Krig hit och krig dit. Kan man inte bara lösa det lite lokalt?



Om man tar Usama Bin Laden och George W Bush och placerar dem i en plexiglas-bur - vad händer då?


De borde väl ta ut varandra? Två extremer = neutralisering.



Exempel 1

IG i matte + MVG i teckning = noll poäng - man är varken bra eller dålig på nåt, helt plötsligt. Poff, borta!


Exempel 2
Eller om man saltat lite för mycket i grytan. Då sockrar man en aning och
- simsalabim! Varken söt eller salt - bara neutral!


Exempel 3
Och alla vet ju att plus 5 minus 5 är 0. Det vet till och med en sprätthöna*.


Specialexempel för Blondinbella: 
Dagens outfit - 1 handväska från Gucci samt 1 klänning från Lindex = 0


Vem som är IG och vem som är MVG är naturligtvis "in the eyes of the beholder" - som vanligt!
Precis som Konsum och LIDL.

(Fast ... iofs ... vad säger jag? Båda är ju LIDL. Nu måste jag tänka. Vänta nu ... vadå? Jag vill ju ... men om ... då blir ju minus och minus ... =plus?

En Bin laden och En Bush= Jesus? 

Eller blir det minus och minus=mer minus, eftersom -5-5=-10?

Det vill säga: Bin Laden och Bush=Belsebub!

Oh no. Vilket blir det?  Jag måste hejda Doktor Wallenberg ...

                                                                                                                                                  

                                                             

                                                            POFF?











*Ekologiska hönor däremot har läst E-matte, de räknas inte. (ofrivillig matte-ordvits)

Kommentarer
Postat av: joel

Om vi kör enligt mattematikens regler så borde ju helt logiskt..



+ plus + bli plus

- plus + bli 0

+ plus - bli 0

- plus - bli minus



Alltså...



Trazan + Banane blir två vuxna i barnkläder

Bush + Trazan blir ingenting att sjunga om

Banane + Reinfeldt blir inte heller någon vidare sång

Bush + Reinfeldt blir två personer som ser ut som djur, en apa och en ledsen mops...



Om vi nu inte talar om imaginära tal elle derivatfunkioner så klart.. i så fall blir mopsen en tops och kommer inom snarast användas för att rensa mina öron..

2008-05-23 @ 05:29:46
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Buzan

Först en kommentar bara så där på morgonkvisten... Sedan ska jag läsa din blogg och kommetera....





Fröken, fröken.. jag pratade med kvasteländet igår i luren och vips så tröck jag lite för länge på en knapp och skiten hoppa igång.. som ett under lixom ;) Nu är jag skittrött för jag kolla hela s1 av sex and the city istället för att sova... :) Inget gott som inte har nåt ont med sig, eller tvärtom..

2008-05-23 @ 07:24:30
URL: http://buzprat.blogspot.com
Postat av: J

Äntligen hittade du nåt vettigt att applicera matten på, det är nästan värt en eloge.

Eloge + applåd = bifall

Bifall - bilbomb = träd

Okok jag jobbar fortf på det

2008-05-23 @ 11:51:31
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Blundandes genom hela Matte-E.

Vad är man då?

Och kan man fråga en ekologisk höna om man har problem med differentialekvationer?

2008-05-23 @ 12:48:39
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: Jonas Gunnarsson

Det är trixigt med matematiken. Eftersom Bush och bin Laden tycks förstärka varandra kanske det är multiplikation i formeln? Om de inte hade varandra skulle de multipliceras med noll då?

2008-05-23 @ 13:25:58
Postat av: fröken gud:

jag har testat det där att sockra mat som är översaltad. det blir inte neutralt ALLS. :(

2008-05-23 @ 15:46:17
URL: http://shootmeagainiaintdeadyet.blogg.se/
Postat av: Agge

INtressant sätt att använda matematiken. Trots att just det ämnet aldrig intresserat eller tilltalat mig, så måste jag impregnerat säga att jag förstod vad du menade! (Mest tack vare blondinbella-exemplet åf kårps)

2008-05-23 @ 18:12:25
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: buzan

fan djävla skit.. jag behöver bli full ikväll.. hänger fröken på???



2008-05-23 @ 20:26:44
URL: http://buzprat.blogspot.com
Postat av: Fröken Wallenberg

Joel: Förlåt att jag inte hunnit svara på din Derivat-ekvation. Här är min plan: Vi gör som i filmen Flugan. Stänger in Bush, Bin Laden och Reinfeldt i makrovågsugnen. Ut kommer två ilskna mordlystna tops samt en plastikopererad Reinfeldt med turban på huvudet! Sedan kan du peta öronen med topsen. Obs! Släng dem i toan sen, INTE i återvinningen!



Buzan: Män kan det där med knappar . På maskiner …



J: Jag vill ha din trädekvation inlämnad på mitt kommentarsfält senast måndag efternmiddag! /SkolFröken Wallenberg



Kotteby:

Fråga 1) Fridfull. Men även en blundandes höna kan finna ett korn … ”

Fråga 2) JA.



Jonas Gunnarsson: Om det blir som du säger, så bli r det Belsebub. (Fröken) Gud hjälpe oss då!



Fröken Gud: Nä, ibland går det inte. Jag prövade med Döda havet och det blev sockerdricka.



Agge: Man tror det inte. Men det är som matematiklärarna säger: Man har praktisk nytta av matten senare i livet!



Buzan: Jag är redan full av jobb tyvärr.



2008-05-24 @ 00:16:29
Postat av: joel

Hehehe... Den där makrovågsugnen håller i sig än.. Den löser det mesta..



Funderat på att auktionera ut den på svarta marknaden? Du skulle nog kunna få en hel del gulddabloner för den...



2008-05-24 @ 03:21:41
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Fröken Wallenberg

Joel: Ukrainakontoret förhandlar just nu på den svarta marknaden, Fjortis Wallenberg på den rosa marknaden och Pingstvän Wallenberg på den vita.

Fröken Wallenberg däremot ligger i hängmattan och sörplar rosévin med Vargen.

2008-05-24 @ 14:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0