Olika stora fötter






Joels Underbara har olika stora fötter. Det har Fröken Wallenbergberg också!


En hel storlek skiljer faktiskt. Ganska opraktiskt. Bara två val: Glapp-glapp eller kläm-kläm.

"Vad ska man välja?", skulle de flesta ordentliga och väluppfostrade tänka.


Fröken Wallenberg är INTE väluppfostrad. Hon väljer naturligtvis det tredje alternativet: Hon tar en i 38 och en i 37. Perfect fit.


Va??!!?? Men det får man ju inte!

Jo, jag får. Enligt Civil olydnadsjuridiken. Jag tog 160 poäng på Wuniversitet i det ämnet.


Jag gör till och med samhället en tjänst! De flesta människor har en större vänsterfot. Jag har en större högerfot..

Det betyder ... att när Fröken Wallenberg köpt skor, så kan en uppsjö av stackare med större vänsterfot lyckligt hitta ett par skor i kombinationen stor vänster + liten höger. Fint eller hur!

Jag är originell och sticker alltid ut. I det här fallet sticker jag bokstavligen ut - med högerfoten.


Men vad säger skoaffärerna?

Ingenting. Jag sätter oskyldigt på mig skorna med orden: Jag behåller dem på! Sedan ger jag en kartong till kassörskan så hon får stämpla in priset. En kartong med antingen 37 eller 38 på. 



Till upprörda skoffärer:

Se det från den ljusa sidan: Jag betalar för mig. Jag skulle kunna stjäla skor också - but i´m a saint. Jag stjäl inte. Jag har ett par skor på fötterna och jag betalar för ett par - det par som passar mina fötter.


Det är min åsikt om vad som är rätt och fel. Och mina fötter är inte fel. Det är skobranschens policy som är fel.









Ps. Kan man få köpa OLIKA SORTERS skor också? En av varje färg kanske? Eller helt olika skor? Roligt för alternativt klädda att ha en knallgrön snörsko på högern och en rosa ballerinasko på vänstern. Är man student kanske man faktiskt bara har råd med ett par skor den här våren!


Kommentarer
Postat av: Linda

Du är busig du! Det är ju svårt att kunna sätta dit just dig om de sedan inser att det ligger en 37a o en 38a i en skokartong de återigen hämtar från lagret eller dylikt. Men vad gör du om de kollar storlekarna på skockerna i lådan på en gång? Det är ju lätt att springa väldigt fort om du just köpt springskor.. svårare om du just inhandlat stilettklackar..

2008-05-06 @ 22:12:17
URL: http://naughtyshawty.blogg.se/
Postat av: Jacob

Hej. Fin blogg du har. Kolla in min blogg som handlar om skor och bling-bling. Där får du tips om skönhet och smink.

2008-05-06 @ 23:09:54
Postat av: Skonilsson

Det där har avhandlats. Vi har en policy vad gäller sånt där. INGA PROBLEM.

http://skonilsson.blogspot.com/2008/02/skonilsson-om-skonilsson.html

2008-05-06 @ 23:23:28
URL: http://skonilsson.blogspot.com/
Postat av: Valier

Jättefin blogg du har, i min blogg kan du få tips om hawaiiansk tarmsköljning inom kort.

2008-05-07 @ 09:08:08
URL: http://valier.se
Postat av: joel

Tur att vi har skonilsson. Där ska jag handla. synd bara att jag inte fick reda på det här innan jag dunkade ut mina fötter till balonger.. ;D

2008-05-07 @ 10:06:10
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Neumann

Äsch, det där är väl inte så farligt. Själv har jag olika långa ben. Försök hitta byxor som passar. ^^

2008-05-07 @ 12:28:22
URL: http://frauneumann.blogg.se/
Postat av: Baffe

Hahaha, fan va jag digga idéen alltså.

Det är inte precis ditt fel att du har olika stora fötter ellerhur?

2008-05-07 @ 17:58:52
URL: http://bafraw.blogg.se/
Postat av: Fröken Wallenberg

Linda: Kronärtskockor? Storlekarna på skockor har stor betydelse när man lagar pizza, det är ju i och för sig sant. Vad gäller andra paret skor så brukar redan någon annan kund vara igång med att prova dem. Utan att märka något ...

Och den personen kan ju säga "oj, då" och titta storögt med sina ljusblå. Det skulle jag gjort! : )



Jacob: Tack! Jag ska googla alla Jacob i hela världen för att hitta din blogg!



Skonilsson: Underbart! Då är ju mitt problem en ren bagatell! Jag säger bara: KARMA! Var finns ni????



Valier: Du är den andra här som säger "jättefin blogg", vad går ni på? Har ni flyttat till bloggvärldens "Stepford" och blivit Stepford-bloggers? : O



Joel: det blir clownskor ... han har det också. kram.



Neumann: Det är i alla fall lättare att lägga upp brallor än att lägga upp skor ...



Baffe: Eller hur! : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0