp på längden för att foten ska må bra... eller klämkläm på bredden för att fåfängan ska få sitt (det är inte snyggt med FÖR stora skor på en alltför kort tjej)... ;-)



2008-05-07 @ 20:42:00
URL: http://buzprat.blogspot.com
Postat av: Joel

Buzan - det där med att vi snubbar skulle bry oss om hur era fötter ser ut... inte alls..



vi kollar ju inte ens er i ögonen när vi talar med er..



Har du för stora fötter, skär ut ett stycke tyg ur t-shirten så behöver du aldrig mer oroa dig..



Fröken - Jag Svedjoff och Svark (ukrainarna) sitter och dricker te.. Dom är inte elaka, bara missförstådda.



De blev mobbade i skolan för att de hade för stora fötter.

2008-05-07 @ 23:24:37
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Skonilsson

Mitt tips är att trampa vatten. Man ska försöka hitta sammanhang där man kan göra saker man är bra på. Då mår man bra. Mår man bra så blir man glad. Är man glad är man oftast lycklig. Är an lycklig så behöver man inte oroa sig för hur man ser ut. Då kan du glatt köpa Hammarplastburkar på outleten i Småland och försöka gå på vattnet i dem mot berömmelsen. Burkarna kommer ha perfekt fit. Man blir glad. Man ser lycklig ut. Folk tror du kan gå på vatten. Nu slutar jag. Det kan bli hur långt som helst. :(

2008-05-08 @ 01:25:13
URL: http://skonilsson.blogspot.com/
Postat av: Jois

Jag tjacka nya spikskor häromdan. Närå, men det blev ett par klassiker, Adidas Stan Smith. Stan var en skön lirare på sin tid. Jag prova puppan som dammade på hyllan och den satt som en smäck. Kilaru och hämtar den andra dojan sa jag till expediten. Vilken storlek sa hon? Vet inte, 44 eller 45 sa jag. Hon tog lädret och kolla in sulan. Du har ju 46 sa hon. Oh shit, sa jag. Det visste jag inte. Så listigt drog man hem och klippte tånaglarna.



För övrigt finns det två väldigt tunga argument till varför Pamela vill synas i en för liten behå. Det är nästan samma skäl till att ingen tjej vill synas i för breda skor. Men bara nästan.

2008-05-08 @ 10:34:47
URL: http://wwww.jois.blogdrive.com
Postat av: Fröken Wallenberg

Buzan: Korta knubbiga små ankfötter är otroligt söta!



Joel: Hälsa Svedjoff och Svark att de snart kommer att få för stora kulor också! Deras 347 kusiner är på väg till dig. De är dopade, hotade och dricker inte te. Jag har kopplat fjärrstyrd elchocksapparatur på deras paket och de lyder min minsta vink (den vink jag gör med fjärrkontrollen) ... Moahahaha...



Skonilsson och Jois: Nu har ni snöat in på att inlägget handlar om att kvinnan oroar sig för hur foten ser ut. Inlägget handlar inte om det! Har man en för lång sko så snubblar man och stuper i allt. Det handalr inte om att man skäms för att foten ser längre ut än den är.

2008-05-08 @ 19:36:16
Postat av: Joel

mmm, jävla tråkigt när folk inte svarar på sånt där.. har ett färdigt inlägg nu som jag tänkte slänga in senare idag när inte alla sover..



har en salig blandning av "storbloggare" med.. jag får väl gå dit och sprida ordet men de lär väl knappast bemöda sig med en titt in på bloggen..



hade varit kul att få uppröra någon bitter storblogg dock..



ja förutom lillhertiginnan dock.. hon upprörs väldigt lätt.. blir mer och mer övertygad om hon bara är en femtonårig snubbe som sitter och jävlas...



men men,, vem vet..

2008-05-12 @ 02:00:31
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0