Charlotte åk hem och stryp låtskrivaren. (Varning: Porrbild längst ned!)




Ha ha! Europas befolkning har bevisat vad Fröken Wallenberg redan visste - Att Charlotte Perellis låt suger hårdare än en nyfödd bäbis!!!!!

Sorry, Charlotte, det var verkligen inte ditt fel. Ingen, INGEN hade kunnat vinna med den låten. En låt som inte ens var färdigskriven, som saknade halva versen och som drog på ett klimax innan den ens övertygat. FYYYYYY låtskrivare, in i skämshörnet, du är för evigt bränd i branschen och en enkelbiljett till ett arbetsläger i Ukraina kommer på posten.

Här är mina älsklingar:

1) Rumänien, som jag röstade på. Självklart nedröstad till en geting av Carolaälskaren och Herotillbedjaren Anders "tönten" Nunstedt, vilket bara bekräftar Fröken Wallenbergs storhet och insikt i musikens värld. Denna låt hade allt som inte kan vinna i Eurovision, men de är bättre än denna tävling och Fröken Wallenberg vet det, och så¨gör alla andra som kan något om musik.

Övriga utan inbördes ordning.

-Frankrike. Vem charmas inte av detta sprittande arrangemang. Dock fattades en vettig refräng. Men helt klart en låt för alla som gillar "Jörgen Elofsson-känsla.

- Danmark. No comments. Bra låt, och jag röstar inte "grannmässigt", som ni ju sett på min number one.

- Ryssland. Han är en medioker akt egentligen, men detta är Eurovision och där finns inte mycket konkurrens, så denna var outstanding i schlagerfestivalmått mätt. Om han inte verkat så självmedveten hade jag kunnat rösta på honom. Men å andra sidan verkade han väldigt odivig när han väl vunnit och stod med hela europas fokus på sig - då, och just då, ger han allt fokus frivilligt till förra årets vinnare. och sedan låter han sin Stradivariuskollega tala ut, utan att se det minsta irriterad ut. Bra där. Allt är förlåtet. Europa har fått en ny Depp, en ny flickidol. Roligt för Ryssland.

- Finland. Inte för att jag jag gillar hårdrock, men vad kan jag säga? Finland är smarta och nischar in sig där de inte har någon konkurrens. De kan det här. Och denna grupp är så mycket bättre än Eurovision.

- Teaterpriset går till Bosnien. Det här numret hade jag gärna sjungit själv, för klädernas skull, ha ha.


Jag kan inte vara så detaljerad eftersom Herrbekant flåsar mig i nacken och verkar uttråkad ...

Vad röstade Herrbekant på då? (Fick han ens rösta?) Jodå. Men han vågade inte rösta på Norges bröst, så han tog det säkra för det osäkra och röstade på en 75-årig farbror, allt för att inte göra Fröken Wallenberg arg, för det klarar hon att vara så bra utan hjälp.

Slutet gott allting gott, och gråt inte Charlotte, Låtskrivare Wallenberg skriver en bättre låt åt dig nästa år, kanske till och med producerad av Pappa C!


Gottnatt Europa och grattis Ryssland, det var den första vinnarlåt jag kunnat leva med på många år!
/ Utrikeskorrespondent Wallenberg, direkt ifrån Wallenland.










Rysslands vinnare. Europas kvinnor säger: SPATSIBA!!!
 (Varning, förstora inte!)

Kommentarer
Postat av: Jonas Gunnarsson

Jag håller med om att Dima Bilans låt var ok. Bäst gillade jag Armeniens låt, men jag tycker mig ha märkt att vi i Sverige inte har lärt oss gilla österländska influenser.

2008-05-25 @ 15:09:15
Postat av: Neumann

Rumänien?! Det enda jag mindes av Rumäniens bidrag ungefär tre minuter efteråt var att killen var otroligt sliskig. Precis som ryssen.



Jag säger inte spatsiba, jag säger (will you carbonate?) NJET.

