"Apotens" - Frågor & Svar



(Del tre. För mer information läs här och i mappen "Barnförbjudet".)





Apotekets marknadschef Ulla-Britt Wallenberg svarar på läsarnas kommentarsfrågor om "Apotens", apotekets nya receptbelagda dildo.



Fråga 1:
Hur återvinner jag min "Apotens"? /Jois Blogdrive, 43 jordsnurr


Ulla-Britt wallenberg: Den sopsorteras som en eltandborste, och byts ungefär lika ofta som du skulle byta partner i vanliga fall. Det beror alltså lite grann på hur väl man tar hand om den.



Fråga 2: Kommer det snart produkter för män också? /Trebarns-Mamma C


Ulla-Britt Wallenberg: Ja, för det första så är apoteksdildon "Apotens" även till för våra manliga kunder, men om du menar män som föredrar kvinnliga partners, så har vi tagit det under övervägande. Manliga produkter på apoteket kan vara på väg. Men eftersom heterosexuella män har våldtäkter att tillgå vid singelskap eller otillfredsställande äktenskap så anses inte deras behov lika akut.



Fråga 3:
Jag har högkostnadsskydd, kan jag få gratis dildos? /Trebarns-Pappa C


Ulla-Britt Wallenberg: Ja, om du har fått dildo på recept av din läkare så fungerar rabatten på samma sätt som för andra läkemedel.




Marknadsundersökare Johan Lindell har varit ute och känt av stämningen på apoteken just nu och återger här några reaktioner bland våra invandrade kunder:


Invandrad finne: "Tärve, dildolainen my ass." Jag flyttar hem igen.
Invandrad norrkvinna: "Akkurat, slik sådan har jag bestämt sett förr. Men var?"
Invandrad tysk: "Wer ist de butt plugg?"
Invandrad italiano: "Mama mia, den vara större än mig. Mig vara kränkt."
Invandrad serb: "Yrsäkta, ni selja Marlboro här?"
Invandrad afrikan: "Ha ha ha ha ha."
Invandrad amerikan: "Honey, take two."
Invandrad gotländska: "Såne där, di ska ju vare en halvmejter och svarte."




Det är naturligtvis inte bara invandrare som har åsikter om "Apotens".  Här är några tveksamma svenska röster som hört av sig till Ulla-Britt Wallenberg:
Prussiluskan Wallenberg: Det är skandal. Jag håller mig till Kling och Klang!


Prinsessan-på-ärten Wallenberg: Ehhh, till och med en ärta gör ju ont. Hur ska då en gurka kännas?


Pingstvän Wallenberg: Jag tar anstöt! Men jag är nöjd över att det klassas som en sjukdom! Sjukdom är ett straff från Gud, och rättrogna drabbas aldrig av sjukliga begär.


Fembarnsmor Wallenberg: Mina barn har just fått nya Bratzdockor, men häromdagen när vi var på apoteket för att köpa hostmedicin, så fick ungarna syn på "Apotens", så nu vill de börja samla på dildos också - i alla storlekar och färger! Barnen tror att det är en ny leksak, och jag bävar inför tv-reklamen då de börjar förstå hur man egentligen ska använda den! Som det nu är klär de bara på den tubtoppar och glitterkjolar och leker att den går på disco ...





Några positiva röster:
Hertiginnan: Hur ska jag kunna välja mellan Pale, Latte och Brownie? Jag diskriminerar ingen på grund av färg, så jag tar en av varje!


Kotte Kotteby: Jag håller på att ta fram en egen variant. Jag tog mig själv som förebild. Nu hoppas jag på ett samarbete med Apoteket. 
"Apotens Skogsmulle - den med lite riv i"











För allergiker finns en oparfymerad "Apotens" av kirurgiskt stål i hudens eget PH-värde. Godkänd av Astma- och allergiförbundet.


Kommentarer
Postat av: Joel

Hahahaha.. Fröken.. youve done it again ;D

2008-04-26 @ 06:02:43
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: steffen

Hahahaha *vrider mig i skrattkramper*

Alltså, om du mot förmodan skulle starta en "modeblogg" skulle den garanterat bli kanon, den också:)

2008-04-26 @ 11:29:29
URL: http://steffens.blogg.se/
Postat av: Bimbo Doz

Dildo på recept. O vilken lättnad det skulle vara för plånboken. Bör rådfråga min läkare på stört!

2008-04-26 @ 17:08:20
URL: http://bimbox2.blogg.se
Postat av: H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N Anne af Uppsala

jag håller på att dö av garv

vilka människor får dildo på recept? våldtäcksmän eller? pedofiler eller?

2008-04-26 @ 17:46:18
URL: http://veckomagasinet
Postat av: Mobila bloggen

Åhhhhh du har skrivit så myyyyyycket!
Hur ska jag kunna läsa allt??
VA VA VA!

2008-04-26 @ 21:17:07
URL: http://mobilabloggen.blogspot.com
Postat av: H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N Anne af Uppsala

du har länkat till min blogg men jag undrar varför dvs syftet? Ser det ut som om jag ser ner på tolkar?

2008-04-26 @ 22:59:22
URL: http://veckomagasinet
Postat av: H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N Anne af Uppsala

Nej ta ej bort länken
jag gillar din stil för mycket
hur jag en har tolkat det är det så kul för min väninna brukade säga att de på kursen var 3:E klassens resenärer skulle hon se det skulle hon garva ihjäl

2008-04-26 @ 23:48:07
URL: http://veckomagasinet
Postat av: Fröken Wallenberg

Joel: ja, jag har väckt anstöt - igen...

Steffen: Det kommer, det kommer ...

Bimbo Doz: Ja, det tas av skattemedlen!

Hertiginnan, dessa får: Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott. Och vissa dito män. Vad gäller tolkarna, så skulle de representera "blandad färgpalett". Kanske misslyckades jag?

Mobila bloggen: Skriv ut och ta med på tältsemestern i sommar! Billigare än pocket!

Linda: Så kan det tyvärr gå när man beställer piratkopior. Produkten hon håller i är inte godkäd av läkemedelsverket och marknadsförs ej av Apoteket. Det syns tydligt att det inte är en "Apotens" då "Apotens" i färgen "Rose" inte finns i XXL. Att förlora jobbet är en av de svårare biverkningarna när man använder ej godkända läkemedel av den här typen. Hon verkar dessutom inte ha läst bipacksedeln ordentligt. Att använda läkemedel på ett felaktigt sätt kan vara vådligt för hälsan. /Ulla-Britt Wallenberg

2008-04-28 @ 00:35:57
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se
Postat av: Linda

Det är helt enkelt lite samma sak som att "självmedicinera diverse substanser"? Inte riktigt accepterat men samtidigt nåt som var o varannan människa gör lite i skymundan? Och definitivt inget man vill gå till föräkringskassan med som anledning för sjukskrivning.. Nä, vi bör nog hålla oss till de lagliga varianterna som finns på apotekshyllan.

2008-04-28 @ 01:09:43
URL: http://naughtyshawty.blogg.se
Postat av: Fröken wallenberg

Linda: Precis. Läkemedelsverks-tillåtet är tryggast!

2008-04-30 @ 01:32:46
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0