Del 2 i nyhetsrapporteringen om Jordens Undergång




Detta har hänt: Forskarna har kontaterat att LIDL är Mordor och Konsum är Fylke.


Litteraturprofessor Wallenberg: Redan Tolkien förutspådde mänsklighetens onda framtid.





Teolog Wallenberg:
Bibeln och Sagan om Ringen har många beröringspunkter.

Nu väntar vi bara på frälsaren som ska rädda oss allihopa ifrån ett öde värre än plastikoperationer.

Många hävdar att Joels Underbara är den vi alla väntat på.


Fröken Jungfru Maria Wallenberg:
Jag har alltid propagerat för ett hälsosamt och miljömärkt leverne. Min son har nu börjat sin mödosamma kamp för en bättre och mer återvunnen värld utan farliga tillsatser och onödig shoppinghysteri.


Maria Magdalena af Uppsala
: Han leder mig rätt, när jag har fel.
Även om jag inte alltid lyssnar på honom.


Joels Underbara: Världen har hamnat i en shoppingkarusell. Jag tycker karuseller på Gröna Lund är roligare. Ett gott skratt förlänger livet. Följ min väg: Dagens Skratt istället för Dagens Outfit och du skall finna den rätta vägen.

Välkommen att bli mina lärjungar!


Buzan:
Jag är din hängivne lärjunge! Jag är ...


Joels Underbara: Stopp! Bara män kan vara lärjungar.


Buzan: Ehhh ... va? Taskigt! Vem ska jag då vara ? Alla kvinnoroller är ju upptagna.


Joels Underbara: Förlåt. Inte jag som har bestämt det. Du kan få vara Eva i lustgården? Olydig och bita i ett äpple som man inte får. Det är Buzigt.


Buzan: Äsch, jag är nog hellre den helige anden. Jag vill inte vika ut mig. Fast jag vet inte riktigt vad den helige anden har för uppgift?


Joels Underbara: Nä, inte jag heller. Kanske någon kan förklara i kommentarsfältet?


Judas Wallenberg: Hmm, om jag tjallar för Alex Schulman att Joel sagt att han är en bloggkung så kommer Schulman hacka ihjäl Joel. Då blir jag ETTA på bloggregs humorlista ...


Pappa ABC Döparen, ödmjukt: Jag kan inte låta honom läsa min blogg. Det är jag som ska läsa hans. Amen!


Gud Bengtsson: Jag skänkte Blogg.se min ende son och arvtagare.


Fröken Gud: Han är min son! Jag kräver DNA-test!









Blondinbella: Vem f-n är Joels Underbara? Jag tror inte på honom. Hur kan han vara kung? Han har ju ingen krona. Se på honom, han går i trasor! (Shopping är den enda sanna religionen!)




Den här halsduken köpte jag igår. Den finns på metervara! Skitbra så slipper jag tvätta.

Kommentarer
Postat av: J

Du är ganska sjuk du. På ett bra sätt.

2008-05-18 @ 03:44:28
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Joel

Hahahaha...



Jag läste det tre gånger om.. Sjukt kul.. Antar att jag blir lite färgad eftersom det ju handlar om mig men..



jaja, du förgyllde ju onekligen min dag i alla fall..



Fröken.. Ni är ett geni.. (tror det är åttonde gången jag säger det.. börjar bli tjatigt nu ;D



Alla dina mer eller mindre snuskiga frågor är nu också besvarade i bloggen ;D

2008-05-18 @ 07:54:26
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: buzan

haahahaha.. underbart!! I löööv u!!!!



den 14 juni bokar fröken/gamla gubben/snygga killen/eller vem du nu är in sig till bloggträffen i Stockholm. Du får inte backa ur nu! Tack för din kommentar på den där äldre inlägget ;-) Jag kan berätta mer för dig sen. Om du vill kan du mejla.. min adress finns på min blogg. '



Keep up the good blogging. kram

2008-05-18 @ 09:34:37
URL: http://buzprat.blogspot.com
Postat av: Hanna

Hahaha ikväll ska jag pippa med frälsaren! Cool.



Ang og-che så ska jag från och med nu ALLTID bära med mig en kamera när jag ska gå på toaletten. Man vet aldrig vad man stöter på.

2008-05-18 @ 13:50:20
URL: http://njorun.blogg.se/
Postat av: Hanna

Btw.. jag är ganska säker på att Og-che studerar kroki.. inget annat skulle förklara det han gjorde framför spegeln..



och ja fräkar rocks, men ack vad svårt det är att retchera foton med dem! :S kan du lära mig o heliga maria frk wallenberg?

2008-05-18 @ 13:52:10
URL: http://njorun.blogg.se/
Postat av: Pappa pang i Hägersten.

Jag ska egentligen inte vara på nätet en söndag, Heaven forbid!! Men vad sjutton att arton (18/5)satt framför nitton. Det kan inte hindra mig från att beröma ditt roliga inlägg.

2008-05-18 @ 14:21:28
Postat av: Fröken Wallenberg

J: Jag är sjuk. I alla mina tio huvuden.



Joel: Geni, jo jag tackar jag. Ett galet geni. Jag är fröken jekyll. Men om jag kommer till den där bloggträffen som Buzan snackar om ovan, så kanske det blir som Fröken Hyde. Det är bäst att undvika.