2008-05-25 @ 16:52:39
URL: http://frauneumann.blogg.se/
Postat av: Peter L

Jag ser redan fram mot nästa år när vi får se, höra (och äta?) en Wallenbergare i finalen!!

2008-05-25 @ 21:34:52
URL: http://eopl.blogg.se/
Postat av: Fröken Wallenberg

Jonas Gunnarsson: Det beror på hur man blandar det. Elena Paparizou gör det på ett sprittande universellt sätt. En bra låt är en bra låt, oavsett hur man paketerar den tror jag.



Neumann: Sliskig? Du gillar inte Andrea Bocelli va? Eller klassiska musikaler?

Du som uppskattar Disneyfilmer, gå in och lyssna på Ungerns utkvalade bidrag för några inlägg sedan. Äkta Disney! Vad tycks?



Peter L: Tja, så länge Björkman sitter vid makten blir det nog svårt.

2008-05-25 @ 23:46:27
Postat av: Neumann

Jag vet inte vem Andra Bocelli är... Men jag gillar klassiska musikaler. Rumäniens bidrag fastnade bara inte i örat antar jag. Får lyssna igen för att vara rättvis. Jag lyssnar på Ungerns bidrag just nu, och visst är det Disney-stil. Men du vet ju vilka Disney-låtar jag gillar... Ungerns låt skulle kunna vara Pocahontas' ledsenlåt. Blä. Men den är fin och söt och fin igen såklart. Jag saknar bara "wow jag vill också vara en häftig elaking"-känslan. Jag får ju knappast "wow jag vill också vara ledsen"-känslor.

2008-05-26 @ 17:10:56
URL: http://frauneumann.blogg.se/
Postat av: Fröken Wallenberg

Neumann: Jag kan lägga lägga upp en youtube på honom senare i veckan. Han är en blind italiensk operasångare, och nu när Pavarotti lämnat världen, så är han enligt mig världens främste.

Jag slog på tv:n av en slump för många år sedan, och hamnade mitt i en aria med honom. Mitt hjärta bara stannade direkt. Jag vågade inte ens andas av rädsla för att missa någon ton. Det var definitivt det vackraste jag hört, tårarna bara rann. Jag visste inte ens vem karln var.

Han slog sedan igenom för en bredare publik med "Con te partiro".

2008-05-27 @ 00:28:26
Postat av: Fröken Wallenberg

Neumann igen: Och det lustigaste var att Närstående 2, som var helt inne på Spice girls då, föll också pladask för Andrea Bocelli ...

Är man bra, så är man det över all genre-gränser.

2008-05-27 @ 00:31:13
Postat av: joel

Kanske om dom slog ihop melodifestivalen med höjdhoppet i OS..



Jag vet inte vad som hade hänt eller hur det hade sett ut men det hade definitivt blivit mer spänning..



Eller melodifestivalen på ishockeyrink samtidigt som vm i hockey pågår.. Tänk att få se en tacklad Christer Sjögren..



Det skulle jag rösta på...



me back ;D

2008-05-27 @ 11:54:34
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Treamigos

Oj, jag vet verkligen att du varnade oss för att INTE förstora bilden, men det var ju som att säga till ett barn att inte hoppa i vattenpölen. Jag var bara tvungen att göra det.

Och vad ser jag?



En slapp pung som skymtar fram bakom hjälmen! Nu föll ryssen ett par pinnhål.



Men det var verkligen inte meningen att föra ner er diskussion på pungnivå, men det blev så bara.



för övrigt tycker jag nog att vem-det-nu-var-med-klädstrecken och som såg ut som en påtänd iller var ganska trallvänlig.



tack för mig.

2008-05-27 @ 23:26:10
URL: http://treamigos.blogg.se/
Postat av: Gutegirl

Själv är jag övertygad om charlotte bar stringtrosor som fick henne att känna sig bajsnödig. Det är svårt att göra en låt bra om man helst vill gå och skita.

2008-05-30 @ 17:01:21
URL: http://gutegirl.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0