Apoteket informerar om sitt nya preparat: Dildon



Många kunder har hört av sig och undrat vad det egentligen innebär att apoteket tar in DILDON i sortimentet.



Frau Neumann i Karlstad ställer frågan:
Kommer Dildon att definieras som läkemedel då den börjar säljas på apoteken?


Apotekets marknadschef Ulla-Britt Wallenberg:

Svaret är ja. Produkten som tidigare betraktats som ett naturpreparat eller till och med "mumbo-jumbo" och endast sålts i specialbutiker har nu - efter omfattande tester på djur - blivit godkänd av Läkemedelsverket och finns att få på recept.
Vi måste se sanningen i vitögat, det är sjukt att vara kvinna och singel och dildo är idag det enda kända botemedlet.




Fru Strerad i Örnsköldsvik undrar oroligt
: Hur yttrar sig sjukdomen. Drabbar den även gifta kvinnor? Och hur fungerar medicinen? Min man tar mig inte på allvar, han säger att jag bara inbillar mig. 

Ulla-Britt Wallenberg:
Det är ovanligt att gifta kvinnor drabbas, men det händer. Om du är orolig så tycker jag att du ska boka tid hos din husläkare för ett enkelt test. Det tar cirka 4-20 minuter.
Sjukdomen är jämförbar med diabetes. Patienten tar sitt läkemedel ungefär som insulin, det vill säga: man pluggar in den när "blodsockernivån" är för låg hög, och patienten bär alltid sitt läkemedel med sig. Några gånger om dagen brukar räcka. Sedan får patienten en identitetsbricka att bära om halsen där det tydligt står att man är singel eller otillfredställande gift. Om man skulle drabbas av ett plötsligt anfall så kan allmänheten snabbt se på amuletten vad som är fel och hjälpa personen på plats. Vi värnar om folkhälsan, och bara för att det här till största delen är en kvinnoåkomma så har dildos varit en lågprioriterad fråga. Som kvinna är jag stolt över att äntligen kunna ställa upp dildos på våra hyllor. Vi räddar liv!





Inhyrd pensionerad skådespelerska i tv-reklam:
Det är viktigt att vi tar denna nya folksjukdom på allvar!

Stöd Singel- och Underlivsfonden du också. Ge ditt bidrag på 90 1950-6.











Apotekets egen dildo "Apotens" finns i hudfägerna Ivory, Pale, Beige, Rose, Latte och Brownie. Välj mellan storlekarna Smal, Medium och Large. Färgen Big black baby samt Green makro-giant finns endast i Large och XL.


Kommentarer
Postat av: Linda

Doktor Ulla-Britt Wallenberg verkar inte vara helt insatt i diabetesens uppträdande eftersom man inte ger insulin vid låg blodsockernivå, utan man ger den för att blodsockernivån inte ska bli för hög. Detta inkorrekta uttalande gör mig mycket skeptisk till produkten.. kan den ge motsatt effekt?

2008-04-24 @ 01:04:04
URL: http://naughtyshawty.blogg.se
Postat av: Joakim Forsberg

Checka in en utav Sveriges populäraste bloggar.

Sugen på humor, nöje, nyheter och allmän dagbok?
Kika isåfall in direkt du med!

2008-04-24 @ 01:05:59
URL: http://joakimforsberg.blogg.se
Postat av: Fröken Wallenberg

Linda: Det var tryckfelsnisse som varit i farten, vi på Apotekstidningens redaktion ber om ursäkt! felet är åtgärdat i den nya upplagan! Vänliga hälsningar, Sättare Seth Wallenberg

Joakim: Åhh, vilken fin komplimang och vilken gratisreklam! Dock är jag inte en av Sveriges populäraste bloggar, än. Men tack för uppmuntran!

2008-04-24 @ 01:25:51
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se
Postat av: Linda

Hmm.. det ser inte helt trovärdigt ut när de trycker en upplaga med överkluddat i.. kanske hade kunnat funka med tippex? Används sånt fortfarande?

2008-04-24 @ 01:37:05
URL: http://naughtyshawty.blogg.se
Postat av: Pappa C

Hahahaha du är ju för skön...

OMFATTANDE tester på djur. HICK. Snart kommer det stå en bunt militanter i din trappuppgång och spreja död åt tengil i ansiktet på dig när du kliver utanför din dörr!

Undrar om latte passar bäst då kanske......

Jag undrar fortfarande när det kommer något för männen?

Fantastiskt bra kommenterat på joakim-jägarens hemsida för övrigt!!

2008-04-24 @ 08:41:15
URL: http://www.pappac.se
Postat av: Johan Lindell

Hur ofta ska man byta dildo ungefär? Är det en engångsprodukt eller kan man ha en och samma hela livet?

Nyfiken 43 jordsnurr.

2008-04-24 @ 10:07:06
URL: http://www.jois.blogdrive.com
Postat av: Pappa C

Jag har ju högkostnadskort på grund av min gikt. Kan jag få gratis dildosar då?

Och hur sopsorterar man "Latte?"

2008-04-24 @ 12:00:06
URL: http://www.pappac.se
Postat av: steffen

Haha! Jag tror jag dör! Hahahahaha!!!
Den åker med till jobbet, ut på mass-mail till heeeela avdelningen i morgon. Kopierar rakt av från din blogg, jag lovar.

Och, som sagt, mycket hot design på din sida;)

2008-04-24 @ 20:36:28
URL: http://steffens.blogg.se/
Postat av: invandrare

varför tog du bort min kommentar för???

2008-04-24 @ 20:41:38
Postat av: Fröken Wallenberg

Pappa C: Tack! Jo den jägarn fick så han teg! Gällande sortimentsutvidgning så får vidarebefordra den frågan till Ulla-britt Wallenberg.

Johan: Återkommer med ditt svar när jag talat med Ulla-Britt wallenberg, får inte tag i henne just nu.

Steffen: Ha ha, vad kul! Jag är ihjälhedrad!

Invandraren: Nä, det gjorde jag inte (bara dubletterna. Det här är ett annat inlägg med snarlik rubrik. Din kommentar ligger snällt kvar i inlägget innan!

2008-04-24 @ 21:28:08
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se
Postat av: Valier

Jo, jag nämnde ju att mina nakna foton var mer vågade än "hästar och skit" som andra lägger ut.

I denna kommentar avsågs självklart en helt annan Wallenbergare, en helt annan häst och en helt annan skit också. Skulle jag tro.

2008-04-24 @ 22:11:54
URL: http://valier.se
Postat av: Buzan

Som fan heller.. NÅGRA gånger om dagen är på TOK för LITE!!!! Vilken läkare måste jag ligga med för att få ett "sånt" recept??

2008-04-25 @ 20:06:19
URL: http://buzprat.blogspot.com
Postat av: Frk W

Valier: Vilken tur!

Buzan: Närmaste husläkare tar emot. De har alla gått vidareutbildnings-kurs och är beredda på "Apotens"-patienter.

2008-04-30 @ 21:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0