Buzan: 14 juni? Hmmm, då tävlar Fröken Wallenberg i arabhästlöp på Täby gallopp är jag ganska säker på … synd.



Hanna: Oj, är det alltså du som är anmoder till Audrey Tautou, i da Vinci-koden???



Pappa Pang: Varför får man inte vara på nätet en söndag? Räknas det som arbete?

2008-05-18 @ 18:50:44
Postat av: buzan

nää.. det lätta går jag inte på.. bara att komma dit senare då.. vi slutar inte festa tidigt inte.. Och om det inte går blir jag syralajnen ;)



Äsch i så fall får vi väl träffas ändå och skåla och skråla

2008-05-18 @ 22:35:07
URL: http://buzprat.blogspot.com
Postat av: kamii

Hittade faktiskt till din blogg efter att ha läst en kommentar du lämnat i Tumadres blogg =)

Tack för sovtipsen ska testa och se om det blir bättre!

2008-05-18 @ 22:44:13
URL: http://kamii.blogg.se/
Postat av: joel

Äääh, hästar kan dricka grova mängder utan att något händer.. det är ett känt faktum...



Jag med hela världen undrar dock när vi får se en bild som ... jaaaa... hur ska ska man uttrycka det... är lite mera mänsklig..



Vad döljer ni?



Är ni egentligen Göran Persson? Blondinbella? Roger Pontare? Lotta på Bråkmakargatan? Vem är Fröken Wallenberg?



Mysteriet håller mig vaken om natten...

2008-05-19 @ 00:32:23
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Fröken Wallenberg

Joel: Menar du dricka den 14:e på Bloggträffen? Som Buzam skriver om?

Du har rätt. Jag döljer faktiskt något. Men jag tänker inte dölja det för alltid.

2008-05-19 @ 00:43:57
Postat av: Kotteby

Hallå!?

När kommer del3?

Uppdatera-knappen är sliten nu.

2008-05-19 @ 12:19:55
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: Vidimovas

Vilken stad är ICA då? Bra skrivet, väldigt intressant måste jag säga.

2008-05-19 @ 15:38:10
URL: http://vidimovas.wordpress.com/
Postat av: Annika

Hej, första ggn jag tittar in hos dig, fin härlig annorlunda blogg:-) men tyvärr så himla svår att läsa på betr färgen, jag blir superduper trött i huvudet! ngn annan som tyckt likadant om inte så är det mig det är fel på S må så gott.

2008-05-19 @ 18:37:42
Postat av: Fröken Wallenberg

Alla: Annika härnere uppmärksammar mig på att min sida kanske tröttar ögonen. Det är min skräck! Vad säger ni? Vilken färg borde jag välja! Tell me!



Kotteby: Jag väntar på en hemlig försändelse. Sedan kommer den ...



Vidimovas: Ica är en skenhelig falsk liten affärskedja som försöker framstå som det rätta valet. Ena dagen härmar de Konsum och försöker vara lite miljömedvetna, för att de tror att det säljer bättre. Och en helt annan dag kastar de skit på förnämliga affärskedjor som har "vårt egna märke" och menar att det är Sovjettänkande.

Jag skulle tro att de är Texas faktiskt. Eller någon annan dubbelmoralisk kapitalegotänkande rasistisk ort med dödsstraff.



Annika: Åhh f-n, oj! Och jag som trodde att det var tvärtom. Att en mjuk bakgrundfärg var vilsam.

men Närstående två säger jämt att hon vill designa Fröken Wallenbergs sida, men än har vi inte haft tid. Vilken färg borde jag välja?

Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. af Uppsala

så här var det. Jag kunde inte skilja dem åt pga av att jag tyckte att de var så lika inte namnen.



Vi lyssnade på meditation kasett och då är man i sådan djup hypnos att jag var mitt emellan dröm och verklighet. Jag fick för mig att det var du som talade i kasetten. Fråga mig inte varför jag kanske drömde. Utan att stänga av det mediala tog jag bilen och åkte i väg. jag var helt vimsig och hela tiden visste jag vilka människor jag skulle träffa på innan jag såg dem.



Jag blir mer och mer mottaglig för information. jag såg en man på cykel och jag visste i förväg att han skulle dyka upp (en man jag vet vem det är men känner inte honomn så väl).



Jag slog i med bilen och visste bara att människor jag känner ser på. för när jag är klantig så har jag alltid åskådare jag kommer aldrig undan något i livet och jag lovar dig inte nåt.



jag fick stänga av när jag kom hem. för man orkar inte veta allt i förväg för det finns nackdelar med sånt också man blir flummig och vimsig.

2008-05-19 @ 22:59:42
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: Fröken Wallenberg

Coolt. Så du klantade dig igen? Och sen brukar du skriva om det i bloggen helt ärligt, ha ha. Det som plötsligt slår mig är att du och Joel har en del gemensamt. Båda delar ni med er frikostigt av klantigheter, lite som seriefigurerna Rocky och Elvis. Du är väldigt egenkär ... och det är Joel också!

Joel kommer att flå mig om han ser detta ... ha ha. Tur att han inte vet vem jag är. Ingen vet det. He he he ...

2008-05-19 @ 23:08:41
Postat av: Fröken wallenberg

Kommentaren ovan är ett svar till Hertiginnan.

2008-05-19 @ 23:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0